محوریت اصلی سفر به مشهد حرم امام رضا است

منبع: همگردی

4

1401/12/15

02:44


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، محوریت اصلی سفر به مشهد حرم امام رضا است.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در مانور قرارگاه عملیاتی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: نکته مهم این است که از یک سو مسائل و مشکلات و از سوی دیگر ظرفیت های موجود براساس تجربیات گذشته در راستای کاهش مشکلات مردم شناسایی و جمع بندی شود. فعالیت های ستاد خدمات سفر در دو مقیاس و جغرافیای استانی و شهری خواهد بود.

وی افزود: زائر زمانی که با هدف زیارت وارد استان می شود، بدیهی است که توجه به مشکلاتش در سطح استان در عرصه های مختلف مهم است و باید حل شود. اما هدف اصلی زائرین و ماندگاری آنها در مشهد است. بنابراین موظف هستیم در استان و بویژه مشهد اقدامات لازم انجام دهیم.

نظری در خصوص ظرفیت های موجود در استان بیان کرد: مهم این است که هر کدام از مشکلات را با استفاده از کدام تشکیلات و ظرفیت هایمان حل کنیم. اولین تشکیلاتی که از حدود یک سال قبل در اختیار داریم کارگروه ملی زیارت است که در بخش کارهای زیرساختی و مدیریت مقطعی بسیار موثر بوده است. در نتیجه از طریق این کارگروه از ظرفیت های ملی برای مدیریت این مقطع زمانی و دیگر نیازهای مشهد استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تشکیلات دیگری که در اختیار داریم شواری مشورتی با حضور تولیت آستان قدس رضوی است. بدیهی است که محوریت اصلی سفر به مشهد حرم امام رضا (ع) بوده، در نتیجه مهم است که تمام برنامه های اجرایی و پشتیبانی با توجه به این نکته تنظیم شود و در سیاست گذاری ها از این ظرفیت در راستای اهداف فرهنگی استفاده کردیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: سومین تشکیلاتی که از ظرفیت های استان محسوب می شود، قرارگاه خدمات سفر خراسان رضوی است که ماموریتش با ورود زائر به استان آغاز خواهد شد. یکی از وظایف مهم این قرارگاه اطلاع رسانی به زائرین است. باید با برنامه اطلاع رسانی درست زائر تحت حمایت قرار گیرد.

اصلاح 400 کیلومتر از شریان های مواصلاتی استان در 1401

وی در خصوص جاده های استان افزود: یکی دیگر از وظایف این ستاد کیفیت و امنیت جاده ها بوده که موارد بسیار مهم است. خدمات ارائه شده در جاده ها نیز از اقداماتی است که زیر نظر این ستاد بوده که با استفاده از دستگاه های مختلف به اجرا در می آید. برای مثال، از ابتدای امسال حدود 400 کیلومتر از مسیرها و جاده ها با اولویت شریان های مورد استفاده زائرین اصلاح شده است.

نظری عنوان کرد: تشکیلات چهارم، قرارگاه خدمات سفر در مشهد است که اهمیت بالایی دارد و تمام دستورات و برنامه ها را پیاده سازی می کند. از آنجایی که مشهد یکی از نقاط مهم است برنامه هایی که توسط دستگاه ها ابلاغ می شود را این ستاد که توسط فرماندار ایجاد شده است، اجرایی خواهد کرد.

آستان قدس رضوی محور ارائه خدمات فرهنگی است

وی گفت: این چهار تشکیلات، خدمت رسانی به زائرین را بنا بر موضوع و جغرافیای مورد نیاز زائر انجام خواهند داد. مسائل فرهنگی که بسیار حائز اهمیت است نیز با محوریت آستان قدس رضوی انجام خواهد شد. یکی دیگر از وظایف ما در این مقطع اطلاع رسانی درست است که با استفاده از ظرفیت رسانه ها، خبرگزاری ها و فضای مجازی میتوان این ماموریت را به انجام رساند.

نظری در خصوص بخش حمل و نقل افزود: یکی دیگر از بخش هایی که فعالیت های خوبی در آن صورت گرفته، بخش حمل و نقل است که دو بخش حمل و نقل شهری و برون شهری را شامل می شود. همچنین برنامه ریزی هایی با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای مقاطع زمانی اوج بازگشت زائرین صورت گرفته است. این برنامه ریزی ها در زمینه حمل و نقل ریلی و هوایی نیز اجرایی خواهد شد تا ازدحام زائرین مدیریت شود.

وی با تاکید بر نقش مشارکت مردمی در استقبال از زائرین بیان کرد: در بخش خدمات شهری نیز یکی از مهمترین مسائل تامین نیازهای زائرین و در دسترس بودن کالاهای اساسی با قیمت مناسب است. در این بخش به کمک اصناف و اتحادیه نیاز داریم تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین ارائه دهیم. ارائه تمام کالاهای مصرفی با نرخ های مصوب است و نظارت ها نیز صورت خواهد گرفت.

محوریت اصلی سفر به مشهد حرم امام رضا است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو