خانه تکانی عید یکی از رسم های زیبای اسفند ماه است که با انجام آن در روزهای آخر سال آماده شروع سال جدید و آغاز فصل بهار می شویم. این خانه تکانی اصول مخصوص به خود را دارد که با یادگیری آنها می توان به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان نتیجه مطلوب را کسب نمود، از این رو ما در این مقاله قصد داریم راهکارهای مهم و ترفندهای کاربردی در این زمینه را معرفی کنیم که مطمئنا در این روزهای پایانی سال برای شما عزیزان نیز مفید خواهد بود.

تمیز کردن خانه برای عید

اصول خانه تکانی عید سریع و آسان

برای انجام خانه تکانی اصولی قبل از هر اقدامی ابتدا یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید و برای هر یک زمان حدودی در نظر بگیرید. داشتن برنامه ریزی درست، باعث می شود زمان انجام کارهای شما نصف شود. سپس با توجه به حجم کارها و زمانی که تا عید دارید کارها را مدیریت کنید. بهتر است ابتدا به سراغ اتاق خواب ها بروید، سپس آشپزخانه و در نهایت اتاق پذیرایی را تمیز کنید. این تمیز کاری اتاق ها شامل شستن پرده ها و رومیزی، شستن ملحفه ها، گردگیری، تمیز کردن شیشه ها، مرتب کردن داخل کمد و کشوها، تمیز کردن انواع لوستر و چراغ خواب، تمیز کردن مبل و فرش و… می باشد که با توجه به فضای منزل خود باید برای هر یک زمان بگذارید و سعی کنید بدون اتلاف وقت کارها را به بهترین شکل انجام دهید.

اصول خانه تکانی

بعد از اتمام اتاق خواب به سراغ آشپزخانه بروید و سعی کنید زمان بیشتری را صرف این مکان نمایید. تمیز کردن داخل کابینت ها، شستن ظروفی که مدتی از آنها استفاده نکرده اید، تمیز کردن اجاق گاز، مرتب کردن یخچال و فریزر و… می باشد. برای نتیجه گیری بهتر سعی کنید خانه تکانی را از قسمت بالا یعنی سقف انجام دهید، گرد و خاک سقف را بگیرید، سپس از راست به چپ شروع کنید و همزمان یک نایلون زباله همراه داشته باشید تا هر گونه زباله یا وسیله بی استفاده ایی که در فضای آشپزخانه دارید را داخل آن بریزید، بدین شکل از شلوغ شدن کف آشپزخانه جلوگیری می کنید. پاک کردن چربی های آشپزخانه ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد. سعی کنید از شوینده های مناسب استفاده کنید تا نتیجه ایده آلی داشته باشد.

خانه تکانی سریع و آسان

تمیز کردن اتاق پذیرایی ممکن است راحت تر از دیگر بخش ها باشد، برای اتاق پذیرایی نیز مثل دیگر قسمت های خانه از بالا به پایین تمیز کنید و قانون راست به چپ را اجرا نمایید تا نتیجه مطلوب را بگیرید. تغییر چیدمان منزل بعد از تمیز کردن کامل اتاق پذیرایی یکی از بهترین ایده ها برای داشتن تنوع است.

خانه تکانی عید

همانطور که ملاحظه نمودید اگر خانه تکانی به شکل اصولی انجام شود نتیجه فوق العاده ایی خواهد داشت و با برنامه ریزی می توان در کمترین زمان بهترین نتیجه را گرفت.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.