تا حالا تاس کباب درست کردی ؟/ تاس کباب با گوشت قلقلی رو اینجوری درست کن تا طعم و مزه این غذای خوشمزه بی نظیر بشه

5

1401/11/15

16:07


مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی ۴ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
هویج ۲ عدد
آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

پودر دارچین و ادویه کاری به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه تاس کباب با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه تاس کباب با گوشت قلقلی خوشمزه در ابتدای کار یکی از پیازها را رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی‌اش را می گیریم. در ادامه پیاز آب گرفته را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

تا حالا تاس کباب درست کردی ؟/ تاس کباب با گوشت قلقلی رو اینجوری درست کن تا طعم و مزه این غذای خوشمزه بی نظیر بشه 8

مرحله دوم

در این مرحله آرد نخودچی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را چند دقیقه با دست ورز می دهیم تا بافت شان منسجم و یکدست شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در همین حین سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم. در ادامه سیب زمینی ها را کف یک تابه می چینیم، سپس هویج را به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله چهارم

هویج‌ها را به ترتیب روی سیب زمینی ها می چینیم، سپس پیاز باقیمانده را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و روی هویج قرار می دهیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و روی مواد داخل تابه رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ۱ لیوان آب به تابه اضافه کرده و آنرا روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی و هویج نیم پز شوند. در همین حین کاسه حاوی گوشت را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک گردو از گوشت بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام مخلوط گوشت را به صورت کوفته های کوچک شکل دادیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه کوفته ها قلقلی را درون روغن به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کوفته های سرخ شده را به همراه مقداری پودر دارچین، ادویه کاری، نمک و فلفل سیاه به تابه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می بندیم تا سیب زمینی و هویج به طور کامل بپزند.

مرحله هشتم

در ۵ دقیقه پایانی پخت تاس کباب، آب لیمو ترش را به تابه اضافه می کنیم، سپس طعم آنرا می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک اضافه می کنیم. در نهایت تاس کباب را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با نان سرو می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو