حاشیه های جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ همراه با عکس

حاشیه های جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ همراه با عکس


منبع: مینویسم

5

1401/12/15

03:04


حاشیه های جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ همراه با عکس

چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته شنبه 22 بهمن 1401 در برج میلاد به کار خود پایان داد و برندگان سیمرغ جشنواره فجر امسال مشخص شدند. یکی از قسمت های جالب جشنواره فیلم فجر در هر سال حاشیه ها و اتفاقاتی است که در بین بازیگران و عوامل حاضر در جشنواره اتفاق می افتد. صحبت های بازیگران و عوامل فیلم ها به خصوص برندگان سیمرغ هنگام سخنرانی که گاهی جنجالی است، معمولا برای سینمادوستان و اهالی هنر هفتم قابل توجه است. در ادامه به برخی از حواشی جشنواره فیلم فجر امسال اشاره می کنیم.

حواشی جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱

جشنواره فیلم فجر امسال بسیار متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد و با وجود حضور بازیگران و فیلمسازان نام آشنا و پیشکسوت و همچنین چهره های نوظهور و با استعداد جای بسیاری از آن ها نیز خالی بود. جشنواره فیلم فجر امسال با شعار وحدت و همدلی برگزار شد

قالیچه به جای فرش قرمز

یکی از تفاوت های جشنواره فیلم فجر امسال جایگزینی قالیچه به جای فرش قرمز بود تا فرهنگ ایرانی اسلامی جایگزین فرهنگ غربی شود. دبیر جشنواره فیلم فجر در این باره گفته بود جشنواره باید به سبک ایرانی برگزار شود و نباید از فرهنگ غربی پیروی کنیم.

صحبت های متفاوت مجید صالحی

مجید صالحی جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱

مجید صالحی جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱

مجید صالحی برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره هنگام سخنرانی بعد از دریافت جایزه اش گفت:

در روزهایی که حال ما زیاد خوب نیست بهتر است به جای از ریشه زدن یکدیگر به فکر همدلی باشیم، همه ما متعلق به این آب و خاکیم و نباید بگوییم هر کس ناراضی است از اینجا برود.

مجید صالحی سیمرغ خود را به زنان و دختران سرزمین ایران تقدیم کرد و خودرویی که جایزه گرفته بود را نیز به هادی حجازی فر اهدا کرد تا برای زلزله زدگان خوی خرج شود.

ابوالفضل پورعرب: آن هایی که نیامدند …

ابوالفضل پورعرب در جشنواره فجر 1401

ابوالفضل پورعرب در جشنواره فجر 1401

ابولفضل پورعرب که به عنوان تیم اهدا کننده جوایز به برندگان در جشنواره از همه هنرمندان و داروانی که با برخی مشکلات جشنواره را برگزار کرده و در آن حضور پیدا کردند تشکر کرد و گفت:

“بچه‌هایی که به هر دلیلی به جشنواره نیامدند جوان هستند. ما هم روزگاری جوان بودیم و از این اشتباهات مرتکب شدیم”

بابک خواجه پاشا: با افتخار این سیمرغ را در خانه نگه می دارم

بابک خواجه پاشا برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه بعد از دریافت جایزه اش گفت:

“من با افتخار این سیمرغ را به خانه می برم، سیمرغی که بهرام بیضایی و خسرو شکیبایی آن را به خانه برده اند. سینمای ما بسیار ارزشمند است و اگر اعتراضی داریم سینما بهترین موقعیت برای ابراز اعتراض ماست و نباید آن را تحریم کنیم. من تمام قد در برابر زنان و مادران این کشور و شهدای کشورم به ویژه شهید باکری تعطیم می‌ کنم.”

محمد خزاعی با چشمانی اشک آلود

محمد خزاعی در جشنواره فیلم فجر 1401

محمد خزاعی در جشنواره فیلم فجر 1401

رییس سازمان سینمایی محمد خزاعی با اعلام رضایت از جشنواره فجر امسال از مردمی که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند تشکر کرد و با چشمانی اشک بار و صدایی بغض آلود گفت: “مردم ما بعد از چهار ماه تبلیغات در راهپیمایی شرکت کردند.”

غیاب سوپراستارها و حضور بازیگران جوان

در جشنواره فیلم فجر امسال جای خالی بسیاری از بازیگران، کارگردانان و هنرمندان شناخته شده کشور خالی بود و اکثریت برندگان سیمرغ از چهره های کمتر شناخته شده و جوان بودند به خصوص در بخش بهترین بازیگران، البته حضور برخی پیشکسوتان و هنرمندان باسابقه مانند ابراهیم حاتمی کیا و محمدرضا شریفی نیا و دیگر قدیمی های سینما باعث اصالت بخشی به این دوره از جشنواره شده بود.

صحبت های قابل تامل باشه‌ آهنگر

محمدعلی باشه آهنگر درجشنواره فجر 1401

محمدعلی باشه آهنگر درجشنواره فجر 1401

باشه‌ آهنگر برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم سینما متروپل بعد از دریافت جایزه گفت برخی اتفاقات در کشور مانند میدان مین است مانند ماجرای ریزش ساختمان متروپل و حوادث اجتماعی ماه های گذشته. او در بخشی از صحبت هایش گفت:

“بی‌ توجهی در بزنگاه‌ها سبب شد بسیاری از جوانان ما و همین‌طور نیروهای امنیتی در کف خیابان دچار مساله بشوند. در حالی که با یک دلجویی و عذرخواهی می‌شد جلوی این اتفاقات را گرفت.”

او با اشاره به صحبت های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت ایشان می گفتند همه دختران و پسران فرزندان ما هستند، پس اگر ایشان مقتدای ماست باید به این حرف ها توجه کنیم و تا دیر نشده از این اتفاقات جلوگیری کنیم.

او همچنین گفت:

“من در گام اول از تک‌ تک خانواده‌هایی که فرزندان خود را از دست داده‌اند عذرخواهی می‌ کنم. این کشور مال همه ماست. اگر دیر شود صدماتی که به آن وارد شده، جبران‌ شدنی نیست.”

عکس هایی از جشنواره فیم فجر 1401

جشنواره فیلم فجر 1401

عکس های جشنواره فیلم فجر 1401

پردیس پورعابدینی در جشنواره فیلم فجر 1401

پردیس پورعابدینی در جشنواره فیلم فجر 1401

سارا حاتمی در جشنواره فیلم فجر 1401

سارا حاتمی در جشنواره فیلم فجر 1401

هومن برق نورد در جشنواره فیلم فجر 1401

هومن برق نورد در جشنواره فیلم فجر 1401

بازیگران حاضر در جشنواره فیلم فجر 1401

عکس هایی از جشنواره فیلم فجر 1401

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو