هرگز پرتقال را این موقع نخورید!

منبع: دلتا پیام

6

1401/11/15

21:01


پرتقال میوه سالمی است اما برای تمامی رژیم‌های غذایی توصیه نمی‌شود. مضرات پرتقال برای سلامتی و بهترین زمان مصرف آن را در این مطلب بخوانید.

هرگز پرتقال را این موقع نخورید!

پرتقال نیز همانند میوه‌های دیگر، سالم تلقی می‌شود اما با این‌حال، برای تمامی رژیم‌های غذایی توصیه نشده و ممکن است مضراتی نیز به همراه داشته باشد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید تا مضرات پرتقال برای سلامتی و بهترین زمان مصرف آن را بشناسید.

پرتقال فاقد چربی است

این میوه در بین تمامی میوه‌ها فاقد چربی بوده اما از طرفی دارای کالری بالایی است. بدن برای جذب برخی ویتامین‌ها به چربی‌های موجود در رژیم غذایی احتیاج دارد زیرا انرژی لازم برای ورزش‌های استقامتی را فراهم و به لخته شدن خون و رشد مغز کمک می‌کند. بنابراین کمبود چربی مضر است به‌خصوص اگر از پرتقال به‌جای غذاهایی مانند آجیل که چربی‌های سالم را تامین می‌کنند استفاده شود.

پرتقال و آب پرتقال

پرتقال دارای فیبر کمی است

اگر رژیم هستید، خوردن مواد غذایی حاوی فیبر به دلیل آنکه احساس سیری به شما می‌دهند بسیار مهم است. فیبر علاوه بر احساس سیری به کنترل کلسترول و سطح قند خون، تقویت منظم حرکات روده و کنترل وزن نیز کمک می‌کند. بنابراین خوردن پرتقال به‌جای غذاهای سرشار از فیبر می‌تواند برای کاهش وزن و سلامت عمومی مضر باشد. زیرا طبق مشاهدات، افرادی که رژیم‌های غذایی با فیبر بالایی دارند لاغرتر و سالم‌تر هستند.

پرتقال دارای پروتئین کم است

پروتئین یک ماده مغذی برای بدن و حفظ یکپارچگی ماهیچه‌ها، پوست و سایر بافت‌های بدن است. پروتئین به کنترل وزن نیز کمک می‌کند. به دلیل اهمیت پروتئین خوردن پرتقال به‌عنوان یک میان وعده که حاوی پروتئین کمی است می‌تواند بر سلامتی بدن تاثیر منفی داشته باشد.

این افراد در مصرف پرتقال احتیاط کنند!

باوجود تمام مزایا و مضرات پرتقال برای سلامتی، خوردن این میوه برای تعدادی از افراد پیشنهاد نمی‌شود و باید در مصرف آن دقت لازم را به عمل آورد. به‌عنوان‌مثال :

کسانی که طبع بلغمی دارند از معده و روده سردی برخوردار هستند، به همین علت باید از مصرف پرتقال جلوگیری کنند.

همچنین مصرف آن در بیماران دیابتی، صرعی و تشنجی، روماتیسمی و افرادی که بی‌اختیاری ادرار و ریفلاکس گوارشی دارند نیز توصیه نخواهد شد.

پرتقال شیرین، طبع سرد و تر اما پرتقال ترش طبع، سرد و خشک دارد لذا افراد بلغمی و سودایی‌مزاج تا حد امکان باید از مصرف پرتقال خودداری کنند و در صورت استفاده، آن را به همراه مسهل گلپر و نمک میل کنند.

توصیه‌ می‌شود پس از خوردن پرتقال از نوشیدن چای پرهیز‌ شود چراکه عموما نوشیدن آب قبل و بعد از هر میوه خصوصا میوه‌های آب‌دار مفید نیست.

بهترین زمان مصرف پرتقال

بهترین ساعت برای مصرف پرتقال در بعدازظهر بوده و بدترین زمان مصرف این میوه شب‌ هنگام است که خوردن آن در ساعات پایانی روز و شب توصیه نمی‌شود.

مضرات پرتقال

پیشنهاد مطالعه: مطلب با خواص شگفت‌انگیز کاچی آشنا شوید! را بخوانید.

منبع:behdasht.news

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو