روش های رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

روش های رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام


منبع: پلازا

4

1401/11/15

22:45


روش های رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

مشکل کپی رایت اینستاگرام یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه هستند. اینستاگرام به کپی رایت موزیک اهمیت زیادی می‌دهد و اگر قوانین مربوط به رفع آن را رعایت نکنید، احتمال حذف پست شما وجود دارد. اما با رعایت چند نکته می‌توانید از این اتفاقات جلوگیری کنید. با آموزش حل مشکل کپی رایت اینستا همراه پلازا باشید.

موسیقی یکی از اجزای جدایی ناپذیر اینستاگرام است. کاربران بسیار زیادی هر روز در این پلتفرم با استفاده از موسیقی به تولید محتوا مشغول هستند. اما استفاده از موسیقی در اینستاگرام، درست مثل یوتیوب و سایر پلتفرم‌ها شرایطی دارد. همانطور که می‌دانید به خاطر قانون کپی‌رایت کاربران اجازه ندارند از هر موسیقی که دوست داشتند در پست‌هایشان استفاده کنند مگر اینکه به قوانین مربوطه احترام بگذارند. اما این قوانین دقیقا چه هستند؟ روش های رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام چیست؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

مشکل کپی رایت اینستاگرام

زمانی که محتوای کپی‌رایت در یک پست تشخیص داده شود، اینستاگرام به‌صورت خودکار آن را شناسایی می‌کند. به همین خاطر راه به‌خصوصی برای دور زدن کپی رایت اینستاگرام وجود ندارد. اگر پست شما با مشکل کپی رایت در اینستاگرام مواجه شود، ممکن است چند اتفاق برای پست یا استریم شما رخ دهد:

  • پست‌ شما میوت می‌شود تا بدون صدا پخش شود
  • لایو استریم متوقف می‌شود
  • کل پست حذف خواهد شد

به‌تازگی نیز در صورتی که یک موسیقی کپی‌رایت در یک لایو استریم، پست یا استوری پخش شود، پیام کپی رایت اینستاگرام در اینستا برایتان به‌نمایش درمی‌آید.

مشکل کپی رایت اینستاگرام / آموزش حل مشکل کپی رایت اینستا

در این صورت باید موسیقی را متوقف یا حذف کنید و گرنه خود اینستاگرام نسبت به انجام اینکار اقدام می‌کند.

قانون کپی رایت اینستاگرام

به‌طور کلی به‌جز رعایت قوانین، هیچ راهی برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام وجود ندارد. اینستاگرام نسبت به این موضوع بسیار حساس است و درصورتی که این قوانین را رعایت نکنید با کسی تعارف ندارد. اما درصورتی که این 4 مورد از متن کپی رایت اینستاگرام را رعایت کنید، مشکلی برای محتوای شما پیش نخواهد آمد:

  • همیشه موسیقی را همراه با یک ویدیو منتشر کنید.
  • ویدیوهای طولانی منتشر نکنید. هرچقدر تعداد ترک‌های موسیقی در یک ویدیو بیشتر باشد، احتمال حذف و به‌مشکل خوردن آن بیشتر است.
  • ویدیو نباید فقط با هدف انتشار موسیقی باشد و باید به موسیقی ارتباط داشته باشد.
  • در استوری می‌توانید از موسیقی بدون مشکل استفاده کنید. همچنین ویدیوهای کنسرت‌ها نیز به مشکلی از لحاظ کپی‌رایت برنخواهند خورد.
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

آموزش جامع و تصویری استوری اینستاگرام؛ چگونه در اینستا ...
تیم پلازا12 تیر 1401 14:30

thumbnail

آموزش دایرکت اینستاگرام ؛ از پیام دادن تا تشکیل گروه
تیم پلازا09 تیر 1401 13:30

آموزش حل مشکل کپی رایت اینستا ؛ چگونه حق کپی رایت در اینستاگرام را رعایت کنیم؟

اما علاوه بر موارد بالا، می‌توانید برای رفع مشکل کپی رایت در استوری اینستاگرام یا پست‌ها از چند نکته ساده ولی مهم پیروی کنید تا محتوای شما دچار مشکل نشود.

1. قبل از استفاده از موسیقی از ناشر اجازه بگیرید

برای برخی موسیقیدان‌ها و خوانندگان معروف این مورد خیلی کار آسانی نیست ولی همیشه بهترین راه این است که قبل از استفاده از موسیقی کپی‌رایت، از دارنده حق کپی‌رایت آن اجازه بگیرید و بعد از ترانه‌های آن‌ها استفاده کنید.

2. منبع را ذکر کنید

همیشه مالکان موسیقی را زیر پست خود تگ کنید و به آن‌ها Credit بدهید. مهم نیست که چه محتوایی را پست می‌کنید، همیشه باید Credit را به مالکان بدهید. همچنین گاهی اوقات حتی پس از دادن Credit، حساب شما ممکن است در معرض خطر قرار گیرد زیرا ممکن است مالک نخواهد محتوایش در جایی به اشتراک گذاشته شود.

کپی رایت موزیک در اینستاگرام / مشکل کپی رایت در اینستاگرام

می‌توانیم بگوییم که ذکر منبع در حین استفاده از محتوای دیگران، تلاش کوچکی برای رهایی از مشکلات حق کپی رایت است. اما تصور نکنید که ذکر منبع همیشه می‌تواند شما را نجات دهد. نه! با این حال، در مورد هنرمندان مشتاقی که شاید زمان و پول لازم برای درگیر شدن در این مسائل قانونی را ندارند، احتمالاً به شما اجازه می‌دهند که از محتوای آن‌ها استفاده کنید، در صورتی که در حین استفاده از محتوای آن‌ها، اعتباری برایشان قائل شوید.

3. از موسیقی‌های بدون کپی‌رایت استفاده کنید

برای حل مشکل کپی رایت پست اینستاگرام، حتما لازم نیست از ترانه‌های معروف و دردسرساز استفاده کنید. ترانه‌های بسیار زیادی وجود دارند که فاقد حق کپی‌رایت هستند. می‌توانید با مراجعه به سایت‌هایی مثل HookSounds استفاده کنید. در این سایت می‌توانید به تعداد زیادی موسیقی بدون کپی‌رایت دسترسی داشته باشید. این موسیقی‌ها را می‌توانید برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع در پست خود با خیال راحت استفاده کنید.

4. تغییرات جزئی در موسیقی ایجاد کنید

برای رفع مشکل کپی رایت ویدیو در اینستاگرام، ایجاد یک تغییر جزئی در موسیقی ممکن است به رد شدن از شناسایی خودکار توسط اینستاگرام کمک کند، اما اگر مالک محتوای شما را پیدا کند، ممکن است ادعای حق کپی رایت کند و محتوای شما به دلیل دزدی موزیک در اینستاگرام، حذف شود!

5. از انتشار ویدیوهای پخش زنده و کنسرت‌ها بپرهیزید

همانطور که می‌دانیم، مشکل کپی رایت موزیک در اینستا بدون اینکه به ما گفته شود، پیش می‌آید. بنابراین، حتی یک اشتباه در هنگام مدیریت مطالب دارای حق کپی رایت می‌تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. به همین دلیل است که ضبط رویدادهای زنده در مورد مسائل مربوط به حق کپی رایت می‌تواند خطرناک باشد. موارد مختلفی وجود داشته است که فیس‌بوک و اینستاگرام اکانت افرادی را که ویدیوهای پخش زنده برخی رویدادها و مراسم را پخش می‌کنند غیرفعال می‌کنند. فقط با در نظر گرفتن این تاکتیک می‌توانید از مسائل مختلف کپی رایت فرار کنید.

سوالات متداول

1. چگونه مشکل کپی رایت اینستاگرام را دور بزنیم؟

راهی برای دور زدن کپی رایت موزیک در اینستاگرام وجود ندارد. شما تنها با رعایت قوانین و برخی موارد، می‌توانید از موسیقی در اینستاگرام استفاده کنید.

2. چیکار کنیم اینستا به اهنگ گیر نده؟

از آهنگ‌هایی که فاقد حق کپی‌رایت هستند استفاده کنید. موسیقی را همراه با ویدیوهای کوتاه منتشر کنید و مهمتر اینکه از ناشر آهنگ برای انتشار آن اجازه بگیرید.

سخن پایانی

کاربران اینستاگرام می‌دانند که اینستاگرام یک راه عالی برای به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه است و با جامعه ای متشکل از بیش از 1 میلیارد کاربر، عکس یا ویدیوی شما پتانسیل دسترسی به افراد در سراسر جهان را دارد. با این شانس که محتوای شما می‌تواند مخاطبان جهانی داشته باشد، درک حق کپی رایت اهنگ در اینستاگرام مهم است. این مقاله مسائل کلیدی مربوط به حق کپی رایت را بررسی کرد. لطفا نظرات خود را درباره مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو