۱۰ حقیقت خواندنی از پشت صحنه فیلم های مشهور هالیوود

۱۰ حقیقت خواندنی از پشت صحنه فیلم های مشهور هالیوود


منبع: روزیاتو

4

1401/12/15

02:43


۱۰ حقیقت خواندنی از پشت صحنه فیلم های مشهور هالیوود

۱۰ حقیقت خواندنی از پشت صحنه فیلم های مشهور هالیوود

شاید جادوی تصویر ما را بارها و بارها به تماشای فیلم ها و سریال های محبوب مان وادارد اما آنچه در پشت صحنه ی این صنعت رخ می دهد هم از جذابیت چیزی کم ندارد و حقایق زیادی درباره ی فیلم ها و سریال های مشهور وجود دارد که حتی پروپاقرص ترین طرفداران هم از آن ها بی خبرند.

۱- نقش کاپیتان جک گنجشکه در فیلم های «دزدان دریایی کارائیب» را ممکن بود هیو جکمن بازی کند

استوارت بیتی، نویسنده ی فیلم های «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) هنگام خلق شخصیت کاپیتان جک گنجشکه، هیو جکمن را در نظر داشت و نام او را بر روی این شخصیت خیالی گذاشت. با این حال، جکمن برای بازی در این نقش انتخاب نشد، چون این بازیگر آن زمان بیشتر در استرالیا شناخته شده بود و شهرت جهانی جانی دپ را نداشت.

۲- حادثه تلخی که بدلکار فیلم های «هری پاتر» را زمین گیر کرد

دیوید هولمز، بازیگر و بدلکار سابق، به مدت ۸ سال در فرانشایز «هری پاتر» (Harry Potter) به انجام بدلکاری مشغول بود تا اینکه به دنبال حادثه ای تلخ، هنگام تمرین برای اجرای یک صحنه ی پرواز در فیلم «یادگاران مرگ» (Deathly Hollows) از کتف به پایین فلج شد.

با این حال، این تراژدی او را از پا نیانداخت. او با همکاری دنیل رادکلیف یک پادکست به راه انداخت و در آن به مصاحبه با بدلکارانی از سرتاسر دنیا پرداخت تا درباره ی اهمیت فیلمسازی مسئولانه آگاهی بخشی کند.

۳- نویسنده رمان «سرگذشت ندیمه» حضور کوتاهی در سریال آن داشت

مارگارت آتوود، نویسنده ی رمان «سرگذشت ندیمه» در اولین قسمت از سریال ساخته شده از اثر او (The Handmaid’s Tale) حضوری افتخاری داشت. این حضور بسیار کوتاه بود و تنها چند ثانیه به طول انجامید.

۴- جنیفر کولیج پیشنهاد بازی در سریال «نیلوفر آبی سفید» را در ابتدا رد کرده بود

گرچه مایک وایت، نویسنده ی سریال «نیلوفر آبی سفید» (The White Lotus) هنگام نوشتن نقش تانیا، جنیفر کولیج را در نظر داشت، این بازیگر در ابتدا پیشنهاد بازی در این نقش را رد کرد چون حس می کرد به لحاظ ظاهری با این نقش تطابق ندارد. کولیج در حالی ممکن بود فرصت نقش آفرینی در سریال «نیلوفر آبی سفید» را از دست دهد که تاکنون جوایز متعددی از جمله گلدن گلوب، اِمی و انجمن بازیگران سینما (SAG Awards) برای نقش آفرینی خود در این مجموعه تلویزیونی دریافت کرده است.

۵- ضربه ای که سیلوستر استالونه را در فیلم «راکی» از پای درآورد

سیلوستر استالونه که در فیلم «راکی ۴» (Rocky) نقش آن بوکسور پرافتخار را برعهده داشت، در مصاحبه ای فاش کرد که فیلم تحسین شده اش او را راهی بیمارستان کرد، اتفاقی که پس از ضبط یک سکانس با دولف لاندگرن، بازیگر و ورزشکار سوئدی رخ داد. استالونه شدت ضربه ی لاندگرن به خود را به برخورد قفسه سینه با فرمان ماشین در هنگام تصادف تشبیه کرد.

۶- برندن فریزر در فیلم «مومیایی» تا پای مرگ رفت

عوامل تولید و بازیگران فیلم های «مومیایی» (The Mummy) هنگام تولید این پروژه دشواری های زیادی متحمل شدند، از جمله مواجهه با توفان های شن و مارها هنگام فیلمبرداری در مراکش و صحرای بزرگ آفریقا.

با این حال، برندن فریزر، بازیگر اصلی این مجموعه فیلم در مصاحبه ای فاش کرد در یکی از سکانس ها که نقش او، ریک اوکانل طناب پیچ شده بود، کار به جاهای باریک تری نیز کشیده شد. تیم بدلکاری فیلم طناب ها را به قدری محکم بسته بودند که به فریزر احساس خفگی دست داد و او از هوش رفت.

۷- الیزابت ماس در ابتدا تمایلی به بازی در سریال «سرگذشت ندیمه» نداشت

الیزابت ماس در مصاحبه ای فاش کرد چیزی نمانده بود فرصت بازی در نقش جون آزبورن در سریال تحسین شده ی «سرگذشت ندیمه» را از دست دهد. علتش این بود که او برای بازی در یک سریال تلویزیونی دیگر بلافاصله پس از اتمام سریال قبلی اش «مد من» (Mad Men) مردد بود. ماس تاکنون جوایز مختلفی از جمله اِمی برای بازی خود در این سریال دریافت کرده است.

۸- شهرت طاقت فرسایی که بازی در فیلم های «دزدان دریایی کارائیب» برای کیرا نایتلی رقم زد

کیرا نایتلی وقتی برای نخستین بار نقش الیزابت سوان در مجموعه فیلم «دزدان دریایی کارائیب» را برعهده گرفت، تنها ۱۷ سال داشت. او گرچه سن کمی داشت، اما با سوپراستار مشهور، جانی دپ همبازی شده بود. کنار آمدن با شهرت ناگهانی ناشی از بازی در این فرانشایز برای او دشوار بود و به گفته ی نایتلی، پس از سال ها روان درمانی توانست با این موضوع کنار آید.

۹- برای گریم بازیگران فیلم «مصاحبه با خون آشام» از ترفند عجیبی استفاده می شد

بازیگران فیلم «مصاحبه با خون آشام» (Interview with the Vampire) برای آنکه گریم طبیعی تری داشته باشند، مجبور بودند هر بار به مدت ۳۰ دقیقه به صورت سر و ته آویزان بمانند تا کار گریم آن ها در همان حین انجام شود. اگر نتیجه مطلوب نبود، این فرآیند نیم ساعت دیگر تکرار می شد. هدف از این کار بیرون زدن رگ های صورت بازیگرها بود تا در نماهای بسته ی فیلم به چشم آیند.

۱۰- سکانس برف مشهور فیلم «جادوگر شهر اوز» جان بازیگران را به خطر انداخت

سکانس برفی فیلم کلاسیک «جادوگر شهر اوز» (The Wizard of Oz) شاید رویایی به نظر برسد، اما آن برف تماماً از آزبست یا پنبه نسوز ساخته شده بود که حالا به عنوان ماده ای سرطان زا شناخته می شود. از این ماده ی خطرناک در ساخت لباس شخصیت های مترسک و جادوگر بدجنس غرب نیز استفاده شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو