رویداد بزرگ جشنواره نوروز در سایت جهانی بیستون برگزار می شود

منبع: همگردی

3

1401/12/15

02:44


میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر گشته، رویداد بزرگ جشنواره نوروز در سایت جهانی بیستون برگزار می شود.

داریوش فرمانی اظهار کرد: امسال در ایام نوروز 4 نوروزگاه در پایگاه های جهانی و ملی سطح استان کرمانشاه از جمله سایت جهانی بیستون، طاق بستان، معبد آناهیتای کنگاور و پایگاه محور ساسانی برگزار می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: امسال برای اولین بار یک رویداد بزرگ جشنواره نوروزی در سایت جهانی بیستون برگزار می شود که در نوع خود کم نظیر است.

او با اعلام اینکه این جشنواره از ابتدای نوروز تا 14 فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: در این جشنواره علاوه بر برگزاری مراسم نوروزی، معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان و معرفی صنایع دستی استان در یک فضای سرپوشیده نمایشگاهی به مساحت 1600 متر انجام می شود.

فرمانی افزود: در این جشنواره برای همه سنین کودک تا بزرگسال فضا و برنامه مناسب دیده شده است تا خانواده ها ساعات مفرحی را بگذرانند.

او ادامه داد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، برگزاری جشن بزرگ رمضان بخشی از این رویداد فرهنگی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه به عنوان جهان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شده است، میزبانی غذا نیز به عنوان بخشی از این رویداد بزرگ دیده شده است.

او افزود: برگزاری جشنواره صخره نوردی، پرواز با بالن و...از دیگر برنامه های جانبی نوروزگاه بزرگ بیستون خواهد بود.

فرمانی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن همه شرایط و امکانات در این جشنواره، امکان معرفی شهرستان ها در غالب برنامه های شبانه فراهم است که در صورت همراهی مسئولان، هر شهرستان می تواند یک شب اجرای برنامه داشته باشد.

رویداد بزرگ جشنواره نوروز در سایت جهانی بیستون برگزار می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو