کالری سوزی و رابطه جنسی: آیا با رابطه جنسی کاهش وزن بیشتری خواهید داشت؟

منبع: خبرنما

4

1401/11/15

12:15


یک مطالعه تحقیقاتی در مورد میزان مصرف انرژی در طول فعالیت جنسی در زوج های جوان سالم نشان داد که هر فرد در طول رابطه جنسی تقریبا 85 کیلو کالری یا 3.6 کیلو کالری در دقیقه می سوزاند. به همین دلیل کالری سوزی و رابطه جنسی می تواند به عنوان یک ورزش مهم در نظر گرفته شود…

کالری سوزی و رابطه جنسی: آیا با رابطه جنسی کاهش وزن بیشتری خواهید داشت؟

رابطه جنسی یک فعالیت بدنی سخت است. به همین دلیل نمی توان از تاثیر رابطه جنسی بر کاهش وزن چشم پوشی کرد. بر اساس مطالعات انجام شده، میزان کالری که فرد در طول رابطه جنسی می سوزاند به یک ورزش سطح متوسط نزدیک است. به طور کلی کالری سوزانده شده در این جریان میزان قابل توجهی دارد. یک مطالعه تحقیقاتی در مورد میزان مصرف انرژی در طول فعالیت جنسی در زوج های جوان سالم نشان داد که هر فرد در طول رابطه جنسی تقریبا 85 کیلو کالری یا 3.6 کیلو کالری در دقیقه می سوزاند. به همین دلیل کالری سوزی و رابطه جنسی می تواند به عنوان یک ورزش مهم در نظر گرفته شود.

مردان بیشتر از زنان کالری می سوزانند

از آن جایی که اکثر مردان از نظر بدنی قوی تر و سنگین تر از زنان هستند، میزان مصرف انرژی آن ها در طول رابطه جنسی بیشتر از زنان است. وزن مردان بیشتر از زنان است. به همین دلیل، مصرف انرژی در مردان برای انجام تمرینات مشابه در ورزش نیز نتیجه مشابه ای دارد.

تاثیر رابطه جنسی بر کاهش وزن

طول رابطه بر میزان سوزاندن کالری بیشتر تاثیر دارد

این مورد کاملا واضح است و نیاز به توضیح ندارد، زیرا در طول تمرینات بدنی نیز اگر مدت زمان بیشتری ورزش کنید، کالری بیشتری می سوزانید. به همین دلیل اگر می خواهید کالری بیشتری بسوزانید، باید طول رابطه جنسی خود را بیشتر کنید. دلیل منطقی یعنی هر چه مدت زمان رابطه جنسی طولانی تر باشد، کالری بیشتری می سوزانید.

کالری سوزی و رابطه جنسی، پوزیشن جنسی مناست مهم است

اگر قصد دارید کالری بیشتری بسوزانید، پوزیشن های مختلف جنسی را امتحان کنید. مطالعات نشان می دهد که حالت اسکات در زنان می تواند باعث سوزاندن بیش از 115 کالری شود. در حالی که مردان بیشترین میزان کالری در حالت زانو زده، به مصرف می رسد. در چنین پوزیشنی مردان 150 کالری می سوزانند.

قانون معین برای میزان کالری سوزانده شده وجود ندارد

کالری سوزی و رابطه جنسی

تاثیر رابطه جنسی بر کاهش وزن یکی از بهترین روش هایی است که می توانید برای کم کردن وزن خود استفاده کنید. میزان کالری سوزانده شده در حین رابطه جنسی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. باید بدانید که رابطه جنسی و میزان کالری سوزی در طول آن به عوامل مختلفی مانند شدت فعالیت جنسی، مدت زمان رابطه، مدت زمان معاشقه و پوزشن جنسی بستگی دارد.

کلام پایانی

مراقب باشید شما نباید رابطه جنسی را راهی برای کاهش وزن در نظر بگیرید. رابطه جنسی یک عمل لذت بخش است و انجام آن به سلامت جسمی و ذهنی شما کمک می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو