با بادمجان له شده چه غذاهایی میتونم درست کنم؟

4

1401/11/15

19:07


با بادمجان له شده چه غذاهایی میتونم درست کنم؟

پاتوق آنلاین: چه غذاهایی با بادمجان کبابی له شده می توان درست کرد؟ کبابی کردن یکی از خوشمزه ترین روش های طبخ بادمجان است که علاوه بر افزایش طول مدت نگهداری آن ، سلامت غذا را افزایش می دهد. در فریزر بسیاری از خانه ها ، همیشه چند بسته بادمجان کبابی وجود دارد که می تواند با یک دستور ساده غذا به یک غذای خانگی خوشمزه تبدیل شود.

در ادامه به دستور تهیه چند غذای خوشمزه ایرانی با بادمجان کبابی له شده خواهیم پرداخت.

کشک بادمجان

یکی از غذاهای خانگی خوش طعم ایرانی است که از بادمجان له شده ، کشک ، پیاز و سیر تهیه می شود و به همراه نان سرو می شود.

برای تهیه این غذای خوش‌مزه ابتدا بادمجان های کبابی له شده را در صورت لزوم مجدد با گوشت کوب دستی یا برقی له می کنیم تا پوره شود. سیر و پیاز ها را پوست می گیریم و آن ها را با کمی فلفل سیاه و زردچوبه تفت می دهیم.سپس بادمجان له شده را اضافه می کنیم. حالا حرارت را کم میکنیم تا مواد به روغن بیفتد.کشک را با مواد مخلوط کرده و در تابه را میگذاریم تا آب آن کاملا خشک شود. پس از جا افتادن آن را در ظرف مورد نظر می ریزیم و روی آن را با پیاز داغ و نعناع داغ و گردو تزئین میکنیم.

بورانی بادمجان کبابی

بورانی از جمله پیش غذاهای ساده و خوشمزه هستند که از دسته سالاد ها می باشد و تنوع بسیار دارند. برای تهیه یکی از بورانی های پر طرفدار یعنی بورانی بادمجان کبابی ، در قدم اول ماست را در ظرف بریزید و نمک و فلفل را همراه سیر رنده یا له شده به آن اضافه کنید تا طعم بگیرد. بادمجان را در صورت نیاز مجددا میکس کنید و ماست و بادمجان را همراه کمی پودر گردو (قابل حذف است) با هم ترکیب کنید. اگر دوست دارید می توانید یک قاشق چایخوری نعناع خشک یا هر نوع سبزی معطری به بورانی بادمجان خود اضافه کنید. در مرحله آخر نیز می توانید بورانی خود را با کمی روغن زیتون طعم دار کنید.

ترشی نازخاتون

ترشی نازخاتون یک ترشی شمالی است که مثل بقیه چاشنی ها و غذاهای شمالی طعم فوق‌العاده ای دارد. برای درست کردن این ترشی خوش طعم ، سبزی ها را که شامل گشنیز ، ریحون ، نعناع و ترخون است خیلی ریز خرد کنید.

سیرها را رنده کنید.

فلفل سبز را ریز خرد کنید.

بادمجان و سبزی خرد شده، سیر ، فلفل سبز و سیاه دانه رو داخل یک ظرف بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط بشن. کمی نمک و فلفل هم به مواد اضافه کنید.

سرکه یا آبغوره رو کم کم اضافه کنید تا جایی که مواد نه خیلی شل باشه و نه سفت. اگر تمایل داشتید میتونید یکی دو قاشق رب انار هم اضافه کنید.

میرزا قاسمی

اصلی‌ترین و مهمترین ماده غذایی در تهیه این غذای سنتی گیلانی ، بادمجان کبابی و سیر فراوان و البته گوجه فرنگی آن است. برای تهیه این غذای خانگی ، ابتدا بادمجان کبابی را دوبار ساطوری می کنیم. سپس گوجه ها را پوست کنده و با دستگاه پوره می کنیم. سپس سیر کوبیده شده یا رنده شده را در ماهیتابه با روغن و زردچوبه و فلفل تفت می دهیم و تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم.

در یک ظرف دیگر گوجه پوره شده و بادمجان را با کمی روغن تفت می دهیم و وقتی مخلوط به روغن افتاد، مخلوط سیر و تخم مرغ را اضافه می کنیم و با اضافه کردن نمک ، پخت غذا را تکمیل می کنیم.

کوکوی بادمجان کبابی

کوکو ها انواع مختلفی دارند و هر کس بر حسب ذائقه خود می تواند دستور پخت آن را تغییر دهد. یکی از انواع غذاهایی که می توان با بادمجان کبابی له شده درست کرد ، پخت کوکی خانگی بادمجان کبابی است. برای اینکار ، بادمجان کبابی له شده را با تخم مرغ و ادویه مخلوط کرده و در ماهیتابه چرب شده می ریزیم و دو طرف آن را سرخ می کنیم. به همین سادگی!

دیپ بادمجان کبابی

دیپ ها از جمله سس ها هستند که در کنار سایر خوراکی ها مثل پاستا یا سیب زمینی سرو می شوند. یکی از انواع دیپ ها ، دیپ بادمجان کبابی است. برای تهیه این سس خوشمزه ابتدا بادمجان ها را دوبار پوره می کنیم تا کاملا له شود. در ادامه پیاز را نگینی و خیلی ریز خرد کرده و داخل تابه می ریزیم تا کمی تفت بخورد و سبک شود. سپس سیرها را پوره کرده و به همراه پیاز کمی تفت می دهیم. در ادامه رب را نیز اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم.در ادامه بادمجان و در صورت تمایل مقداری فلفل دلمه خرد شده یا میکس شده را اضافه کرده و ادویه ها را به همراه آبلیمو اضافه می کنیم. مواد را هم می زنیم تا مزه ها به خورد هم بروند. سپس نان تست یا نان پیتا سرخ شده و یا هر خوردنی دیگری که دوست داشته باشید را در کنار این دیپ قرار داده و سرو می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو