معرفی انواع نژاد قارچ

معرفی انواع نژاد قارچ


منبع: آرگا

4

1401/11/15

02:41


در واقع گیاه قارچ امروزه از نژاد و گونه های بسیار متنوعی برخوردار شده که شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با انواع نژاد قارچ و اصول پرورش هر کدام از گونه های آن آشنا شوید.

به طور کلی قارچ ها نیز مانند بسیاری از گیاهان دیگر دارای نژادها و انواع مختلفی می باشند که هر کدام از آن ها با اصول کاشت و پرورش متفاوتی که دارد سرشار از خاصیت بوده و خواص بی شمار آن ها از گذشته تاکنون مورد توجه بوده است. در اینجا شما را با انواع نژاد قارچ آشنا می نماییم.

آشنایی با انواع نژاد قارچ

جالب است بدانید که از لحاظ تاریخچه پرورش قارچ در هاله ای از ابهام به سر بوده به گونه ای که گذشتگان از این گیاه به عنوان مواد توهم زا در فالگیری استفاده می کردند و قارچ را گوشت خدا می نامیدند. اما بدون شک مشخص شده که قارچ گیاهی است که در ژاپن و چین از دو هزار سال قبل با ساده ترین روش ها و الهام از طبیعت بر روی چوب درختان کشت می شده است و تکنولوژی روش کاشت آن ها را جزو هنر های خیلی قدیمی و محرمانه این سرزمین دانسته است.

گونه ها و انواع نژاد قارچ

به صراحت می توان گفت که قارچ دارای گونه های بسیار متنوعی است که تنها به قارچ خوراکی محدود نمی شود. به طور کلی انواع قارچ ها به ویژه قارچ های خوراکی سرشار از فیبر و ویتامین ها، بدون چربی و کلسترول هستند و در جهان طرفداران زیادی دارند. به همین خاطر در بسیاری از نقاط دنیا خط تولید انواع قارچ خوراکی وجود دارد.

توجه داشته باشید که برخی از خواص قارچ که نژاد های بسیاری از آن بهره مند هستند و برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون و کاهش کلسترول و حتی برای درمان سرطان و بیماری های وخیم مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال در ادامه سعی کرده ایم تا انواع نژاد قارچ ها را به صورت کامل شرح دهیم:

قارچ گلدن تیچر:

گلدن تیچر سال های زیادی است که قاچ مورد علاقه پرورش دهندگان قارچ و روانشناسان بوده است. در واقع پرورش دهندگان عاشق گلدن تیچر هستند زیرا رشد چشمگیری دارند و روانشناسان به دلیل تاثیر عمیق قارچ ها، آن ها را دوست دارند.

خصوصیات قارچ گلدن تیچر

پرورش گلدن تیچر به اندازه سایر نژاد ها سریع نیست اما به دلیل اینکه حتی در شرایط غیر ایده آل نیز نسبتا به راحتی رشد می کند برای افرادی که برای اولین بار می خواهند کاشت قارچ را امتحان کنند بسیار عالی خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر به دنبال گفتگو و افکار عمیق و عمق معنوی در سفر جادویی خود هستید قطعا قارچ گلدن تیچر برای شما ایده آل خواهد بود.

قارچ بی پلاس:

به صراحت می توان گفت که قارچ بی پلاس یکی از بهترین انتخاب ها برای پرورش دهندگان مبتدی قارچ است. در واقع این قارچ کاملا مطمئن و سازگار بوده و برای مبتدیانی که ممکن است عادت به کاشت قارچ نداشته باشند بسیار ایده آل خواهد بود.

این نژاد به سرعت خود را با دما، شرایط و بستر های مختلف سازگار می کند و سریع رشد خواهد کرد. این قارچ بسیار محبوب بوده و عنوان پرفروش ترین ماشروم در آمریکا را از دهه ی ۹۰ تاکنون به خود اختصاص داده است. بهتر است بدانید که قارچ بی پلاس همیشه در حال رشد است و می تواند بسیار عظیم الجثه شود. از آنجایی که این قارچ بسیار منعطف و سازگار است می توانید به راحتی آن را در فضای منزل خود پرورش و نگهداری کنید.

پرورش نژاد قارچ های خوراکی

مازتایک:

این نوع قارچ هنوز روح قدیمی آمریکای میانه را در خود حفظ کرده است و در مورد آن صبور بودن بسیار مهم خواهد بود. رشد این نژاد کمی بیشتر از سایرین طول می کشد و به همین خاطر اگر رشد قارچ مازتاپک شما کمی آهسته تر است نگران نباشید زیرا پس از میوه دهی، مازتاپک تمام خود را با شما به اشتراک خواهد گذاشت.

برای داشتن یک تریپ به همراه یک اوج جسمانی شدید و تجربه ی یک روان گردان اصیل قطعا مازتاپک انتخابی عالی خواهد بود.

قارچ پینس انوی:

به طور کلی قارچ پینس انوی را می توان نوعی قارچ جادویی بسیار قدرتمند دانست که به میزان بیشتری سیلوسایبین و سیلوسین دارد. این ماده حاوی جادوی بیشتری نسبت به سایر نژاد های قارچ می باشد و می توان آن را یکی از دشوارترین قارچ ها برای پرورش و خرید دانست زیرا ماندگاری کوتاهی دارد و به راحتی آلوده می شود. که همین مسئله قیمت آن را چندین برابر کرده است. شما با پرورش این قارچ تجربه ای قوی و بسیار بصری را به دست خواهید آورد که شما را به بعد دیگری می برد.

مراقبت از نژاد های مختلف قارچ

قارچ اکوادور:

اکوادور نیز یکی از محبوب ترین نژادها می باشد که محل زیست اولیه آن در ارتفاعات اندی اکوادور در ارتفاع ۱۰۰۰ متری می باشد. این نژاد را می توان یکی از قدرتمند ترین و بزرگ ترین انواع قارچ ها دانست که معمولا قارچ هایی بزرگ با ساقه هایی بلند و محکم تولید می کند.

این امر موجب می شود تا شناسایی اکوادور از دیگر نژاد های قارچ آسان باشد. این گیاه به راحتی رشد می کند و میوه زیادی تولید می کند. همچنین کشت و پرورش آن حتی برای مبتدیان نیز نسبتا آسان خواهد بود. نژاد اکوادور به خاطر تولید اسپور زیاد برای مطالعه نزد قارچ شناسان و زیست شناسان بسیار محبوب خواهد بود.

قارچ آلیینو A+ :

رشد قارچ آلبینو A+ چه به ورت کیت انجام شود و چه از طریق اسپور بسیار آسان خواهد بود. در واقع این نژاد قارچ دارای طعم قوی و قدرت بالایی است که با این حال از طعم آن هم بگذرید این قارچ تریپی خوب به شما خواهد داد. این قارچ جلوه های بصری بافتی ژله مانند به خود می گیرد و شما را به خنده می اندازد. پرورش این نژاد چندان سخت نیست و برای افراد مبتدی نیز قابل انجام خواهد بود.

خصوصیات انواع مختلف قارچ ها

هاوایی:

به طور کلی هاوایی نیز گونه ای دیگر از نژاد قارچ ها که به پسیلوسیب کوبنسیس هاوایی نیز مشهور خواهد بود. علت دیگر شهر این قارچ ها بزرگ آن است که بر خلاف باورهای عمومی این قارچ ها در هاوایی پرورش نمی یابند، اما از آنجایی که اولین مرتبه در هونولولو مرکز ایالت هاوایی در ایالت متحده آمریکا خرید و فروش شده اند چنین نامی برای آن انتخاب کرده اند و پرورش آن به مرور زمان گسترش یافته است.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو