معرفی بهترین ریل کشو برای کابینت های مدرن

منبع: پارس ناز

6

1401/12/15

02:25


معرفی بهترین ریل کشو برای کابینت های مدرن

در این مقاله با انواع مختلف ریل کابینت و کاربرد هریک از آنها در کشوهای کابینت آشنا خواهید شد و سپس به معرفی بهترین فروشگاه برای خرید ریل کابینت می پردازیم.
آشپزخانه یکی از مکان های مهم در تمامی خانه ها می باشد.

 

زیبایی هر خانه به آشپزخانه و کابینت های آن نیز بستگی دارد. این هماهنگی در زیبایی و جذاب بودن دکوراسیون آشپزخانه علاوه بر طرح، نوع و رنگ کابینت های آن، به ابزار و یراق آلات در کابینت ها نیز بستگی دارد.

با پیشرفت و تنوع در ابزار و تجهیزات در ساخت کابینت ها، از ابزار و یراق آلات مدرن برای کشوهای کابینت ها استفاده می شود. یکی از این تجهیزات انواع ریل ها در بدنه داخلی کابینت می باشد. در گذشته از ریل های چرخ دار در کشوهای کابینت استفاده می کردند.

 

این نوع ریل ها حرکت راحت و روانی را نداشتند. اما امروزه برای حرکت آسان و راحت کشوها از ریل های جدیدتری استفاده می شود. این ریل ها با تنوع زیادی که دارند بی صدا، روان و راحت هستند.

 

با ما همراه باشید تا به معرفی انواع ریل کابینت بپردازیم و شرکت معتبری را برای خرید این ابزار و یراق آلات کابینت به شما معرفی کنیم.ریل ها انواع مختلفی دارند و هر ریل در کابینت برای استفاده خاصی نصب می شود. انواع آنها به شرح زیر است:

1) ریل مخفی 

2) ریل ساچمه ای 

3) ریل بدنه دار

در ادامه به صورت مفصل به معرفی انواع ریل ها می پردازیم.

 

ریل مخفی :

 

این ریل به صورت مخفی در انواع کشوهای زیر باکس کابینت نصب می شود که به منظور حرکت کردن روان و راحت کشو مورد استفاده قرار می گیرد. ریل مخفی تقریباً یکی از یراق آلات پرکاربرد در کشوهای کابینت است. به دلیل مخفی بودن قابل مشاهده نبوده و در زیبایی ظاهری دکوراسیون کابینت نقش بسزایی دارد. 

انواع ریل مخفی کشو:

1.    ریل مخفی مگنتی

2.    ریل مخفی آرام بند

 ریل مخفی مگنتی
حرکت مگنتی به معنی فشار اندک به درب کشو کابینت برای باز شدن آن می باشد.کسانیکه به راحتی و روان بودن کشوهای آشپزخانه اهمیت می دهند و می خواهند زیبایی کابینت ها نیز با نصب تجهیزات حفظ شود، نصب ریل مخفی مگنتی را در دستور کار قرار می دهند.

 

این مدل همانطور که از نامش پیداست به صورت مخفی در زیر باکس کشوهای کابینت ها نصب می شود. به دلیل خاصیت مگنتی در ساخت این نوع ریل ها با یک فشار، کشو سریعاً و راحت باز می شود. 

 

ریل مخفی آرام بند

 

در کنار ریل مخفی مگنتی، ریل مخفی آرام بند نیز پرکاربرد می باشد. این نوع ریل در انواع و سایزهای مختلفی تولید می شوند. این نوع ریل ها باعث می شوند کشوها آرام بسته شوند. این امر باعث جلوگیری از آسیب به بدنه کشوها می شوند. همچنین به صورت مخفی در کشوهای کابینت نصب می شوند.

 

ریل مخفی آرام بند نیز خود دارای دو نوع مختلف است:

 

* ریل مخفی آرام بند فول

* ریل مخفی آرام بند نیمه فول

ریل مخفی آرام بند فول: در این نوع ریل ها در هنگام باز کردن کشو، کشو کامل از باکس خود خارج می شود و امکان دسترسی تمامی وسایل داخل باکس کشو را فراهم می کند. این نوع ریل ها  علاوه بر نصب مخفی باعث بیصدا و آرام بسته شدن کشوها می شوند. پس دو گزینه مخفی و آرام بند در این نوع ریل ها بهترین کارایی را می تواند برای نصب در کابینت ها همراه داشته باشد.

ریل مخفی آرام بند نیمه فول: این نوع ریل ها نیز مانند آرام بند فول بصورت مخفی در کابینت قابل نصب است که علاوه بر آرام بسته شدن ، بیصدا بودن آنهایکی از مزیت های آن می باشد. تنها تفاوت آنها در مدل آرام بند نیمه فول هنگام بازکردن کشو، تمامی کشو از باکس خارج نمی شود و 4 تا 10 سانتی متر از انتهای کشو در داخل باکس باقی می ماند.

ویژگی و کاربرد ریل آرام بند:

* مانع از برخورد شدید کشو با کابینت می شود

 

* داشتن سیستم آرام بندی باعث می شود وسایل داخل کابینت جابجا نشوند و در جای خود ثابت بمانند

 

* بیصدا بودن در هنگام استفاده از کشو

معرفی بهترین ریل کشو برای کابینت های مدرن

ریل ساچمه ای

 

در ریل ساچمه ای ، دو نوار فلزی و ساچمه ای داخل ریل کار می شود تا باعث سهولت حرکت کشوها شود.

مزایای ریل ساچمه ای:

 

* حرکت بسیار روان

* قابلیت باز شدن کامل کشو

* استحکام بالا

* تنوع در سایزبندی

 این نوع ریل در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود:

1- ریل آرام بند ساچمه ای 

2- ریل دو تکه

3- ریل سه تکه

4- ریل ترمز دار

ریل آرام بند ساچمه ای:  تمامی ریل های ساچمه ای، دارای ساچمه های فولادی هستند که حرکت ریل را بسیار روان و بیصدا می کنند.یکی از ریل های با کیفیت موجود در بازار که تحمل وزن تا 25 کیلوگرم را دارد و در دسته های ریل سنگین قرار دارد ریل آرام بند ساچمه ای است.

 

این ریل با باز شدن کامل باکس کابینت، دسترسی به فضای کامل مورد استفاده داخل باکس را برای شما فراهم می کند. این ریل در کابینت هایی که نیاز به کشوهای عمیق با تحمل وزن زیاد را دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

ریل دو تکه ساچمه ای: این نوع ریل ها دوتکه بوده و برای نصب، هر قسمت به قسمت کشویی کنار خود بر روی بدنه متصل و نصب می شود.
 اگر  قصد گذاشتن وسایل سنگین دراین نوع کشوها را دارید باید بدانید این نوع ریل ها تحمل وزن سنگین را ندارند و ممکن است با تحمل وزن زیاد ریل خم شده و کارایی خود را از دست بدهد.

ریل سه تکه ساچمه ای: دارای سه تکه مجزا می باشد که بصورت کشویی رو هم قرار می گیرند. وجود ضامن در این نوع ریل باعث می شود موقع بیرون کشیدن کشو، مانع از افتادن کشو شود. این ریل ها در کشوهایی با عمق زیاد نصب می شوند. استحکام و تحمل وزن آنها بهتر از ریل دو تکه ساچمه ای است.

 

ریل ترمزدار ساچمه ای: ویژگی داشتن ترمز در این نوع ریل ها باعث می شود در هنگام بسته شدن، کشو آرام بسته شود، این امر باعث صدای کم در موقع باز و بسته شدن کشوها و مانع از شدت بسته شدن درب کابینت می شود.

 

ریل بدنه دار

 

همانطور که می دانید معمولاً کشوها به صورت باکس نصب می شوند و برای باز و بسته شدن آنها از رابطی به نام ریل استفاده می شود، با نصب ریل، کشوها همانند یک باکس داخل بدنه کابینت نصب می شوند.

 

اما با وجود داشتن ریل های بدنه دار دیگر نیازی به ساخت کشو بصورت باکس نمی باشد، این ریل ها در طرفین کشو قرار می گیرند و با داشتن کفه در زیر کشو می توان یک کشو بدون نیاز به ساخت باکس داشت.در این نوع ریل ها حرکت راحت و روان برای کشوهای با تحمل وزن سنگین مد نظر می باشد.

 

این نوع ریل ها با سایز و ارتفاع های متفاوتی در بازار ابزار و یراق آلات کابینت وجود دارند. جنس آنها از فلز فولاد است که باعث می شود ریل ها به مرور زمان زنگ نزنند و همچنین از استحکام و استقامت بالایی برخوردار باشند.

 

این نوع ریل ها تا تحمل وزن 50 کیلوگرم و عمق 30 تا 50 سانتی متر را دارند. پس می توان از این نوع ریل ها برای کابینت هایی که متحمل وزن سنگین با عمق زیاد هستند استفاده کرد.ریل  بدنه دار دارای سه ارتفاع متفاوت است: 8-، 12 و 17 سانت

 

انواع مختلف ریل بدنه دار:

1. ریل تاندم باکس

2. ریل مجیک باکس (باکس جادویی متحرک)

معرفی بهترین ریل کشو برای کابینت های مدرن

ریل تاندم باکس:  

 

این ریل ها در دو مدل بدنه فلزی و شیشه ای وجود دارند. جنس بدنه فلزی از ورق فولاد روکش دار با رنگ کوره ای می باشد. مزیت داشتن رنگ کوره ای برای مناطق مرطوب کشور انتخاب مناسبی خواهد بود، زیرا رطوبت باعث خوردگی و زنگ زدگی ریل در طول زمان می شود.

نوع دیگر ریل تاندم باکس از جنس شیشه مات می باشد. وجود داشتن شیشه مات همراه با چراغ های LED زیبای خاصی را به فضای داخلی کابینت می بخشد. شیشه ریل تاندم باکس از جنس نشکن و مقاوم بوده، پس با خیال راحت می توانید این نوع ریل ها را خریداری و نصب نمایید.

 

موقعی که کشو را باز می کنید، LED اطراف کابینت روشن می شود و پس از بسته شدن نیز بصورت اتوماتیک خاموش می شود. همچنین برای روشنایی چراغ از باطری استفاده می شود.ریل های تاندم باکس تا وزن 35 کیلوگرم را تحمل می کنند و بصورت آرام بند طراحی شوند.وجود پمپ آرام بند در این نوع ریل ها بیصدا بودن ریل را تضمین میکند.

 

ریل مجیک باکس (باکس جادویی متحرک)

جادویی (مجیک) بودن این ریل بیشتر بخاطرداشتن کشو سبد سوپرمارکتی موادغذایی است که داخل کابینت قابل نصب می باشد. در بیشتر کابینت ها امروزی، سبد سوپرمارکت مواد غذایی کاربرد فراوانی دارد تا با چیدن موادغذایی خشک در داخل کابینت ها بتوان براحتی به مواد غذایی داخل کشو دسترسی داشت و با داشتن سبد سوپرمارکت بتوان ظاهری زیبا برای داخل کابینت خلق کرد.

برای نصب باکس جادویی در قسمت جلوی کشو از یک میل گالری و فرانت استفاده می شود. فرانت صفحه ای است که جایگزین درب کشوی داخل کابینت است و مانع از افتادن محتویات داخلی کشو می شود و میله گالری نیز به فرانت ارتفاع می دهد تا بتوان یک باکس جادویی با ارتفاع را در داخل کابینت نصب کرد. این نوع ریل ها متحرک می باشند و می توان آنها را به عقب و جلو کشید. 

در صورتی که تعداد طبقات سوپرمارکت شما زیاد است می توانید طبقه مورد نظر را از طریق کلیپس های نگهدارنده آزاد نموده و طبقه را از داخل سوپرمارکت بیرون بکشید. مقایسه ریل مجیک باکس با ریل تاندم باکس:

این ریل ها از نظر عملکرد شباهت های زیادی را دارا می باشند، اما از لحاظ ظاهری با هم کمی متفاوت هستند. تفاوت آنها در موارد زیر می باشد:

1- به دلیل ضخامت کمتر در بدنه ریل مجیک باکس، فضای داخل بیشتری دارد.

 

2- جدا کردن کشوها در مجیک باکس، به دلیل وجود کلیپس های موجود در زیر کشو راحت تر است.

 

3- برای جدا کردن کشو در تاندم باکس می بایست کشو را تا انتها بیرون بکشید و با فشار دادن ضامن آن کشو را از محل خود بیرون بیاورید.

 

درانتخاب و خرید ریل های کابینت به موارد زیر دقت نمایید:

* جهت خرید انواع ریل کابینت، از برندها و فروشگاههای معتبر خرید نمایید.

 

* ریلی را انتخاب نمایید که با توجه به ارتفاع کشو، تحمل وزن وسایل داخل کابینت را داشته باشد.

 

* برای کشو‌ های با تحمل وزن  و عمق کم، از ریل کشو غلتکی استفاده کنید.

 

* برای کشو‌ های با تحمل وزن متوسط و نسبتا عمیق، از ریل کشو ساچمه‌ای استفاده کنید.

 

* برای کشوهای با تحمل وزن سنگین و عمیق، از ریل کشو تاندم و ریل کشو بدنه‌ دار استفاده کنید.

 

یکی از شرکت هایی که ریل کابینت با تنوع ذکر شده (ریل مخفی، ریل ساچمه ای، ریل بدنه دار) و با کیفیت بسیار بالا تولید می کند، شرکت کینگ اسلاید می باشد.
کینگ اسلاید در سال 1986 در تایوان به عنوان تولید کننده قطعات، یراق و ریل کابینت تاسیس شد.

 

کینگ اسلاید دارای گواهینامه های OHSAS18001 ,ISO 14001 ,ISO 9001 ,ROSH برای تولید قطعات ریل کابینت می باشد.تاپ یراق تنها نماینده انحصاری شرکت کینگ اسلاید در ایران می باشد.

 

جهت تهیه انواع ریل کابینت از جمله ریل مخفی، ریل ساچمه ای و ریل بدنه دار کینگ اسلاید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و جستجو و بررسی محصول مورد نظر خود و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، بهترین خرید خود را انجام دهید. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو