هری پاتر در دنیای ویدیو گیم؛ تجربه‌های نه‌چندان جادویی!

منبع: زومجی

4

1401/11/14

23:54


هری پاتر در دنیای ویدیو گیم؛ تجربه‌های نه‌چندان جادویی!

هری پاتر، این جهان و شخصیت جادویی از مدت‌ها پیش نسلی از نوجوان‌ها و حتی بزرگسالان را شیفته خود کرده و این مخلوق ذهن خلاق جی.کی.رولینگ، نه‌تنها در جهان کتاب‌ها شدیدا موفق بوده، بلکه آثار سینمایی آن هم مورد‌اقبال خوبی قرار گرفته‌اند. طبیعی است که چنین محبوبیتی، شرکت‌های بازیسازی را هم تشویق به ساخت آثار مختلفی بر اساس آن کند که جدید‌ترینِ آن‌ها، با نام Hogwarts Legacy قرار است ۲۱ بهمن منتشر شد. نمایش‌های این بازی توجه گیمر‌ها را جلب کرده و انتظار می‌رود شاهد تجربه مفرحی باشیم. اما پیش از انتشار این اثر، بد نیست نگاهی به تاریخچه بازی‌های هری پاتر داشته باشیم. 

اولین شرکتی که هری پاتر را وارد جهان ویدیو گیم کرد، الکترونیک آرتز بود. آن‌ها از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱، بازی‌هایی را تقریبا همزمان با اکران فیلم‌های مجموعه و بر اساس تک‌تک آن‌ها روانه بازار کردند که خب اگر صادقانه صحبت کنیم، چندان هم آثار با‌کیفیتی نبودند و میانگین متای آن‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ بود و حتی بازی Harry Potter and Deathly Hallows Part 1 متای ۳۷ را هم ثبت کرده است! البته این بازی‌ها گاهی وضعیت عجیبی هم داشته‌اند و مثلا ۶ استودیو مختلف روی نسخه‌های متفاوت بازی هری پاتر و سنگ جادو کار کرده‌اند که نتیجه کارشان هم حسابی از همدیگر متفاوت بوده است. 

علاوه بر بازی‌های EA، آثار مختلف دیگری هم از هری پاتر ساخته شده‌اند. مثلا نمونه موفقی از این بازی‌ها را می‌توان آثار لگویی ساخته‌شده به‌وسیله استودیو Traveller's Tale دانست که مثل خیلی از بازی‌های دیگر این استودیو، آثار سرگرم‌کننده و مفرحی بودند. بازی‌های مختلف دیگری مثلا برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی یا حتی موبایل هم با محوریت هری پاتر ساخته شده‌اند که در قالب ویدیویی که می‌توانید در ادامه آن را تماشا کنید، به مرور همگی آن‌ها و نکات جالبی که داشتند اشاره کرده‌ایم. پس لطفا در ادامه ویدیو را تماشا کنید و نظرات خود را هم در مورد بازی‌های هری پاتر با ما به اشتراک بگذارید:

لطفا برای حمایت از زومجی، ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید 


نظرات


تصویری


ویدئو