رد درخواست آغاز آزمایشات انسانی نورالینک توسط FDA ؛ پروژه بزرگ ایلان ماسک لغو می‌شود؟

منبع: تکراتو

3

1401/12/15

03:07


سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) با درخواست آغاز آزمایشات انسانی نورالینک مخالفت کرده و این پروژه فعلا به بن‌بست رسیده است.

رد درخواست آغاز آزمایشات انسانی نورالینک توسط FDA ؛ پروژه بزرگ ایلان ماسک لغو می‌شود؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) با درخواست آغاز آزمایشات انسانی نورالینک مخالفت کرده و این پروژه فعلا به بن‌بست رسیده است.

بنابر اطلاعات موجود به نظر می‌رسد درخواست شرکت نورالینک برای آغاز فاز انسانی آزمایشات تراشه مغزی نورالینک با مخالفت سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا مواجه شده است. FDA ظاهرا در خصوص باتری، سیستم شارژ و همچنین نیاز به بردشتن این تراشه‌ها نگرانی‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید: نقض قوانین استفاده از مواد خطرناک توسط نورالینک ؛ آزمایشات مخوف شرکت خبرساز ایلان ماسک!

لغو آغاز آزمایشات انسانی نورالینک توسط FDA

نورالینک یکی از چند شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک، مدیرعامل فعلی تسلا و توییتر است که تا امروز بارها از ایده‌های خود در خصوص ایمپلنت مغزی یا رابط مغز و رایانه ابداعی خود صحبت کرده و حتی آن‌ها را روی برخی حیوانات آزمایش کرده است. اما این تراشه‌ هنوز روی انسان‌ها آزمایش نشده است.

حال در گزارشی جدید از رویترز خبر رسیده که سازمان غذا و داروی ایالات متحده به علت نگرانی‌های خود در خصوص ایمنی تراشه، درخواست نورالینک برای آزمایشات انسانی را رد کرده است. به گفته یکی از کارمندان کنونی نورالینک:

«نگرانی FDA بیشتر مربوط به باتری لیتیومی این تراشه می‌شود. این سازمان همچنین درباره امکان حرکت سیم‌های کوچک این ایمپلنت به سایر قسمت‌های مغز نگران است. FDA درباره امکان جداکردن این تراشه و انجام این کار بدون آسیب‌رساندن به مغز هم سؤالاتی دارد.»

رد درخواست آغاز آزمایشات انسانی نورالینک توسط FDA ؛ پروژه بزرگ ایلان ماسک لغو می‌شود؟

درواقع نگرانی سازمان غذا و دارو در خصوص احتمال خرابی سیستم باتری تراشه و قابلیت شارژ نوین آن است. به گفته رویترز، سازمان غذا و دارو می‌خواهد اطمینان حاصل کند که احتمال خرابی باتری بسیار پایین است چراکه در صورت وقوع چنین اتفاقی، تخلیه جریان الکتریکی یا گرمایی که تولید می‌شود می‌تواند بافت مغزی اطراف خود را نابود کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین نگرانی‌هایی در خصوص نحوه برداشتن ایمپلنت مغزی نورالینک از مغز کاربران دارد. این کار می‌تواند برای برداشت کامل، جایگزینی یا ارتقای این محصولات انجام شود اما FDA می‌‌گوید اندازه کوچک این دستگاه که درون قشر خاکستری مغز فرد گسترش می‌یابد ممکن است عملیات برداشتن آن را با مشکلات یا آسیب‌هایی برای مغز همراه کند. علاوه بر این، شاید بخش‌هایی از آن به قسمت‌های دیگری از مغز منتقل شود و کار دشوارتر هم باشد.

ایلان ماسک، مدیرعامل نورالینک چندی پیش و در جریان رویداد «Show and tell» نورالینک اعلام کرد که احتمالاً تا 6 ماه دیگر آزمایش‌های انسانی را شروع می‌کند. ماسک حتی گفت که حاضر است تراشه نورالینک را درون مغز یکی از فرزندانش قرار دهد. با این وجود بعید است ماسک بتواند به وعده خود عمل کند و به نظر فاصله زیادی تا شروع آزمایشات انسانی نورالینک باقی است.

یکی از کارمندان نورالینک در گفتگو با رویتز گفته که ماسک نمی‌خواهد بپذیرد که با اسباب‌بازی سروکار ندارد و این مغز است! در هر حال ایلان ماسک تا امروز در خصوص پروژه‌های بزرگ خود در شرکت‌های پرشمارش وعده‌های زیادی داده که کمتر عملی شده‌اند و حال باید منتظر باشیم و ببینیم آزمایشات انسانی نورالینک به زودی آغز می‌شود یا بازهم وعده‌های ماسک توخالی از آب در می‌آید!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لغو آغاز آزمایشات انسانی نورالینک توسط FDA چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو