معرفی فیلم سینما متروپل/ برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فجر ۱۴۰۱

منبع: مینویسم

4

1401/12/15

03:04


برای معرفی فیلم «سینما متروپل» به عنوان بهترین فیلم چهل‌ و‌ یکمین جشنواره فیلم فجر، داستان فیلم سینما متروپل، بازیگران فیلم با ما همراه باشید.

معرفی فیلم سینما متروپل/ برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فجر ۱۴۰۱

مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برای معرفی بهترین های سینما در سال 1401 در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. اجرای این مراسم را محمدرضا شهیدی فر به عهده گرفته بود، در این جشنواره سیمرغ بلورین بهترین فیلم برای فیلم سینمایی سینما متروپل به تهیه کنندگی سید حامد حسینی اهدا شد. این فیلم در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت و با نامزدی در 13 رشته دارای بیشترین تعداد نامزدی در این دوره از جشنواره فیلم فجر بود که توانست در 3 رشته بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری جایزه سیمرغ بلورین را از آن خود کند. در این مطلب از مینویسم قصد داریم با موضوعات معرفی فیلم سینما متروپل، داستان و بازیگران فیلم سینما متروپل همراه شما باشیم.

نگاهی به فیلم سینما متروپل بهترین فیلم چهل‌ و‌ یکمین جشنواره فجر

فیلم سینماییی «سینما متروپل» یکی از جدید ترین ساخته های محمدعلی باشه آهنگر میباشد. این فیلم در مراسم اختتامیه چهل‌ و‌ یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بهترین فیلم شد و همچنین توانست سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری را نیز به خود اختصاص دهد. محمد علی باشه، یکی از فیلمسازهای مطرح سینمای دفاع مقدس است که آثار قابل توجهی را در سال‌ های گذشته به ویژه در دهه 80 و 90 ساخته است.

همچنین همان طور که گفته شد در این جشنواره سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری هم به علیرضا زرین دست برای سینما متروپل تعلق گرفت. زرین دست در سخنانی راجب این فیلم گفته که سینما متروپل فیلم نجیبی است و من از فارابی تشکر می کنم برای چنین فیلمی که در ستایش سینماست، سرمایه گذاری کرده است.

برای مشاهده لیست برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر 1401 کلیک کنید

عوامل فیلم سینمایی سینما متروپل

  • کارگردان: محمدعلی باشه آهنگر
  • تهیه‌کننده: سیدحامد حسینی
  • نویسنده: محمدعلی و حامه باشه آهنگر

بازیگران فیلم سینمایی سینما متروپل

  • مجتبی پیرزاده
  • نوشین مسعودیان
  • هومن برق‌ نورد
  • پریوش نظریه
  • حسین باشه آهنگر
  • شهاب عسگری
  • فرید قبادی
  • با هنرمندی رضا کیانیان
  • حضور افتخاری مهتاب نصیرپور

پوستر فیلم سینمایی سینما متروپل

پوستر فیلم سینمایی سینما متروپل

یکی از ویژگی های مهم فیلم انتخاب و ترکیب بازیگران فیلم سینما متروپل میباشد. .حضور مجتبی پیرزاده که در جشنواره سی‌ و هشتم با فیلم تومان توجه منتقدان را به خود جلب کرده بود و همچنین حضور رضا کیانیان و پریوش نظریه که سابقه بازی در آثار دفاع مقدسی را دارند، جذابیت این فیلم را دو چندان کرده است.

محمد علی باشه کارگردان فیلم سینما متروپل درباره ی فیلم گفته است که در سال 1359 شهر آبادان به محاصره درآمد و مقاوت مردم یک نکته ی حائز اهمیت بود که رسانه باید این مقاوت را به صورت برجسته نشان می داد. او می گوید من بچه همان متروپل هستم. او در ادامه گفت خیلی از اتفاقاتی که در فیلم به نمایش گذاشته شده است در دهه 60 برای شخص من اتفاق افتاد. فیلم سینما متروپل یک درام با داستان های مختلف است که هرکدام با درام اصلی خود پیش می روند.

خلاصه داستان فیلم سینما متروپل

فیلم سینما متروپل به روزهای جنگ پرداخته و قصه سینما در جنگ در شهر آبادان را روایت می‌ کند. برای مردم خوزستان و شهرهای آبادان، اهواز و خرمشهر مهم ترین نشانه همین سینما متروپل میباشد. این نشانه ی مهم که در طول دوران جنگ به یک ویرانه تبدیل شد و پس از جنگ هم هیچ تلاشی برای بازسازی آن اتفاق نیفتاد که حداقل مردم آبادان بدون سالن سینما نمانند. آنچه که به صورت رسمی راجب داستان سینما متروپل گفته شده ماجرای راه اندازی سینمای متروکه متروپل آبادان در دل جنگ و محاصره شهر می‌ پردازد و به‌طور رسمی اینطور نوشته‌اند: «قصه سینما در حصر…»

این فیلم با قصه‌ ای عاشقانه بر بستر جنگ و دفاع مقدس است و محمدعلی باشه‌ آهنگر، عاشقان سینما را در دل بحرانی مانند سقوط آبادان به تصویر کشیده است….

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو