معرفی فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ (Birdman) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ (Birdman) ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1401/12/15

03:10


معرفی فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ (Birdman) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ یک اثر آمریکایی است که در ماه اکتبر توسط Fox Searchlight Pictures در سراسر آمریکا منتشر شد. برای معرفی و اطلاعات بیشتر درباره فیلم Birdman 2014 همراه ما بمانید.

کارگردان فیلم بردمن الخاندرو گونزالس اینیاریتو (Alejandro Gonzalez Inarritu)، فیلم‌ساز اهل مکزیک است. فیلمنامه این اثر نیز به قلم الخاندرو گونزالس اینیاریتو نوشته‌ شده است. او همچنین تهیه‌کنندگی فیلم را با همکاری جان لشر (John Lesher) و آرنان میلشان (Arnon Mishelan) بر عهده داشته است. ژانر فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ کمدی سیاه و درام است و در آن بازیگران شناخته شده‌ای چون اما استون (Emma Stone) و مایکل کیتون (Michael Keaton) به ایفای نقش پرداخته‌اند. مدت زمان فیلم سینمایی بردمن 2014 حدود 120 دقیقه است. این فیلم ابتدا در 27 آگوست 2014 (5 شهریور 1393) در ونیز و در 17 اکتبر 2014 (15 مهر 1393) توسط Fox Searchlight Pictures در سراسر آمریکا منتشر شد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ می‌پردازیم و این فیلم را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم Birdman 2014

داستان فیلم بردمن

در خلاصه فیلم Birdman 2014 آمده که این فیلم سینمایی درباره ریگان تامسون، بازیگر هالیوودی است که سال‌ها پیش با ایفای یک نقش ابرقهرمانی به شهرت رسید. حال او می‌خواهد با اجرای یک تئاتر اقتباسی از آثار ریموند کارور (Raymond Carver) بر روی صحنه برادوی، شهرت از دست رفته خود را بازگرداند.

بازیگران فیلم Birdman 2014

مایکل کیتون قبل از اینکه اینیاریتو با او تماس بگیرد، از پروژه فیلم بردمن 2014 خبر داشت. او در اواسط تولید پروژه دیگری متوجه شد که اینیاریتو در حال ساخت این فیلم است. اینیاریتو فیلمنامه را برای او فرستاد و آن‌ها در یک قرار کاری درباره فیلم با هم صحبت کردند. جالب است بدانید هنگامی که بازیگران انتخاب شدند و با آن‌ها قرار داد بسته شد، اینیاریتو به دنبال دریافت بودجه بود پس از Fox Searchlight Pictures برای تامین مالی پروژه دعوت کرد اما آن‌ها ابتدا پیشنهاد او را رد کردند چون احساس کردند بودجه درخواستی اینیاریتو برای این فیلم خیلی زیاد است.

ادوارد نورتون (Edward Norton) نیز از یکی از دوستانش داستان فیلم بردمن را شنید و وقتی فیلمنامه را دریافت کرد، آن را بدون وقفه تا ساعت 3 بامداد مطالعه کرد. سپس روز بعد اینیاریتو را ملاقات کرد و به بازیگران فیلم پیوست. فیلمبرداری این فیلم در شهر نیویورک در بهار سال 2013 انجام شد. در ادامه بیوگرافی هنرپیشه های فیلم Birdman 2014 را بررسی می‌کنیم.

مایکل کیتون در نقش ریگان تامسون/ بردمن

هنرپیشه های فیلم Birdman 2014

مایکل جان داگلاس که با نام حرفه‌ای مایکل کیتون شناخته می‌شود، بازیگر آمریکایی متولد 5 سپتامبر 1951 برابر با 13 شهریور 1330 است. او برای بازی در نقش‌های کمدی و دراماتیک سینمایی از جمله نقش جک باتلر در فیلم کمدی Mr. Mom محصول سال 1983، نقش بتل‌گیز در فیلم کمدی ترسناک Beetlejuice محصول سال 1988، نقش بتمن/ بروس وین در فیلم های ابرقهرمانی Batman و Batman Returns محصول سال‌های 1989و 1992 و نقش کرکس/ آدریان تومز، ابرشرور دنیای مارول در فیلم‌های Spider-Man: Homecoming و Morbius محصول سال‌های 2017 و 2022 شناخته شده است.

از دیگر آثار او می‌توان به بازی در فیلم اکشن و کمدی The Other Guys محصول سال 2010، فیلم هیجان انگیز Penthouse North محصول سال 2013، فیلم اکشن و هیجان انگیز Need for Speed محصول سال 2014، فیلم درام زندگینامه‌ای The Founder محصول سال 2016، فیلم اکشن و هیجان انگیز American Assassin محصول سال 2017 و فیلم زندگینامه‌ای Worth محصول سال 2020 اشاره کرد.

ادوارد نورتون در نقش مایک شاینر

بازیگران فیلم مرد پرنده ای

ادوارد هریسون نورتون بازیگر و فیلمساز آمریکایی فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ متولد 18 آگوست 1969 برابر با 27 مرداد 1348 است. او جوایز و نامزدی های متعددی از جمله جایزه گلدن گلوب و سه نامزدی جایزه اسکار را دریافت کرده است. او پس از فارغ‌التحصیلی از کالج در سال 1991، چند ماه در ژاپن مشغول به کار شد و سپس به منهتن نقل مکان کرد و کار خود را در بازیگری با ایفای نقش در فیلم هیجان انگیز Primal Fear محصول سال 1996 آغاز کرد.

فیلم کمدی روانشناختی و هیجان انگیز Red Dragon محصول سال 2002، فیلم ابرقهرمانی The Incredible Hulk محصول سال 2008، فیلم اکشن و هیجان انگیز The Bourne Legacy محصول سال 2012، فیلم جنایی Motherless Brooklyn محصول سال 2019 و فیلم رمزآلود Glass Onion محصول سال 2022 از دیگر آثار ادوارد نورتون به شمار می‌آیند.

اما استون در نقش سم تامسون

معرفی فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴

امیلی جین اما استون بازیگر آمریکایی متولد 6 نوامبر 1988 برابر با 15 آبان 1367 است. او جوایز مختلفی از جمله جایزه اسکار، جایزه فیلم آکادمی بریتانیا و جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است. در سال 2017، او پر درآمدترین بازیگر زن جهان شد و توسط مجله تایم به عنوان یکی از صد فرد تاثیرگذار جهان معرفی شد.

دیگر آثار او عبارتند از: فیلم درام کمدی و رمنس La La Land محصول سال 2016، سریال درام، کمدی سیاه و روانشناختی Maniac محصول سال 2018، فیلم کمدی و آخرالزمانی Zombieland: Double Tap محصول سال 2019 و فیلم کمدی جنایی Cruella محصول سال 2021.

سایر بازیگران فیلم مرد پرنده ای عبارتند از :

  • زک گالیفیاناکیس (Zach Galifianakis) در نقش جیک
  • آندریا رایزبورو (Andrea Riseborough) در نقش لورا آلبرن
  • امی رایان (Amy Ryan) در نقش سیلویا تامسون
  • نائومی واتس (Naomi Watts) در نقش لسلی ترومن
  • لیندسی دانکن (Lindsay Duncan) در نقش تابیتا دیکنسون
  • مریت وِور (Merritt Wever) در نقش آنی
  • جرمی شاموس (Jeremy Shamos) در نقش رالف
  • دیمین یانگ (Damian Young) در نقش گابریل

نقد و نمرات فیلم Birdman 2014

نقد فیلم مرد پرنده ای

فیلم بردمن 2014 پس از انتشار با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شد. نمرات فیلم مرد پرنده 2014 بدین شرح است: در سایت راتن تومیتوز 359 منتقد این فیلم را مورد بررسی قرار دادند و 91 درصد از نظرات این منتقدین مثبت ارزیابی شده است. کاربران IMDb امتیاز 7.7 از 10 را به این فیلم دادند و کاربران گوگل نیز رضایت 78 درصدی از این اثر داشتند. در متاکریتیک نیز برای فیلم بردمن 2014، تعداد 58 نظر با میانگین نمره 87 از 100 ثبت شده است. 51 مورد از این نظرات مثبت، 5 مورد متوسط و 2 مورد نیز منفی بودند. در ادامه نگاهی به چند نقد فیلم مرد پرنده ای خواهیم داشت.

VARIETY / پیتر دبروژ: 100

این فیلم یک موفقیت در هر سطح خلاقانه، از بازیگری تا اجرا است.

The Playlist / جسیکا کیانگ: 100

فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ یک معجزه سینمایی است.

The Hollywood Reporter / تاد مک‌کارتی: 100

صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم، کمدی سیاه و لحن شخصیت‌ها که در عین حال صمیمانه و اسیدی است، قطعا مناسب تماشاگرانی است که به دنبال چیزی تازه هستند تا آن‌ها را به جایی که قبلا نبودند، ببرد.

San Francisco Chronicle / میک لاسال: 100

فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ یک شاهکار است. نه تنها در زمینه سینما، بلکه در طراحی رقص (دوربین) هم همینطور است. مثلا برای فیلمبرداری صحنه قدم زدن مایکل کیتون و ادوارد نورتون در خیابان منهتن، همه چیز مانند یک رقص زمان بندی شده است، این‌کار زمانی که دوربین به جلو می‌چرخد و هنگامی که عقب می‌رود انقدر راحت انجام می‌شود که به نظر می‌رسد تنها یک شیرین‌کاری سینمایی است درحالی‌که اینطور نیست.

Los Angeles Times / بتسی شارکی: 100

پرتره سورئالیستی کارگردان از دوران مدرن و قدیم یک سلبریتی در سطوح مختلف بسیار درخشان است به طوری‌که حتی گاف‌های کوچک فیلم هم نمی‌توانند فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ را از اوج پایین بیاوردند.

Rolling Stone / پیتر تراورز: 100

من از هر صحنه‌ی جسورانه و خرابکاریِ به شدت خنده دار که در هر دقیقه از این فیلم به نمایش گذاشته شده است، شگفت زده می‌شوم. فیلم Birdman 2014 آتشفشانی از ایده‌های خلاقانه‌ی در حال فوران است.

Indie Wire / اریک کوهن: 91

لحظه به لحظه، فیلم بردمن 2014 می‌تواند احساسات شما را عوض کند. این درجه از غیر قابل پیش‌بینی بودن، پاسخ نهایی را به دریای وسیع نقد‌های این فیلم می‌دهد.

 PASTE / اندرو کرامپ: 89

بیش از هرچیزی، فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴، بسیار لطیف، خنده دار و عمیقا غم انگیز است.

The Charlotte Observer / لارنس تاپمن: 83

مایکل کیتون در این فیلم به ما یادآوری می‌کند که او همیشه بازیگر توانا و برجسته‌ای است.

Reel Views / جیمز براردینلی: 75

فیلم Birdman 2014 با کمک طنز و کمدی به ما نشان می‌دهد که گاهی اوقات ممکن است همه چیز در آستانه فروپاشی قرار بگیرد. در عین حال یک خشم زیرپوستی نیز در داستان وجود دارد؛ خشم از طرز فکر مردمی که به فیلم‌هایی مانند Transformers که یک شکست هنری است، اجازه می‌دهند شکوفا شوند.

The Guardian / زان بروکس: 60

شکی نیست که فیلم بردمن 2014 به عنوان فیلمی که عمیقا به آن فکر می‌شود به جای اینکه عمیقا احساس شود، در ذهن مردم باقی می‌ماند. یک داستان پرمفهوم هوشمندانه که برخلافِ داستان‌های اکشن و خون و خون‌ریزی است.

MONITOR / پیتر راینر: 58

این فیلم، فیلمی با جاه‌طلبی‌هایی به اندازه ابرقهرمانش است اما قطعا درصد موفقیتش پایین‌تر از حد انتظار خواهد بود.

DISSOLVE / اسکات توبیاس: 30

الخاندرو گونزالس اینیاریتو یک کلاهبردار پر ادعا است، اما درک ماهیت کلاهبرداری او مدتی طول کشیده است.

کلام آخر

دانلود فیلم Birdman 2014

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ پرداختیم. این فیلم سینمایی در ژانر کمدی سیاه و درام ساخته شده و از حضور بازیگران با استعدادی چون مایکل کیتون و اما استون بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا قصد تماشا و دانلود فیلم Birdman 2014 را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و بازیگران این فیلم چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو