بهترین فیلم ها و سریال های تام هاردی ؛ از ونوم تا تابو

بهترین فیلم ها و سریال های تام هاردی ؛ از ونوم تا تابو


منبع: پلازا

4

1401/11/15

00:29


بهترین فیلم ها و سریال های تام هاردی ؛ از ونوم تا تابو

تام هاردی یکی از کاربلد‌ترین هنرپیشه‌های انگلیسی است. فیلم‌ها و سریال های تام هاردی نیز طرفداران فروانی در سرتاسر دنیا دارند و حتی برخی از آن‌ها در فهرست بهترین آثار تاریخ سینما و تلویزیون قرار می‌گیرند. برای آشنایی با سریال‌ها و فیلم های تام هاردی با ما همراه باشید.

ادوارد توماس هاردی (Edward Thomas Hardy) ملقب به تام هاردی متولد 24 شهریور 1356 در شهر لندن است. او در خانواده‌ای کاملاً هنرمند رشد کرد، اما در جوانی درگیر اعتیاد شد. با اینحال پس از مدتی به بازیگری روی آورد و در طول فعالیت هنری خود در فیلم‌هایی نظیر بتمن، ونوم و مکس دیوانه و مبارز نقش‌های بسیار ماندگاری را بازی کرد. البته تمام فیلم ها و سریال های تام هاردی نمرات خوبی از منتقدین و جامعه سینما کسب نکرده‌اند، ولی این موضوع باعث نمی‌شود که توانایی و هنر این بازیگر جذاب و کاربلد را زیر سوال ببریم. در این مطلب از پلازا قصد داریم بهترین فیلم های تام هاردی را معرفی کرده و خلاصه‌ای از داستان هرکدام را برایتان شرح دهیم. علاوه بر این، برخی از بهترین سریال های تام هاردی را نیز به طور مختصر بررسی خواهیم کرد.

سریال های تام هاردی

فهرست مطالب:

بهترین فیلم های تام هاردی

تام هاردی سابقه همکاری با بازیگرانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، کریستین بیل، شارلیز ترون و کیلین مورفی را در کارنامه خود دارد. او با بازی در نقش Bane به عنوان دشمن بتمن در فیلم شوالیه تاریکی بر‌می‌خیزد پس از شخصیت جوکر، به یکی از بهترین کاراکتر‌های منفی خلق شده توسط کریستوفر نولان تبدیل شد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین فیلم های تام هاردی خواهیم پرداخت. ترتیب بهترین فیلم های سینمایی با بازی تام هاردی براساس سال ساخت آن‌ها است.

1. فیلم برانسون (Bronson)

فیلم های تام هاردی

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردان: نیکلاس ویندینگ رفن (Nicolas Winding Refn)
  • ژانر: بیوگرافی، اکشن
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7

برانسون یک فیلم بیوگرافی بریتانیایی به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن است. فیلم تام هاردی در نقش چارلز برانسون، داستان زندگی مردی به نام مایکل پیترسون را دنبال می‌کند. او یکی از خطرناک‌ترین زندانیان انگلستان بود که در ابتدا به‌خاطر دزدی به 7 سال زندان محکوم شده بود اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که او 30 سال را در انفرادی گذراند. تنهایی طولانی‌مدت سبب شد پسر 19 ساله‌ای که به زندان رفته بود، کم‌کم تبدیل شود به یک شخصیت متفاوت به‌نام چارلز برانسون.

این فیلم سینمایی بعد از انتشار با نظر مثبت منقدان مواجه شد. بسیاری از آن‌ها فیلمنامه و کارگردانی فیلم و همچنین طنر و اکشنی که در این فیلم وجود داشت را تحسین کردند.

2. فیلم تلقین (Inception) ؛ از فیلم های مشهور تام هاردی

فیلم های عاشقانه تام هاردی

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • ژانر: علمی-تخیلی، اکشن
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8

تلقین را می‌توان از بهترین فیلم های تام هاردی دانست. کریستوفر نولان کارگردان این فیلم به گفته خود 10 سال بر روی فیلم‌نامه این اثر وقت گذاشته‌ است که ثمره آن دریافت 4 جایزه اسکار در بخش‌های بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه برای این اثر بود.

تام هاردی در این فیلم در نقش ایمز یکی از اعضای باندی خلافکار است که در جعل هویت تخصص دارد. او با بازیگران بزرگی نظیر لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، مایکل کین و کیلین مورفی در این فیلم همکاری می‌کند.

داستان این فیلم سینمایی با نقش آفرینی تام هاردی درباره دام کاب (لئوناردو دی‌کاپریو) است که به عنوان یک دزد حرفه‌ای همراه با تیم متخصص خود اسرار درون ذهن افراد را به هنگام خواب دزدیده و به سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی می‌فروشد؛ اما داستان از آنجا مهیج می‌شود که یک شخص پیشنهادی دور از ذهن به این باند خلافکار می‌دهد تا بجای سرقت اسرار سعی کنند فکری را در ذهن ناخودآگاه رابرت فیشر (کیلین مورفی) کار بگذارند.

فیلم تلقین نظر مثبت منتقدین و اهل رسانه را به خود جلب کرد و توانست در سال 2010 حدود 830 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. تلقین به عنوان یکی از بهترین فیلم های تام هاردی توانسته نمره خوب 8.8 را از سایت IMDb دریافت کند.

3. فیلم مبارز (Warrior) ؛ از بهترین فیلم هایی که تام هاردی بازی کرده

نمایش های تلویزیونی تام هاردی

  • سال ساخت: 2011
  • کارگردان: گاوین اوکانر “Gavin O’Connor)
  • ژانر: اکشن، درام، ورزشی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2

فیلم مبارز با ژانر درام و رزمی در سال 2011 به کارگردانی کوین اکونر اکران شد. این فیلم از سوی اهل سینما بسیار تحسین‌بر‌انگیز قلمداد شده و اکنون جزو 250 فیلم برتر تاریخ در سایت IMDb به شمار می‌رود. در این فیلم تام هاردی بوکسور حرفه‌ای به نام تامی است که پیش‌تر عضو نیروی دریایی آمریکا بوده و پس از سال‌ها به خانه بازمی‌‍گردد. تامی از پدر خود که قبلاً مربی بوکس بوده و به تازگی از بند اعتیاد به الکل رها شده است در‌خواست می‌کند تا او را برای شرکت در مسابقات رزمی تمرین دهد.

برادر تامی (جوئل اجرتون) نیز که اصلاً رابطه خوبی با او ندارد برای پرداخت بدهی‌های خود به بانک قصد دارد تا در تورنومنت مسابقات رزمی شرکت کند. در آخر این دو برادر در فینال مسابقات با یکدیگر روبرو می‌شوند.

فیلم مبارز به نوعی یکی از بهترین فیلم های تام هاردی محسوب می‌شود که باعث شد هنر بازیگری او هرچه‌ بیشتر به اهالی سینما نشان داده شود. این فیلم به دلیل اینکه در کنار صحنه‌های رزمی و اکشن، بر روی روابط عاطفی اعضای یک خانواده تمرکز کرده است مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و موفق به دریافت نمره بسیار خوب 8.2 از سوی سایت IMDb شده است.

4. فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد (The Dark Knight Rises)

بهترین فیلم های تام هاردی

  • سال ساخت:  2012
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4

پس از موفقیت نولان در فیلم شوالیه تاریکی و محبوبیت شخصیت منفی و پیچیده جوکر، این‌بار کاراکتر بین (Bane) با نقش‌آفرینی تام هاردی تماشاگران زیادی را به سینما کشاند. فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد با کارگردانی کریستوفر نولان در سال 2012 میلادی در سینماهای جهان اکران شد و توانست با جلب نظر مثبت منتقدان عنوان بیست‌ونهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل هم این عنوان در بین بهترین فیلم های تام هاردی قرار گرفته است.

بازیگران دیگری همچون کریستین بیل، مایکل کین، گری اولدمن، جوزف گوردن لویت، مورگان فریمن، آنا هتوی در کنار تام هاردی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم در اصل ادامه فیلم شوالیه تاریکی است؛ پس از شکست جوکر توسط بتمن حالا شهر گاتهام توسط یک آدمکش حرفه‌ای به نام بین تصرف می‌شود که در واقع یکی از سربازان فراری انجمن سایه‌ها به سرکردگی راس الغول است. تام هاردی با یک ماسک بسیار مرموز نقش بین را بازی می‌کند و بتمن را تا سرحد مرگ شکنجه می‌کند.

بدون شک نام شوالیه تاریکی برمی‌خیزد در صدر فهرست بهترین فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تام هاردی قرار می‌گیرد. علی‌رغم اینکه چهره تام هاردی در طول این فیلم با یک ماسک پوشیده شده‌ است، اما ارتباط خاصی با بیینده برقرار می‌کند. کریستوفر نولان اذعان کرده که دلیل استفاده از ماسک این بوده که تام هاردی توانایی خاصی در نقش‌آفرینی با چشمان خود دارد. فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد بهترین فیلم تام هاردی محسوب می‌‌شود که نمره خوب 8.4 را در IMDb کسب کرده‌ است. علاوه بر این وبسایت متاکریتیک براساس نظر 45 منتقد معروف سینمایی، نمره 78 را به این فیلم داد.

5. فیلم بی قانون (Lawless) ؛ از برترین فیلم های تام هاردی

بهترین سریال های تام هاردی

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: جان هیلکوت (John Hillcoat)
  • ژانر: بیوگرافی، درام، جنایی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2

لیست بهترین فیلم‌های تام هاردی را با یک فیلم درام، جنایی و بیوگرافی ادامه می‌دهیم. فیلم بی قانون، از فیلم های تام هاردی گنگستری، به کارگردانی جان هیلکات در ژانر جنایی، داستان باند خلافکاری متشکل از چند برادر را روایت می‌کند که سال‌ها از راه قاچاق اعتبار بسیاری برای خود کسب کرده‌اند؛ اما کلانتر جدید شهر به کمک دیگر نهاد‌های حکومتی سعی در فروپاشی این باند دارد.

تام هاردی در این فیلم با بازی در نقش فارست در کنار بازیگران دیگری نظیر شایا لابوف، گری اولدمن، میا واشیکوفسکا و جیسون کلارک حضور دارد. فیلم بی‌قانون جزو بهترین فیلم های تام هاردی محسوب می‌شود و امتیاز 7.3 را از IMDb دریافت کرده‌ است.

6. فیلم لاک (Locke)

سریال با بازی تام هاردی

  • سال ساخت: 2013
  • کارگردان: استیون نایت (Steven Knight)
  • ژانر: درام، روانشناختی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

شاید لاک از فیلم های جدید تام هاردی نباشد، اما قطعا یکی از تماشایی‌ترین آثار اوست. در این فیلم سینمایی تام هاردی را در نقش اصلی می‌بینیم. او همچنین تنها شخصیتی است که در طول فیلم چهره‌اش را می‌بینیم. ایوان لاک یک مدیر پروژه موفق است که متوجه می‌شود قرار است پدر شود. اگرچه او علاقه‌ای به مادر این بچه ندارد، تمام مسئولیت‌های زندگی‌اش را رها می‌کند و به سمت لندن می‌رود تا هنگام به دنیا آمدن فرزندش آنجا باشد. در طول فیلم شاهد تماس‌های تلفنی او با شخصیت‌های مختلفی هستیم و صدای هنرمندانی چون الیویا کلمن، روث ویلسون، تام هالند، اندرو اسکات و… را می‌شنویم.

7. فیلم کندو (The Drop)

سریالهای با حضور تام هاردی

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: میخائل روسکام (Michaël R. Roskam)
  • ژانر: جنایی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7

یکی از عناوینی که در فهرست تمام فیلم های تام هاردی به چشم می‌خورد، فیلم کندو است. این اثر بر اساس داستان کوتاه Animal Rescue از دنیس لهان (Dennis Lehane) ساخته شده است. این فیلم داستان مردی به نام باب را به تصویر می‌کشد که پایش به تحقیقات مربوط به سرقت در محل کارش باز می‌شود. تام هاردی در این فیلم با بازیگرانی چون نومی ریپیس و جیمز گاندولفینی هم‌بازی است. این اثر پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدان و استقبال بینندگان مواجه شد. فیلم کندو که با بودجه 12.6 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 18.7 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

8. فیلم سینمایی کودک 44 (Child 44)

مجموعه های تلویزیونی تام هاردی

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: دنیل اسپینوزا (Daniel Espinosa)
  • ژانر: جنایی، درام، معمایی، تاریخی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.4

یکی دیگر از فیلم های برتر تام هاردی ، کودک 44 (Child 44) است که با ژانری دلهره‌آور در سال 2015 اکران شد. این فیلم با کارگردانی دنیل اسپینوزا توسط کمپانی لیون گیت در سینماهای جهان به نمایش گذاشته شد. تام هاردی در این فیلم با گری اولدمن، وینسنت کسل، نومی راپاس و یوئل کینامن همکاری کرده است.

این فیلم براساس کتاب کودک 44، اولین مجموعه از سه‌گانه تام راب اسمیت نویسنده بریتانیایی است؛ «کودک 44» جوایز بسیاری دریافت کرد و به یکی از پروفروش‌ترین آثار سال 2008 تبدیل شد.

داستان این فیلم درباره سرباز مخفی به نام لئو دمیدوف با بازی تام هاردی است که در فضای فوق‌العاده امنیتی شوروی سابق درگیر شناسایی یک قاتل سریالی کودکان می‌شود. لئو دمیدوف در این راه رتبه نظامی و اموال خود را از دست می‌دهد، ولی متوجه می‌شود که این قاتل تاکنون 43 کودک را به کام مرگ کشانده‌ است. با این حال حکومت کمونیستی شوروی با شعار اینکه در حکومت ما قتل و وحشی‌گری جایی ندارد، از فاش کردن این موضوع سرباز می‌زند و اجازه تحقیق و خبررسانی درباره این قتل‌ها را به پلیس نمی‌دهد.

بازی بسیار خوب تام هاردی در فیلم کودک 44 بی‌نظیر است، اما به طور کل این فیلم با فروش خوبی روبرو نشد و از IMDb نمره متوسط 6.4 را گرفت که به عنوان یکی از ضعیف‌ترین فیلم های تام هاردی به شمار می‌رود.

9. فیلم سینمایی مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

تمام فیلم های تام هاردی

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: جورج میلر (George Miller)
  • ژانر: پساآخرلزمانی، اکشن
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1

در ادامه معرفی فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تام هاردی به مد مکس می‌رسیم. چهارمین قسمت از سری فیلم های مَد مَکس (Mad Max) به نام مکس دیوانه: جاده خشم، یکی از بهترین فیلم های تام هاردی محسوب می‌شود. این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی جرج میلر توسط کمپانی وارنر برادرز در سال 2015 بر روی پرده سینماهای جهان رفت.

در سری قبلی فیلم‌ مکس دیوانه مل گیبسون نقش مکس را بازی می‌کرد، اما در این فیلم تام هاردی به عنوان بازیگر کاراکتر مکس روکاتانسکی انتخاب شد. علاوه بر این بازیگران دیگری همچون شارلیز ترون، نیکولاس هولت، رزی هانینگتون وایتلی، رالی کیئو، ابی لی کرشاو و کروتنی ایتون در کنار تام هاردی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در زمان پسارستاخیز جهان اتفاق می‌افتد؛ مکس روکاتانسکی ( تام هاردی) که همسر خود را در این وضعیت هرج و مرج جهانی از دست داده به فیورسا (شارلیز ترون) می‌پیوندد تا دنیا را از این وضعیت اسفناک نجات دهند.

صحنه‌های اکشن و تعقیب و گریزهای جاده‌ای در این فیلم به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده‌اند؛ به گونه‌ای که منتقدان فیلم مد مکس را به عنوان یکی از بهترین آثار اکشن قلمداد می‌کنند. فیلم مکس دیوانه: خشم جاده نمره بسیار خوب 8.1 را از IMDb دریافت کرده است. این فیلم همچنین موفق به دریافت جوایز اسکار در بخش‌های بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین گریم و طراحی لباس شده‌ است. این فیلم در میان بهترین فیلم های اکشن تام هاردی جایگاه والایی دارد. اگر از طرفداران این بازیگر مستعد هستید، تاشای این فیلم را به شما توصیه می‌کنیم.

10. فیلم بازگشته (The Revenant) ؛ از بهترین فیلم های تام هاردی

فیلم مشترک تام هاردی و آنجلینا جولی

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: الخاندرو جی. ایناریتو (Alejandro G. Iñárritu)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، تاریخی، وسترن
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8

پس از فیلم تلقین، بازگشته (The Revenant) دومین تجربه همبازی شدن تام هاردی با لئوناردو دی‌کاپریو به شمار می‌رود. فیلم بازگشته به کارگردانی الخاندرو گونزالس اینیاریتو در سال 2015 در سینما‌های ایالات متحده امریکا اکران شد.

داستان این فیلم درباره یک گروه از شکارچیان است که با سرخپوست‌ها درگیر شده، اما 10 نفر از آن‌ها موفق به فرار می‌شوند. هیو گلس (لئوناردو دیکاپریو) در این تعقیب و گریز توسط یک خرس گریزلی مجروح شده و فیتز جرالد (تام هاردی) سعی می‌کند او را به طور مخفیانه به قتل برساند، اما در نهایت پسر هیو گلس سر می‌رسد و فیتزجرالد مجبور می‌شود که او را جلوی چشمان پدر به قتل برساند. در نهایت فیتزجرالد مابقی بازماندگان را مجاب می‌کند تا هیو گلس را در جنگل رها کرده و به دهکده برگردند. هیو گلس اما در آن شرایط زنده می‌ماند و برای گرفتن انتقام از فیتزجرالد بازمی‌گردد.

فیلم بازگشته یکی از بهترین فیلم های تام هاردی در زمینه کسب جوایز به شمار می‌رود که رکورد‌دار بیش‌ترین تعداد نامزدی در 12 بخش جوایز اسکار است و تام هاردی نیز برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد شد که در آخر موفق به دریافت آن نشد. علاوه بر این بازگشته توانست امتیاز بسیار خوب 8 را از سایت IMDb دریافت کند.

11. فیلم افسانه (Legend)

فیلم های جدید تام هاردی

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: برایان هالگلند (Brian Helgeland)
  • ژانر: تریلر، جنایی، بیوگرافی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9

افسانه یکی دیگر از فیلم‌های تام هاردی است. این فیلم بر اساس کتاب The Profession of Violence: The Rise and Fall of the Kray Twins به قلم جان پیرسون (John Pearson) ساخته شده است. این اثر داستان دو برادر دوقلوی همسان به نام‌های رجی و رانی کری را به تصویر می‌کشد که کم کم دنیای خلاف را در دست گرفته و به دوتا از خطرناک‌ترین گنگسترهای لندن تبدیل می‌شوند.

12. فیلم جاده لندن (London Road)

بهترین فیلم های تام هاردی

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: روفس نوریس (Rufus Norris)
  • ژانر: جنایی، معمایی، موزیکال
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.2

فهرست فیلم های تام هاردی را با جاده لندن ادامه می‌دهیم. این فیلم ماجرای پیدا شدن جسد 5 زن در روستایی کوچک و آرام و اتفاقات پس از آن را روایت می‌کند. تام هاردی در فیلم جاده لندن با بازیگرانی چون الیویا کلمن و آنیتا دابسون همبازی است.

13. فیلم سینمایی دانکرک (Dunkirk) ؛ از موفق‌ترین فیلم های تام هاردی

جدیدترین سریال تام هاردی

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • ژانر: دارم، اکشن، جنگی، مهیج، تاریخی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8

فیلم سینمایی دانکرک براساس داستانی واقعی درباره محاصره سرباز‌های بریتانیایی، فرانسوی و بلژیکی توسط ارتش آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم است. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان یکی دیگر از آثار خارق‌العاده و از بهترین فیلم های تام هاردی در کارنامه هنری او به شمار می‌رود که در سال 2017 اکران شد.

داستان این فیلم روایت یک واقعه تاریخی در خلال جنگی جهانی دوم است که در آن 800 قایق غیر‌نظامی، جان 335 هزار نیروی ارتش متحدین را از منطقه دانکرک کشور فرانسه که تحت سیطره آلمان نازی شده بود نجات دادند.

تام هاردی در این فیلم در کنار بازیگرانی نظیر فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، جک لودن، هری استایلز و کیلین مورفی به نقش آفرینی پرداخته است. او در نقش فریر به عنوان خلبان ارتش نیروی بریتانیا در فیلم حضور دارد که بار دیگر با چشمان خود احساسات و دلهره را به تماشاچی القا می‌کند.

فیلم دانکرک بهترین فیلم تام هاردی و تحسین‌شده‌ترین فیلم سینمایی کریستوفر نولان است؛ به گونه‌ای که توانسته امتیاز خوب 7.8 را از سایت IMDb دریافت کند.

14. فیلم ونوم (Venom)

سریال های تام هاردی

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: روبن فیشر (Ruben Fleischer)
  • ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، علمی-تخیلی، ماجراجویی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

در ادامه معرفی فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تام هاردی می‌رسیم به سال 2018 و فیلم سینمایی ونوم. ونوم به کارگردانی روبن فلیشر یکی از فیلم‌های پرفروش سال 2018 میلادی و از بهترین فیلم های تام هاردی اکشن است. تام هاردی در این فیلم با بازیگرانی همچون میشل ویلیامز، ریز احمد، اسکات هیز و رید اسکات همکاری کرده‌ است. شخصیت ونوم بر پایه کمیک‌های مارول ساخته شده است و داستان یک هیولای بدطینت فرازمینی را روایت می‌کند که در آخر تصمیم به محافظت از کره زمین در برابر موجودات بیگانه می‌گیرد.

این فیلم با عکس‌العمل‌های متفاوتی از سوی منتقدان روبرو شد؛ به‌گونه‌ای که نمره 6.7 را از IMDb دریافت کرد. اما به فروش مطلوب 856 میلیون دلاری دست پیدا کرد و بازی تام هاردی در آن مورد تحسین و تمجید منتقدین قرار گرفت.

15. ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) ؛ جدیدترین فیلم تام هاردی

فیلم های تام هاردی

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: اندی سرکیس (Andy Serkis)
  • ژانر: اکشن، علمی-تخیلی، ابرقهرمانی، مهیج
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6

3 سال بعد، یعنی در سال 2021، قسمت دوم این فیلم منتشر شد. فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، به کارگردانی اندی سرکیس، دنباله‌ای بر فیلم ونوم 2018 است. این فیلم نیز همانند نسخه قبلی با نظرات متفاوتی از سوی منتقدین روبرو شد، گرچه بسیاری اذعان داشتند فیلم Venom: Let There be Carnage به نسبت قسمت اول، پیشرفت خوبی داشته است. این فیلم از جدیدترین فیلم های تام هاردی ، با فروش 502 میلیون دلاری به عنوان هفمین فیلم پرفروش سال 2021 شناخته می‌شود. این بار نیز نقش‌آفرینی تام هاردی بسیار دلنشین و شگفت‌انگیز بود و سبب شد ساخت قسمت سوم نیز در دستور کار قرار گیرد.

بهترین سریال های تام هاردی

شاید تماشای سریال های تام هاردی برای شما هم جذاب باشد. عجیب نیست؛ چراکه تمام سریال های تام هاردی به محبوبیت خوبی دست پیدا کرده‌اند. برای مثال پیکی بلایندرز یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های جهان محسوب می‌شود. تام هاردی در سریال‌های تلویزیونی با بازیگرانی نظیر کیلین مورفی، اونا چاپلین و مایکل کلی همکاری داشته است. در ادامه این مطلب بهترین سریالهای تام هاردی را معرفی خواهیم‌ کرد. توجه داشته باشید که عناوینی که در این بخش معرفی می‌کنیم تنها سریال‌هایی هستند که تام هاردی در آن‌ها نقش اصلی را ایفا کرده و از معرفی آثاری که او در آن‌ها به‌عنوان بازیگر مهمان حضور داشته پرهیز کرده‌ایم. این سریال‌ها بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.

1. سریال جوخه برادران (Band of Brothers) ؛ از بهترین سریال هایی که تام هاردی بازی کرده

فیلم های عاشقانه تام هاردی

  • سال‌ پخش: 2001
  • ژانر: جنگی
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 10
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.4 

در ادامه معرفی فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تام هاردی به سریال جوخه برادران می‌رسیم. جوخه برادران درواقع یک مینی‌سریال 10 قسمتی با موضوع جنگ جهانی دوم است. تام هنکس (Tom Hanks) و استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) در ساخت این سریال با یکدیگر همکار کردند. سریال جوخه برادران از موفق‌ترین سریال های تام هاردی است که علاوه بر جلب توجه مخاطبان، نظر منتقدان را نیز به خود جلب کرد. این سریال در سایت آی‌ام‌دی‌بی به امتیاز 9.4 دست یافت و همچنین جوایز امی و گلدن گلوب بهترین مینی‌سریال را دریافت کرد.

تام هاردی در دو قسمت این سریال حضور دارد و نقش سربازی به نام جان را ایفا می‌کند. بازیگرانی مانند دیمین لوئیس، ران لیوینگستون، دیوید شویمر، دانی والبرگ، مایکل فاسبندر و مایکل کادلیتز نیز در این سریال حضور داشتند. جوخه برادران، از بهترین سریال های تام هاردی، داستان سربازان جوان آمریکایی طی دوران آموزشی سریع و انتقال آن‌ها به میدان جنگ را روایت می‌کند. در این سریال تأثیر جنگ بر انسان‌ها را می‌بینیم و با زندگی این سربازان جوان، درگیری‌ها و مشکلاتشان همراه می‌شویم. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به سراغ تماشای فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تام هاردی بروید، تماشای این اثر را در اولویت قرار دهید.

2. سریال الیور توئیست (Oliver Twist)

نمایش های تلویزیونی تام هاردی

  • سال‌ پخش: 2007 – 2008
  • ژانر: درام، تاریخی
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 5
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

لیست سریال های تام هاردی را با اقتباس تلویزیونی از الیور توئیست ادامه می‌دهیم. این اقتباس تلویزیونی ساخت انگلستان است و در پنج قسمت از شبکه BBC One منتشر شد. دو سال بعد از انتشار آن در انگلستان، این نمایش تلویزیونی در دو قسمت در آمریکا پخش شد. علاوه بر هاردی، بازیگرانی همچون ویلیام میلر، سوفی اوکوندو، جولیان رایند-تات، سارا لانکاشایر و تیموتی اسپال در این سریال حضور داشتند.

الیور توئیست نام یکی از معروف‌ترین رمان‌های تاریخ نوشته چارلز دیکنز است. الیور پسربچه یتیمی بود که توسط یتیم‌خانه به یک تابوت‌ساز فروخته می‌شود تا در کارها به او کمک کند. اما الیور پس از مدتی فرار می‌کند و به لندن می‌رود و در مسیر با پسربچه‌ای آشنا می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهد. اگر می‌خواهید اثری متفاوت از تام هاردی تماشا کنید، الیور توئیست، از موفق‌ترین آثار در فهرست فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تام هاردی، انتخاب مناسبی است.

3. سریال تصاحب (The Take) ؛ از نمایش های تلویزیونی تام هاردی

بهترین فیلم های تام هاردی

  • سال‌های پخش: 2009
  • ژانر: جنایی،درام، مهیج
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قست‌ها: 4
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7

سریال قدیمی تام هاردی به نام The Take، به کارگردانی نیل بیسواس در سال 2009 از شبکه اسکای وان پخش شد. داستان این عنوان از بهترین سریال های تام هاردی درباره یک خلافکار حرفه‌ای به نام فردی جکسون با بازی تام هاردی است که مدتی را در زندان سپری کرده و پس از آزاد شدن با کمک رابط‌های خود در زندان دوباره به کار خلاف روی می‌آورد.

از بازیگران این سریال می‌توان به تام هاردی، شان ایوانس، کرستون وایرینگ، شارلوت ریلی، مارگو لستر و برایان کاکس اشاره کرد. این سریال در سال 2010 جایزه IFTA برای بخش بهترین گریم را از آن خود کرد و موفق شد نمره متوسط 7.7 را از سایت IMDb کسب کند. این سریال با این نمره خوب از بهترین سریالهای تام هاردی به شمار می‌رود.

4. سریال شنل خشم (Cape Wrath)

جدیدترین فیلم تام هاردی

  • سال‌ پخش: 2007
  • ژانر: تریلر
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9

شنل خشم یکی دیگر از مجموعه های تلویزیونی تام هاردی است که در سال 2007 و در 8 قسمت منتشر شد. تام در 5 قسمت در این سریال حضور دارد. ماجرای این سریال درباره خانواده بروگان است که سعی می‌کنند از گذشته ی خود فرار کنند و در عین حال با آینده‌ی نامعلوم خود روبه‌رو می‌شوند.

5. سریال بلندی های بادگیر (Wuthering Heights)

بهترین سریال های تام هاردی

  • سال‌ پخش: 2009
  • ژانر: عاشقانه
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 2
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5

فهرست فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تام هاردی را با اقتباس تلویزیونی از یک اثر کلاسیک ادامه می‌دهیم. بلندی‌های بادگیر یکی از مینی سریال های تام هاردی است که در دو قسمت و در سال 2009‌ منتشر شد. این سریال در دسته موفق‌ترین فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تام هاردی قرار می‌گیرد. سریال بلندی‌های بادگیر از رمانی با همین نام و نوشته امیلی برونته (Emily Brontë) اقتباس شده. بلندی‌های بادگیر داستان عشق، دلبستگی، نفرت و انتقام است و از مهم‌ترین آثار کلاسیک تاریخ به شمار می‌رود. در سریال بلندی‌های بادگیر داستان کاترین و هیت‌کلیف را دنبال می‌کنیم که با عشقشان بر زندگی آدم‌های اطرافشان تأثیرات فراوانی برجا می‌گذارند.

علاوه بر تام هاردی، بازیگرانی از جمله شارلوت رایلی، بورن گورمن، روزالیند هالستد و اندرو لینکلن نیز در این مینی سریال دو قسمتی به ایفای نقش می‌پردازند.

6. سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)؛ از بهترین سریالهای تام هاردی

سریال با بازی تام هاردی

  • سال‌های پخش: 2014-2022
  • ژانر: تاریخی، جنایی، درام
  • تعداد فصل‌ها: 6
  • تعداد قست‌ها: 36
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8

پیکی بلایندرز از بهترین سریالهای تام هاردی به شمار می‌رود و محبوبیت بسیاری در سرتاسر جهان پیدا کرده است. پیکی بلایندرز به کارگردانی استیون نایت، بین سالهای 2014 تا 2022، از طریق شبکه بی‌بی‌سی2 پخش می‌شد. از بازیگران سرشناس این سریال می‌توان به کیلین مورفی، تام هاردی، آنابل والیس، سوفی راندل، آدرین برودی و شارلوت رایلی اشاره کرد.

داستان پیکی بلایندرز، از بهترین سریال های تام هاردی و مورفی، در حقیقت درباره باند خلافکاری به رهبری تام شلبی (کیلین مورفی) در شهر بیرمنگام انگلستان است که از یک طرف با پلیس درگیر بوده و از طرف دیگر گروه‌های شرور درصدد نابودی آن‌ها هستند. تام هاردی در فصل دوم این سریال در نقش  آلفی سولومون با کاراکتری خشن به عنوان سرگروه یک باند یهودی تبار به ایفای نقش پرداخته‌ است. سریال پیکی بلایندرز تا به اینجای کار نمره بسیار خوب 8.8 را از سایت IMDb دریافت کرده و جایزه مجموعه درام تلویزیونی بفتا را نیز از آن خود کرده است. قسمت آخر این سریال در 14 فروردین 1401 منتشر شد.

7. سریال تابو (Taboo) ؛ بهترین سریال با بازی تام هاردی

سریالهای با حضور تام هاردی

  • سال‌های پخش: 2017
  • ژانر: تاریخی، جنایی، درام
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قست‌ها: 8
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3

یکی از موفق‌ترین و بهترین سریالهای تام هاردی تابو نام دارد؛ زیرا علاوه بر هنرمندی در نقش اول، هاردی به عنوان کارگردان و نویسنده نیز در این مجموعه همکاری کرده است. سریال تابو مشترکاً توسط استیون نایت و تام هاردی در سال 2017 کارگردانی شده و تاکنون یک فصل از آن توسط شبکه‌های بی‌بی‌سی و اف‌ایکس منتشر شده است.

از بازیگران دیگر این سریال می‌توان به اونا چاپلین، دیوید هایمن، میایکل کیلی، جاناتان پرایس، جسی باکلی و ادوارد هاگ اشاره کرد. داستان این سریال درباره یک تاجر به نام جیمز دلینی با بازی تام هاردی است که با مقدار زیادی الماس به انگلستان بازمی‌گردد تا شرکت خانوادگی خود را احیا کند، اما با اینکار با دولت بریتانیا و کمپانی هند شرقی وارد جنگ سختی می‌شود.

فصل اول سریال تابو موفق به دریافت امتیاز بسیار خوب 8.3 از سایت IMDb شده است. علاوه بر این فصل دوم هم اکنون در حال فیلم‌برداری است و تام هاردی درباره ادامه پخش سریال می‌گوید:

این خبر بسیار فوق‌العاده‌ای است. ما بسیار سپاس‌گزار و هیجان‌زده‌ایم که رابطه ما با دو شبکه بی‌بی‌سی و اف‌ایکس برای ساخت این سریال درام تاریخی بریتانیایی، ادامه پیدا خواهد‌ کرد.

8. سریال همه یا هیچ: تاتنهام هاتسپور (All or Nothing: Tottenham Hotspur) ؛ جدیدترین سریال تام هاردی

مجموعه های تلویزیونی تام هاردی

  • سال‌ پخش: 2020
  • ژانر: مستند ورزشی
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 9
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8

فهرستمان را با یکی از سریالهای با حضور تام هاردی به اتمام می‌رسانیم. البته گفتنی است که این سریال در قالب مستند ساخته شده و تام هاردی راوی ان است. این سریال ماجراهای مربوط به فصل 2019-2020 باشگاه تاتنهام هاسپور را به تصویر می‌کشد. در این فصل، باشگاه تاتنهام هاسپور اتفاقات سختی همچون اخراج موریسیو پوکتینو و جایگزینی او توسط خوزه مارینیو را پشت سر گذاشت. اگر از مستندهای فوتبالی خوشتان می‌آید، تماشای این مستند جذاب با صدای تام هاردی را از دست ندهید.

کلام آخر

تام هاردی هنرپیشه خوش‌سیما و خوشپوش انگلیسی است که سابقه بازی در فیلم‌های معروفی را داشته است. یکی از آثار او که بسیاری را چشم‌انتظار نگه داشته، فیلم مشترک تام هاردی و آنجلینا جولی است. آنجلینا جولی قرار است فیلم بیوگرافی Unreasonable Behaviour به تهیه‌کنندگی تام هاردی را کارگردانی کند اما هنوز اطلاعاتی از زمان پخش این فیلم در دسترس نیست.

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از بهترین فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تام هاردی، این هنرپیشه مشهور و محبوب، را به شما معرفی کنیم. نظر شما درباره فیلم‌ها و سریال جدید تام هاردی چیست؟ از بین تمام فیلم های تام هاردی، کدامیک را بیشتر می‌پسندید؟ به نظر شما فیلم های عاشقانه تام هاردی هم می‌توانند در این فهرست قرار گیرند؟ می‌توانید در پایین صفحه نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو