معنی اسم دارانا و معرفی اسامی پسرانه و دخترانه هم آوا

منبع: آرگا

6

1401/11/15

16:40


اسم دارانا یکی از اسامی می باشد که هم می توان برای فرزند دختر و هم برای فرزند پسر خود انتخاب نمود. در این مطلب با معنی اسم دارانا آشنا می شوید.

دارانا یکی از اسامی دخترانه و پسرانه خاص می باشد که فراوانی آن در ثبت احوال کم بوده و ریشه فارسی دارد. اگر می خواهید با معنی اسم دارانا آشنا شوید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

معنی اسم دارانا چیست؟

انتخاب اسم فرزند یکی از دغدغه های اکثر والدین است. بیشتر پدر و مادرها دوست دارند اسم انتخابی خاص و منحصر به فرد بوده و در بزرگسالی نیز فرزند از اسم خود خرسند باشد. اگر می خواهید برای فرزند دختر یا پسر خود اسمی را انتخاب کنید که با حرف د شروع شود ، دارانا یکی از این اسامی زیبا است که ریشه فارسی دارد.

دارانا اسم دخترانه و پسرانه ای است که اسم روستایی در نزدیکی اهر می باشد. برای این اسم معنی خاصی در فرهنگ لغت یا ثبت احوال اشاره نشده است. همچنین در لغت نامه دهخدا نیز دارانا اسم دهی از دهستان دیزمار خاوری بخش ورزقان شهرستان اهر گفته شده که در ۴۲ هزار گزی شمال ورزقان و چهل هزار گزی راه ارابه رو تبریز به اهر قرار دارد.

در فرهنگ فارسی نیز دارانا دهی از دهستان دیزمار خاوری بخش ورزقان شهرستان اهر اشاره شده است.

  • از اسامی هم مصداق و مفهوم با اسم دارانا می توان به لیانا، الینا، الیکا، آلین و الیزه اشاره نمود.
  • و اسامی تامارا، آوادان، ماهایا، کامالا و بارانا از اسم های هم آوا با اسم دارانا بوده و تلفظ مشابهی هم دارند.
  • اسامی رانا، آنا، دارینا، پادنا، دیانا متشکل از حروف تشکیل دهنده اسم دارانا هستند که از نظر نوشتاری نیز شبیه هم می باشند.
  • معادل ابجد در اسم های رونا، مهراوه، نورا، یامور، ارون با معادل ابجد اسم دارانا برابر می باشد.

اسامی پسرانه و دخترانه هم آوا اسم دارانا

از اسامی پسرانه و دخترانه که با اسم دارنا هم آوا هستند می توان به داریا، دانا ، دارا، شارونا، سورنا، دامون، دادار، داوین ، دایانا، دارینا، ویانا، آسنا، کیانا، شیانا، آریانا، لیانا، ویانا، الیانا و رکسانا اشاره نمود. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با معنی اسم های دایان و دیان روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو