شیرینی نخودچی یکی از خوشمزه ترین و در عین حال پرطرفدارترین شیرینی های عید نوروز است که کمتر کسی را می توان پیدا کرد که عاشق طعم و مزه این شیرینی نباشد، حال چه بهتر که این شیرینی در منزل و با مواد اولیه سالم و تازه تهیه شده باشد. مطمئنا طعم شیرینی نخودچی خانگی فوق العاده است. از این رو در این مطلب به ارائه طرز تهیه شیرینی نخودچی با روشی ساده می پردازیم که مطمئنا مورد پسند شما عزیزان نیز خواهد بود.

پخت شیرینی عید یکی از لذت بخش ترین کارهای هنری است که اغلب افراد اواخر اسفند را به آن اختصاص می دهند. از جمله شیرینی های عید پرطرفدار می توان به شیرینی نخودچی، شیرینی پادرازی، شیرینی فوری، شیرینی قزوینی، شیرینی مشهدی، شیرینی کره ای و… اشاره کرد که هر یک طرفداران خاص خود را دارند. این شیرینی ها را می توان به عنوان شیرینی بدون فر یا داخل فر تهیه کرد و برای پذیرایی عید از آنها استفاده نمود. در ادامه طرز تهیه شیرینی نخودچی را که یکی از بهترین انتخاب ها برای عید نوروز می باشد معرفی می نماییم.

شیرینی نخودچی خانگی

مواد لازم :

آرد نخود چی : ۶۰۰ گرم

آرد سفید : ۱۵۰ گرم

پودر قند : ۳۰۰ گرم

روغن جامد: ۳۰۰ گرم

هل آسیاب شده : یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی نخودچی بازاری :

قبل از شروع به تهیه شیرینی، آردها و پودر قند را الک نمایید. سپس آرد سفید را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم گاز تفت دهید. حال پودر قند الک شده را با روغن جامد و پودر هل مخلوط کرده و با همزن خوب بزنید تا تغییر رنگ دهد. سپس آردها را کم کم اضافه نمایید و مخلوط کنید.توجه کنید که این مرحله نیاز به ورز دادن زیاد ندارد، ورز زیاد باعث روغن انداختن خمیر می شود. سپس خمیر را داخل نایلون فریزر قرار دهید و ۲۴ ساعت در محلی خنک و یا نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان خمیر را بین دو نایلون فریزر قرار دهید و به قطر یک سانتی متر باز کنید و قالب بزنید. برای اینکه راحت از قالب خارج شود می توانید قالب را به کمی روغن آغشته نمایید. در صورت تمایل می توانید روی شیرینی ها را زعفران بزنید. حال شیرینی ها را داخل سینی فر بچینید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با حرارت ۱۶۰ درجه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند.

مراحل پخت شیرینی نخودچی

طرز تهیه شیرینی نخودچی

  • با این مقدار مواد اولیه حدود ۲۰۰ شیرینی نخودچی، (یک کیلوگرم شیرینی) تهیه می شود.
  • بهتر است از روغن جامد قنادی استفاده کنید و به هیچ وجه کره را جایگزین نکنید.
  • توجه داشته باشید که بعد از پخت بهتر است به شیرینی ها دست نزنید تا کاملا خنک شوند، در غیر اینصورت شیرینی های شما پودر می شوند.

طرز تهیه شیرینی نخودچی

در صورت تمایل در تهیه شیرینی نخودچی می توانید در مرحله آخر روی آن را با کنجد، پودر پسته، پودر نارگیل و … تزیین کنید و بدین شکل یک شیرینی نخودچی بازاری و خوشمزه داشته باشید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.