بازدید از غار حرا و دانستنی های جالب درباره آن

بازدید از غار حرا و دانستنی های جالب درباره آن


منبع: آرگا

4

1401/12/15

02:38


غار حرا یکی از مکان های مذهبی و جذابی است که در مکه قرار دارد. این غار محل نازل شدن آیات قرآنی و وحی بر پیامبر بوده که قداست بسیار بالایی دارد.

غار حرا مکانی در عربستان سعودی و سه کلیومتری مکه می باشد. این غار که مکان بعثت پیامبر اکرم بوده است برای مسلمانان بسیار مقدس می باشد. فضای این غار تنها ظرفیت گنجایش چند نفر را دارد. ارتفاع این غار نیز به اندازه قد یک انسان بوده و فضای تاریکی دارد.

غار حرا را بشناسید

معرفی غار حرا:

همانطور که می دانید، افرادی که راهی سفر مکه هستند و قصد دارند از خانه خدا زیارت کنند به این مکان هم برده می شوند تا از نزدیک این عبادتگاه مخصوص پیامبر را مشاهده کنند. حضرت محمد در این مکان وحی را دریافت کرده که شامل نکات مهمی برای هدایت مسلمانان است. این غار امروزه از دیدنی های مکه می باشد.

کوه های حرا

این غار در دل کوه های جبل النور واقع شده و در منطقه حجاز مکه قرار دارد. در این غار آیات قرآنی بر پیامبر اکرم نازل شده است. اولین سوره که سوره علق بود در این غار بر او وحی شد. این غار به دلایل مختلفی امروزه در میان مردم جهان قداست ویژه ای دارد.

ویژگی های حرا

برای بازدید از این غار حجاج باید مسیر یک ساعته را پیاده روی کنند. چشم انداز این غار از بالا بسیار زیباتر خواهد شد. این غار که در میان زائران مکه محبوبیت زیادی دارد، هنگام غروب سپیده دم و برای نماز صبح بسیار محبوب تر بوده و قداست بیشتری هم دارد.

نمای حرا

اسرار غار:

غار حرا شگفتی های ویژه خود را داشته و یکی از عجایب مهم آن هم قرارگیری در غار می باشد. درب و دهانه این غار به سمت بیت المقدس باز می شود و در واقع به سوی اولین قلبه مسلمین می باشد. وسعت دهانه این غار هم به اندازه قد و قامت یک فرد بالغ است. انتهای این غار به بیت الحرام منتهی می شود.

در صورتی که بالای این کوه بایستید می توانید، گلدسته های مسجدالحرام را مشاهده کنید. این غار تنها گنجایش یک نفر ایستاده را دارد. فضای داخلی غار نیز نسبتا روشن است.

عبادتگاه تاریخی حرا

افتاب در زمان طلوع درست به این غار می تابد. در ماه های گرم سال با وجود شرایط آب و هوایی عربستان این غار خنک بوده و به راحتی می توانید در آن تاب بیاورید. مسلمان ها از گذشته به این غار رفته و از آن بازدید می کنند. برخی نیز در این غرا به عبادت مشغول می شوند.

آرامشی که در این غار وجود دارد و مقدس بودن آن از جمله عواملی هستند که موجب شده تا افراد زیادی از آن بازدید کنند. منظره این غار که به کوه های اطراف منتهی شده و از نمای آن می توانید، چشم انداز شهر را مشاهده کنید، بسیار جالب است. این مکان از دیدنی های عربستان به شمار می آید. شما می توانید در لینک مکان های دیدنی عربستان را بهتر بشناسید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو