درمان ریشه دندان با کمک روش های خانگی فوری

درمان ریشه دندان با کمک روش های خانگی فوری


منبع: آرگا

5

1401/12/15

02:35


درمان ریشه دندان باید طبق نظر متخصص و زیر نظر او باشد در غیر این صورت تمامی روش ها موقتی می باشند و نتیجه آن ها بعد از چند دقیقه و چند ساعت از بین خواهد رفت.

درمان ریشه دندان در خانه یکی از کار هایی باشد که بسیاری از افراد به دنبال آن می باشند. این کار بسیار ساده می باشد و شما می توانید به راحتی در خانه خود درد های ریشه دندان هایتان را تسکین دهید و برای این کار چندین راه وجود دارد و در ادامه همه آن ها را به شما آموزش می دهیم.

استفاده از مسکن ها برای بهبود درد دندان

نحوه درمان ریشه دندان

عصب کشی کردن دندان ها در خانه یکی از اصطلاحاتی می باشد که می تواند برای شما نیز تعجب آور باشد ولی باید بدنید که درد های دندان زمانی شروع می شوند که عفونت های دندانی به کانال ریشه دندان رسیده است و پالپ ها را دچار آسیب نموده و از این جهت آسیب های بسیار بد و جبران ناپذیری را ایجاد می نماید.

زمانی که این شرایط برای شما ایجاد شود چاره ای جز تخلیه کامل اعصاب و ضد عفونی کردن و پر کردن دندان ها وجود ندارد و این کار ها باید در مطب پزشکی و زیر نظر متخصص انجام شود. با این حال اگر می خواهید در خانه این کار را انجام دهید باید بدانید که درمان کاملی نخواهد بود و درد شما برای مدتی کوتاه تسکین می یابد و بعد دوباره شروع خواهد شد. اگر به دنبال درمان موقت هستید بهتر است ادامه مطلب را مشاهده نمایید.

استفاده از مسکن ها

یکی از ساده ترین راه هایی که می توانید درد دندان های خود را تسکین دهید استفاده از مسکن ها می باشد. این دارو ها برای درد های شما مناسب اند و تنها در زمانی کوتاه مانند چند ساعت می توانند درد هایتان را تسکین دهند. از مهم ترین مسکن هایی که می توانید در این میان استفاده کنید شامل استامینوفن و ایبوپروفن می باشد.

درمان ریشه دندان

استفاده از آب نمک

یکی دیگر از روش هایی که در این زمینه به کمک شما می آید شامل استفاده از آب نمک می باشد. این کار می تواند برای مدتی کوته دندان درد شما را تسکین دهد و تاثیر آن کم تر از قرص های مسکن می باشد. در واقع این محلول یکی از محلول های بسیار مهم ضد عفونی کننده می باشد و علاوه بر این که می تواند به شستن دهان شما کمک کند از طرفی می تواند منجر به درمان التهاب نیز شده و اگر این کار را با آب گرم انجام دهید بهتر است. برای استفاده بهتر از این مورد کافی است تا آب گرم را با کمی نمک ترکیب کرده و مانند دهان شویه مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از دهان شویه خاص

یکی از دهان شویه ها به نام پروکسید هیدروژن در بازار موجود می باشد که می تواند برای مدتی التهابات و پلاک های دندانی شما را از بین ببرد. در واقع این دهان شوبه میزان باکتری ها را در دهان کاهش می دهد و می تواند منجر به شستشوی کامل دهان شما شود. استفاده دو الی سه بار در روز از این دهان شویه منجر به کاهش درد های ریشه دندان تان خواهد شد.

استفاده از کمپرس سرد

اگر دندان درد شما ناگهانی شروع شده است و هیچ کدام از موارد قبلی را در دسترس ندارید می توانید برای تسکین آن از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار منجر به این می شود که رگ های خونی در این بخش دهان شما منقبض شده و میزان درد و التهابات را تا حدودی می کاهد. باید بدانید که این روش تاثیرات بسیار کوتاه مدتی دارد و نمی تواند جزئی از درمان های اصلی به حساب بیاید.

درمان درد دندان ها با کمپرس سرد

جالب است بدانید که استفاده از روش های گفته شده موقتی می باشند و با وجود تاثیراتی که بر روی دندان ها می گذارند باز هم نمی توان آن ها را درمانی دائمی دانست. باید بدانید که درمان ریشه دندان موقتی می باشد و شما نمی توانید بدون درمان های پزشکی از درد این مدلی رهایی یابید. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید درمان طبیعی دندان درد و درمان حساسیت دندان را نیز مشاهده کنید و آگاهی های خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو