درخواست بایدن از اپل برای ایجاد تغییرات اساسی در iOS 17

منبع: ترنجی

4

1401/11/15

22:32


گزارشی که این هفته از سوی دولت بایدن ارائه شد، اجرای تغییرات اساسی در iOS 17 را به اپل توصیه می کند. هدف این تغییرات، سیاست‌های اپ استور است.

درخواست بایدن از اپل برای ایجاد تغییرات اساسی در iOS 17

گزارشی که این هفته از سوی دولت بایدن ارائه شد، اجرای تغییرات اساسی در iOS 17 را به اپل توصیه می کند. هدف این تغییرات، سیاست‌های اپ استور است.

آپدیت iOS 17 شاید تغییرات مهمی برای اپ استور داشته باشد

سازمان مخابرات ملی و اداره اطلاعات (NTIA)، مشاور اصلی رئیس جمهور امریکا در زمینه سیاست های مخابراتی و اینترنت است. در آوریل 2022 سازمان NTIA تحقیقاتی را برای تجزیه و تحلیل رقابت بین سیستم عامل‌های تلفن همراه آغاز کرد.

تحقیقات از طریق یک دستور اجرایی انجام شد. هدف ایجاد تغییرات و بهبود رقابت بود. همچنین، هدف آن کاهش موانع برای تازه واردان و بهبود تجربه برای کاربران است.

سازمان NTIA امریکا

سازمان NTIA امریکا

امروز، NITA با اولین گزارش در مورد iOS اپل ارائه شد. در همین راستا ممکن است تغییرات زیر را در App Store و iOS به طور کلی مشاهده کنیم:

۱- اپل باید به فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث اجازه حضور دهد. این برند نمی‌تواند از نصب برنامه‌های خارج از اپ استور توسط کاربران جلوگیری کند. همچنین، باید به فروشگاه‌های برنامه و برنامه‌های وب جایگزین مجوز دهد.

۲- توسعه دهندگان باید آزادانه از سیستم های پرداخت درون برنامه ای خود استفاده کنند.

۳- دیگر محدودیت موتور مرورگر برای برنامه های مرورگر شخص ثالث وجود نداشته باشد.

۴- برنامه های از پیش نصب شده و گزینه های پیش فرض باید محدود باشند.

۵- کاربران باید آزادانه برنامه های خود را به عنوان پیش فرض انتخاب کنند. iOS باید اجازه حذف یا پنهان کردن برنامه های پیش‌فرض را بدهد.

۶- اپل باید فرآیندهای بررسی خود را در فروشگاه اپل بهبود بخشد.

اولین گزارش درباره iOS 17 اپل با سرنخ‌هایی از سری آیفون ۱۵ منتشر شد

این گزارش قوانین جدید و اقدامات لازم ضدانحصاری را توصیه می کند. به نظر آن‌ها اپل به عنوان یک مانع در برابر بهبود شرایط رقابتی ایستاده است.

به جز امریکا کشورهای دیگری هم در تلاش برای اعمال تغییرات هستند. هند، اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی تلاش خود را علیه اپل و سیاست های فعلی آن آغاز کرده اند. در نتیجه، شایعاتی مبنی بر تغییرات بزرگ در iOS 17 وجود دارد.

شایعات جدیدتر می‌گویند که اپل در نهایت به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را خارج از اپ استور هم نصب کنند. به طور مشابه، این برند به فروشگاه های شخص ثالث اجازه می دهد تا در iOS کار کنند.

اپل احتمالا امکان دانلود برنامه از فروشگاه شخص ثالث را در iOS 17 فراهم می‌کند

استودیو Epic Games به تازگی تیزر بازی Fortnite را برای دستگاه‌های اپل منتشر کرده است. اپیک گیمز و اپل طی ۲ سال گذشته به دلیل سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل و نرخ‌های آن در میان نبردهای حقوقی بوده‌اند. اگر تغییرات جدید عملی شوند، فورتنایت به زودی می‌تواند به iOS بازگردد.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد اقدامات ضدرقابتی و انحصارطلبانه اپل به زودی ضربه بزرگی خواهد خورد و بخش قابل تاملی از درآمد اپ استور آن افت می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو