آنچه نباید همزمان با شیر بخوریم

آنچه نباید همزمان با شیر بخوریم


منبع: دلتا پیام

4

1401/11/15

17:02


شیر حاوی میزان زیادی مواد مغذی است، اما باید در ترکیب آن دقت کنیم. برای آشنایی با آنچه نباید همزمان با شیر بخوریم همراه مجله دلتا باشید.

آنچه نباید همزمان با شیر بخوریم

شیر حاوی میزان زیادی مواد مغذی مثل کلسیم ، منیزیم و پروتئین است که نقشی بسیار مهم در بدن فرد ایفا می‌کنند. بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند که بیش از همیشه شیر بنوشند اگرچه که مصرف این ماده به مقدار زیاد ممنوع است. برای آشنایی با آنچه نباید همزمان با شیر بخوریم همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

شیر و میوه‌ها

۸۰ درصد از پروتئین موجود در شیر کازئین است و زمانی که شیر را با میوه بنوشید، مقدار زیادی از کازئین در بدن شما باقی می‌ماند و هضم و جذب آن به‌راحتی انجام نخواهد شد و همچنین می‌تواند باعث به وجود آمدن اسهال در فرد شود و بنابراین هرگز نباید آبمیوه و شیر را یکجا مصرف کنید.

ترکیبات سمی

شکر و شیر داغ

شیر سرشار از لیزین است که با فروکتوز واکنش نشان می‌دهد ، مخصوصا اگر آن را در دمای بالا مصرف کنید و باعث می‌شود که سم لیزین به وجود بیاید که برای بدن انسان مضر است و بنابراین هرگز نباید شکر را به شیری که تازه جوش آمده است ، اضافه کنید و باید صبر کنید تا خنک شود و بعد این کار را انجام دهید.

شیر و دارو

افراد زمانی که دارو مصرف می‌کنند، مایل هستند که به‌جای استفاده از آب برای خوردن دارو از شیر استفاده کنند. هرگز نباید تا یک ساعت قبل و بعد از شیر از هیچ دارویی استفاده کنید.

دارو

شیر و پرتقال

هرگز نباید تا یک ساعت بعد یا قبل از نوشیدن شیر، پرتقال مصرف کنید زیرا پروتئین موجود در شیر می‌تواند با اسید پرتقال مخلوط شود و درنتیجه روی هضم و گوارش شما تاثیر می‌گذارد و علاوه بر آن در این مدت هرگز نباید میوه‌های دیگری که اسیدی هستند را مصرف کنید.

پرتقال و شیر

شیر و آنتی‌بیوتیک

درصورتی‌که همراه آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند «کینولون» مثل «سیپروفلوکساسین» و «لواکویین» ، شیر مصرف کنید ، این داروها در معده به کلسیم متصل می‌شوند و نمی‌توانند جذب بدن شوند و اثرشان کاهش می‌یابد.

شیر و گوشت

مصرف همزمان شیر با گوشت، ماهی زیان‌آور است و موجب سنگینی معده و انسداد اندام‌های گوارشی می‌شود و فرد را به یبوست دچار می‌کند.

گوشت با لبنیات

شیر و آناناس

هیچ‌گاه نباید شیر و آناناس را باهم ترکیب کنید چراکه آناناس حاوی بروملین است و در صورت ترکیب با شیر می‌تواند موجب ایجاد سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و تهوع گردد . این ترکیب برای کودکان خطرناک است.

شیر و ترشیجات

ترشیجات یکی از موارد آنچه نباید همزمان با شیر بخوریم است. مصرف همزمان شیر با ترشیجات و خوراکی‌های شور مضر است و سبب انجماد شیر در معده می‌شود.

ترشیجات همزمان با شیر

شیر و تخم‌مرغ

برخی مردم در وعده صبحانه شیر را با تخم‌مرغ میل می‌کنند اما نمی‌دانند مصرف همزمان این دو ماده خوراکی زیان‌آور است و مصرف همزمان تخم‌مرغ با شیر نیز برای قلب و مغز مضر است. پس بعد از خوردن تخم‌مرغ به مدت سه ساعت صبر کنید تا این غذا هضم شود و پس‌ از آن شیر بنوشید.

همزمان با شیر بخوریم

پیشنهاد مطالعه: مطلب با معجزه سرکه سیب برای بدن آشنا شوید! را بخوانید.

منبع:pakdairy

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو