مرد سیگما؟ آره. فکر کردی فقط مردهای آلفا و بتا وجود دارند، درست است؟ با کمال تعجب، شش نوع شخصیت مرد وجود دارد که از حروف الفبای یونانی نامگذاری شده اند. آنها آلفا، بتا، گاما، امگا، دلتا و سیگما هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که تأکید بیشتری بر  مردان آلفا و بتا می‌شود، گویی که سیگما یا سایر انواع دیگر به حساب نمی‌آیند. در این مطلب از سلام دنیا درباره مرد سیگما چیست؟ مرد آلفا در مقابل مرد سیگما، 25 نشانه و ویژگی قدرتمند مرد سیگما و مردهای معروف سیگما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دنی دی پلاسید و در مقاله مجله فوربس خود وضعیت موجود را زیر سوال برد. او پرسید: « آیا از تقلیل مردانگی به دو دسته نام‌های «آلفا» و «بتا»  خسته شده‌اید ؟» بیشتر از آن، مرد آلفا به عنوان مسلط‌ترین فرد در سلسله مراتب اجتماعی مردانگی بهتر ترسیم می‌شود. چه کسی مردان آلفا را در رأس هرم سلسله مراتبی قرار داد و چرا؟

این مقاله قصد دارد تا آگاهی را در مورد شخصیت سیگما، ابتدا با مقایسه آن با شخصیت آلفا، سپس به تفصیل 25 ویژگی مردان سیگما افزایش دهد. زمانی که خواندن را به پایان می رسانید، تصویر واضح تری از اینکه چرا دیر به رسمیت شناخته شده اند، خواهید داشت. شما حتی می توانید نتیجه گیری خود را در مورد اینکه آیا مردهای سیگما باید رتبه 1 باشند یا خیر انجام دهید.

مرد سیگما کیست؟

در خرده فرهنگ های مردانه، اصطلاح « مرد سیگما» برای توصیف مردی محبوب، موفق، اما بسیار مستقل و متکی به خود استفاده می شود.  اعتقاد بر این است که تئودور رابرت بیل، فعال و نویسنده راست افراطی، با نام مستعار Vox Day ، اولین کسی است که این اصطلاح را ابداع کرد. مفسران اجتماعی و اعضای مانوسفر نظرات متفاوتی در مورد اینکه واقعاً مرد سیگما کیست دارند. به گفته دی پلاسیدو، او "در اصل یک مرد آلفای درونگرا" است. او یک "گرگ تنها" است. دیگران معتقدند که او به اندازه آلفا قدرتمند است اما مانند مرد بتا تابع نیست.


حتما بخوانید: بهترین شغل ها برای مردان سیگما


مرد سیگما چیست؟

سیگما نشان دهنده یک الگوی کهن مردانه است که از سال ها قبل وجود داشته است، اما اخیراً ترند شده است. هنگامی که ویژگی های آنها را مرور کنید، متوجه خواهید شد که این  الگوی کهن مرد، مرد معمولی شما نیست. چیزی که او را از بقیه متمایز می کند، تصمیمش برای پیمودن مسیر انفرادی است. او ساختار سلسله مراتب سلطه اجتماعی عادی را که اتفاقاً برخی می گویند تخیلی و خودسرانه ساخته شده است، نمی پذیرد.

مرد سیگما و سلسله مراتب سلطه اجتماعی برای توصیف رتبه بندی حیوانات در قلمرو حیوانات استفاده شده است، به عنوان مثال، نرها در غرور شیر. این اصل به طور مشابه در مورد مردان انسان اعمال می شود و به عنوان سلسله مراتب سلطه اجتماعی از آن یاد می شود.

بر اساس سیستم رتبه بندی شخصیت های مرد، گروه برتر باید ویژگی های مطلوب تری نسبت به بقیه داشته باشد. نیازی به گفتن نیست که ایده تسلط اجتماعی و سلسله مراتب اجتماعی-جنسی در بین مردان به همان اندازه جالب است که سؤالات در مورد واقعی یا خیالی بودن آنها. سلسله مراتب اجتماعی-جنسی سیستمی از گروه بندی و رتبه بندی مردان در کهن الگوهای مردانه است. می خواهید بدانید که رتبه شما کجاست؟ در زیر یک هرمی وجود دارد که در آن 6 نوع مختلف الگوی مردانه پیشنهاد شده ظاهر می‌شوند و رتبه‌بندی مردانه سیگما در رتبه 2 قرار دارد. در وسط آلفا و بتا ضربه بزنید.

تیپ شخصیتی مردانه

  • مرد آلفا
  • مرد سیگما
  • مرد بتا
  • مرد دلتا
  • مرد گاما
  • مرد امگا

تصور می شود که عواملی مانند اعتماد به نفس، شجاعت، مسئولیت پذیری، توانایی رهبری و آگاهی سلسله مراتبی بر جایگاه مرد  تأثیر می گذارد. اما چه کسی می تواند بگوید که برخی از مردان، مانند کسانی که به عنوان سیگما شناخته می شوند، به جایگاه خود در نردبان اجتماعی راضی نیستند؟ به جرأت می توانم بگویم مردانی وجود دارند که ترجیح می دهند سیگما باشند تا آلفا.

همچنین شایان به ذکر است که به نظر می رسد مردانگی با سیستم رتبه بندی ارتباط دارد. مردانگی مجموعه ای از ویژگی ها، رفتارهای معمولی و نقش های مورد انتظار مرتبط با مردان و پسران است. این را در نظر داشته باشید زیرا ما ویژگی های مردانه سیگما را در مقایسه با مردان آلفا ارزیابی می کنیم.

تیپ شخصیتی مردانه

مرد آلفا در مقابل مرد سیگما

ویژگی مرد آلفا

مرد آلفا، که در حال حاضر قله هرم را اشغال کرده است، معمولا به عنوان "کهن الگوی مرد تهاجمی و سلطه گر" در نظر گرفته می شود. ویژگی‌های اجتماعی و برون‌گرای او را در رده افراد برون‌گرا یا اجتماعی قرار می‌دهد.

تصور می شود که جذب زنان برای او کار آسانی است زیرا آنها به طور طبیعی به سمت او جذب می شوند، مانند پروانه ها به شعله آتش. او دوست دارد دستاوردهای خود را به رخ بکشد و شهرت را دنبال کند، اما تفکر او می تواند متوسط ​​و حتی ناقص باشد. صفات تهاجمی، مسلط و انعطاف ناپذیر او اغلب به عنوان ظالمانه و توهین آمیز مرزی تلقی می شود.


حتما بخوانید: ویژگی شخصیت آلفا، بتا، امگا، گاما، دلتا و سیگما


ویژگی مرد سیگما

این مرد درون گرا  یا محتاط است و نسبت به همتای آلفای خود کمتر اجتماعی است. او برای پیشرفت نیازی به تحریک اجتماعی ندارد و زمان زیادی را در افکارش تنها می گذراند.

مقاله ای که توسط توسعه مردانه منتشر شده است ، مردان سیگما را به گونه ای توصیف می کند که با سلسله مراتب سلطه هویت ندارند و ترجیح می دهند زندگی یک سرگردان، یک ماجراجو و یک مسافر را داشته باشند.آنها بر این باورند که می توانند بدون نیاز به معاشرت فعالانه به موفقیت شخصی و حرفه ای دست یابند. جالب اینجاست که آنها هنوز هم به دلیل ویژگی هایی که آنها را از مردان آلفا متمایز می کند، موفق می شوند در بین زنان محبوبیت کسب کنند.

از نظر تئودور رابرت بیل («Vox Day»)، مردان سیگما «بیگانه‌هایی هستند که بازی اجتماعی را انجام نمی‌دهند و به هر حال در آن برنده می‌شوند».او همچنین اشاره کرد که مردان آلفا از رقبای سیگما خود بیزارند زیرا به نظر می رسد در زندگی موفق می شوند بدون اینکه مجبور باشند نیمی از کارهای آلفا را برای کسب مقام یا شهرت انجام دهند. در همین حال، نویسنده، جان الکساندر، ممکن است با کتاب خود، «مرد سیگما: آنچه زنان واقعاً می‌خواهند » حسادت بیشتری برانگیزد .

مرد آلفا در مقابل مرد سیگما

25 نشانه و ویژگی قدرتمند مرد سیگما

مردهای سیگما ویژگی های عجیبی دارند که آنها را از دیگر کهن الگوهای مرد متمایز می کند. ممکن است از برخی از ویژگی های آنها شگفت زده شوید یا حتی آنها را در خود یا کسی که می شناسید تشخیص دهید.

1. از ویژگی مرد سیگما؛ گرگ تنها

صفت گرگ تنها قبلاً ذکر شد. برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم از آنچه به نظر می رسد ویژگی مثبت (نه منفی) مرد سیگما است، ارزش توضیح بیشتر را دارد. شخصیت گرگ تنها برعکس دویدن به عنوان یک گله است. او را به یک گرگ شورشی تشبیه می کنند که از گله جدا می شود تا به تنهایی زنده بماند. این بدان معنا نیست که او آنطور که مردم او را توصیف می کنند ضد اجتماعی است.

پسر می تواند به تنهایی و مجرد رشد کند و خوشحال باشد . منزوی شدن در طول یک بیماری همه گیر، او را به حالت افسردگی نمی کشاند. تنهایی علامت تجاری اوست و راحت و راضی است.قطع ارتباط اجتماعی مکرر به او زمان می دهد تا در مورد چگونگی موفقیت بیشتر استراتژی کند. به ایلان ماسک ، میلیاردر و مدیر عامل اسپیس ایکس و تسلا فکر کنید .

2. از ویژگی مرد سیگما؛ ساکت

آیا با یک فرد ساکت قرار ملاقات می گذارید؟ شاید او یک مرد سیگما باشد، کسی که دوست دارد در یک محیط آرام باشد. در واقع او برای آن ارزش قائل است و لازم است که از نظر جسمی و روحی تعادل خود را به حالت اول برگرداند. او که به عنوان " قوی و ساکت" نیز شناخته می شود، قبل از تصمیم گیری در مورد زندگی، زمان زیادی را صرف تفکر و تجزیه و تحلیل می کند. غیر معمول نیست که این ویژگی خاص او به اشتباه به عنوان خسته کننده تعبیر شود.در حالی که او احتمالاً غار مردی دارد که در آن پنهان می شود، این مرد می تواند از آرامش در هر جایی لذت ببرد زیرا می تواند از درون به آرامش برسد.

3. از ویژگی مرد سیگما؛ سرکش

ساکت اما سرکش؟ چه طور ممکنه؟ شاید این شما را شگفت زده کند. قبلاً خواندید که او به سلسله مراتب اجتماعی اعتقادی ندارد و در عوض تصمیم می گیرد با ضربان طبل خودش برقصد. این یک راه خوب برای گفتن اینکه او سرکش است. در حالی که اصطلاح سرکش دارای ننگ منفی است، اگر او از قوانین و اعتقادات تحمیلی جامعه اجتناب کند و همچنان موفق باشد، مثلاً به عنوان یک کارآفرین یا مبتکر، خوب است. هدف وسیله را توجیه می کند.

مخالفت با نظم اصلی ممکن است یکی از رازهای موفقیت او باشد. برای اینکه یک مبتکر موفق باشد، باید بتواند خارج از چارچوب فکر کند. او باید مایل به آزمایش ایده هایی باشد که دیگران جرات آن را ندارند.


حتما بخوانید: با چه مردانی نباید ازدواج کنیم


4 . از ویژگی مرد سیگما؛ اسرار امیز

چیزی عجیب در مورد گرگ تنها او را برای زنان بسیار جذاب می کند. به نظر نمی رسد انگشت خود را روی آن بگذاریم. آها! این هوای رمز و راز و کاریزمایی است که او را احاطه کرده است.فهمیدن او دشوار نیست، او آنقدرها هم شفاف نیست، و این جنبه از شخصیت مرموز اوست که جذابیت او را افزایش می دهد.

یک مرد سیگما برای پیشرفت نیازی به تحریک اجتماعی ندارد و زمان زیادی را در افکار خود تنها می گذراند.
شما فکر می کنید که شخصیت مرموز او زنان را از خود دور می کند. در عوض، این رفتار علاقه آنها را برمی انگیزد . اگر می‌خواهید این مرد را بفهمید، ممکن است مجبور شوید کمی سخت‌تر تلاش کنید تا همه او را بفهمید

5. از ویژگی مرد سیگما؛ مستقل

این مرد بدون دسته نه تنها به صورت انفرادی پرواز می کند، بلکه مستقل است. اتکا به دیگران زمان، انرژی و استرس زیادی می گیرد، به این امید که آنها کارها را به درستی انجام دهند. انجام کارها خودش به او کمک می کند تا از عوامل استرس زا دوری کند، به علاوه او به توانایی خود در انجام کار اطمینان دارد.

مردم او را به‌عنوان کسی که احساس می‌کند به هیچ کس دیگری نیاز ندارد، اشتباه درک می‌کنند. مردان سیگما برای کمک خانواده، دوستان و شریک عاشقانه خود ارزش قائل هستند، اما تکیه بر آنها برای برآوردن نیازهای جسمی یا عاطفی خود ایده ای نیست که برای آنها مناسب باشد.

25/ نشانه و ویژگی قدرتمند مرد سیگما/1

6. از ویژگی مرد سیگما؛ خودبسنده

مرد آلفای به اصطلاح درونگرا علاوه بر استقلال، خودکفا است. احساس استقلال او او را از تکیه بر دیگران باز می دارد که می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. اما او همه چیز را یک قدم جلوتر می برد تا هر آنچه را که می خواهد و نیاز دارد برای خودش فراهم کند. الگوی کهن سیگما چشم اندازها و اهداف زندگی دارد و خود را با ابزارهای دستیابی به آنها مسلح می کند. او نیازی به پیروان یا حامیان ندارد تا او را تشویق کنند. مهارت‌های ریشه‌دار بازمانده چیزی است که او بیشتر به آن تکیه می‌کند، نه افراد.

7. از ویژگی مرد سیگما؛ مطمئن

سکوت یکی دیگر از علائم  او است، اما این به معنای خجالتی یا ضعیف بودن نیست. کسانی که با مردانی با شخصیت سیگما در ارتباط بودند، او را فردی ساکت اما قوی،جذاب و با اعتماد به نفس توصیف کردند.این واقعیت که او علیه نظم اجتماعی که می‌خواهد او را به بند بکشد عصیان می‌کند، دلیلی بر اعتماد به نفس است.

گرگ تنها در مورد خودش مطمئن است، به همین دلیل است که به تنهایی برای هموار کردن مسیر خود منشعب می شود. او احساس می‌کند که می‌تواند بدون نیاز به مطابقت با انتظارات و قوانین جامعه در مورد نحوه رفتارش، عمل کند و موفق شود.برای بسیاری از زنان، این اعتماد به نفس در یک مرد است، نه کنترل یا تسلط، که او را فوق العاده جذاب می کند.

8. از ویژگی مرد سیگما؛ خود را تأیید می کند

مردان آلفا برای احساس مهم بودن و به دست آوردن احترام به ارتباطات اجتماعی متکی هستند. اگر او فردی است که تمایلات خودشیفتگی دارد، احتمالاً دائماً از دوستان و عزیزانش تعریف و تمجید می شنود. نه گرگ های تنها آنها به دنبال تأیید نیستند، نیاز به تأیید اجتماعی ندارند یا برای تقویت نفس به دنبال تعارف نیستند.

آنها از ستایش و تمجید قدردانی می کنند، اما از آن دسته ای نیستند که توجه را به دستاوردهای خود جلب کنند تا به رسمیت شناخته شوند. در عوض، اعتبار می یابند. آنها همچنین می توانند در مواجهه با استرس و چالش های زندگی خود را آرام کنند.توانایی خودسازی به ویژگی‌های مستقل، خودکفا و متکی به خود که مردان سیگما دارند مرتبط است.

9. از ویژگی مرد سیگما؛ عاشق آزادی

اگر با مردی قرار می‌گذارید که ساکت بودن را دوست دارد و چندین مورد دیگر از این ویژگی‌ها را دارد، ممکن است شخصیت سیگما داشته باشد. فضا در یک رابطه سالم است، اما نیاز این مرد به زمان دور از همه چیز می تواند برای شریک زندگی اش ناامید کننده باشد.اگر او خوداشتغالی را به شغل سنتی ترجیح داد تعجب نکنید. این به او آزادی می‌دهد تا هر کاری می‌خواهد بدون نیاز به پاسخگویی به کسی انجام دهد - چیزی که مردان سیگما دارند.

آزادی جسمانی به او اجازه می دهد تا به سراسر جهان سفر کند و دانش خود را در مورد موضوعاتی مانند فرهنگ فراملی و سیاست گسترش دهد. به دلیل گرایش به آزادی، او بهترین همکاری را با زنانی دارد که دلبسته نیستند . در غیر این صورت، او احتمالاً همچنان احساس اضطراب و رها شدن خواهد کرد.

10. از ویژگی مرد سیگما؛ ترند کننده

این افراد از میان جمعیت متمایز هستند زیرا به جای پیروی از آنها، ترندها را تعیین می کنند. انتخاب لباس، جذابیت و رفتارشان فریاد «اصالت» می‌زند. مشخصه گرایش‌دهنده در این مفهوم قرار می‌گیرد که آنها از سیستم‌هایی که از آنها می‌خواهند دستورات را مطیع یا پیروی کنند متنفر هستند.اینطور نیست که او پسر بدی است که قصد دارد قانون را زیر پا بگذارد.

او دوست دارد قوانین و مقررات را زیر سوال ببرد تا مشخص کند که آیا آنها معتبر، منصفانه یا عادلانه هستند. داشتن این ذهنیت او را قادر می سازد تا عامل تغییر قوانین و سیاست های ظالمانه در محیط کار یا جامعه باشد.

11. از ویژگی مرد سیگما؛ قابل انعطاف

انعطاف پذیری یا توانایی تطبیق آسان با تغییرات از ویژگی های ارزشمند مردان سیگما است. آنها می توانند با موقعیت ها و محیط های مختلف سازگار شوند و با افراد با تیپ های شخصیتی متفاوت کنار بیایند. حتی اگر برای ایجاد موفقیت یا کسب تمجید به گروه‌ها و تیم‌ها تکیه نمی‌کنند، اما مشکلی برای یک تیم بودن ندارند.

سازگاری همچنین آنها را به شرکا، رهبران و رئیسان خوبی تبدیل می کند. اگر یک مرد سیگما در حلقه اجتماعی خانواده خود دارید، ممکن است متوجه شوید که به جای غافل شدن از ناراحتی تغییرات، تکامل می‌یابند و همچنان مرتبط با زمانه باقی می‌مانند.


حتما بخوانید: نشانه های مردی که همسرش را دوست دارد، چیست


12. از ویژگی مرد سیگما؛ اصل

شخصیت های سیگما هیچ مشکلی ندارند که خود واقعی خود را مستقیماً به شما نشان دهند. آنها نیازی به پوشیدن ماسک برای پنهان کردن ویژگی های ناخوشایند ندارند تا افراد/شریک های عاشقانه را به زندگی خود جذب کنند. اگر می‌توانستید مگس روی دیوار باشید، خواهید دید که وقتی در اطراف شما هستند یا دور هستند، تقریباً همان شخص هستند.

این مردان فضای اسرارآمیزی دارند، بنابراین شما باید کمی حفاری کنید تا بتوانید طیف کاملی از شخصیت‌های آنها را کشف کنید، و این زمان می‌برد. اگر با چنین فردی قرار می گذارید ، ممکن است فکر کنید که او چیزی را پنهان می کند. از گفتن هر چیزی که باعث می شود فکر کند به او اعتماد ندارید خودداری کنید. این او را ناراحت می کند حتی اگر عصبانیت خود را نشان ندهد. به او زمان بدهید. هنگامی که او کاملاً به شما اعتماد کرد، خود را برای شما آشکار می کند.

25/ نشانه و ویژگی قدرتمند مرد سیگما/2/

13. از ویژگی مرد سیگما؛ از نظر عاطفی باهوش

مرد جذاب و متکی به خود از نظر عاطفی باهوش است. این بدان معنی است که او دارای حس قوی خودآگاهی است و همدلی را نشان می دهد. خودآگاهی به او این امکان را می دهد که احساسات خود را بشناسد و تنظیم کند. این به او قدرت می دهد تا رفتارهای منفی را تغییر دهد که در رفاه و روابط او اختلال ایجاد می کند.

توانایی او در ارزیابی و اصلاح خود او را به یک دوست، شریک و کارمند خوب تبدیل می کند.بعضی افراد بر این باورند که گذراندن زمان زیادی به تنهایی به تفکر و درون نگری ممکن است به سطح بالای آگاهی مشاهده شده در مردان سیگما کمک کند.

14. از ویژگی مرد سیگما؛ امن است

مردانی که تمایلات سیگما دارند، به همان اندازه که اعتماد به نفس دارند، در تضاد کامل با مردان بتا ایمن هستند. همچنین منبع خارجی نیست، بلکه ذاتی است. مردان در درجه اول از داشتن یک وابستگی سالم به مراقب اصلی خود در دوران کودکی احساس امنیت سالمی پیدا می کنند. نمونه هایی از ویژگی های ایمن عبارتند از: قاطعیت، صادق بودن، در دسترس بودن عاطفی و داشتن عزت نفس سالم. مردان مطمئن به مرزها احترام می گذارند، با زنان بازی فکری نمی کنند و با تعهد مشکلی ندارند.

15. از ویژگی مرد سیگما؛ شنونده ی خوبی هستند

گوش دادن  یک هنر است. برخی افراد آنقدر حرف برای گفتن دارند که به ندرت به حرف های دیگران توجه می کنند. به عنوان مثال، فرد خودشیفته را در نظر بگیرید، که به خاطر کنترل مکالمات و ساختن همه چیز درباره خود بدنام است.مردانگی مجموعه ای از ویژگی ها، رفتارهای معمولی و نقش های مورد انتظار مرتبط با مردان و پسران است. مردان سیگما در واقع به شما گوش می دهند و صدای شما را می شنوند. برخی از کارشناسان می گویند کیفیت آنها را به شرکای گفتگوی ایده آل تبدیل می کند. این همچنین نمایشی از گوش دادن و احترام همدلانه است.

16. از ویژگی مرد سیگما؛ آزاداندیش

وبستر یک متفکر آزاد را اینگونه تعریف می کند: «کسی که بر اساس عقل و مستقل از قدرت عقاید خود را شکل می دهد». مردان سیگما به عنوان متفکرانی عمیق و مستقل تلقی می شوند. آنها کسانی هستند که به جزئیات توجه زیادی دارند، نه لزوماً برای تجزیه و تحلیل بیش از حد، بلکه برای درک بیشتر. درست زمانی که فکر می‌کنید آن‌ها دیدگاه‌های جامعه را در مورد مسائلی مانند سیاست، جنسیت یا عدالت می‌پذیرند، با یک دیدگاه منحصربه‌فرد شما را غافلگیر می‌کنند. این با طرز فکر عدم انطباق آنها مطابقت دارد.

17. از ویژگی مرد سیگما؛ رهبر واقعی

این فرد به عنوان یک رهبر واقعی دیده می شود. او یک رهبر مانند رقیب آلفای خود نیست که احساس عزت نفس و احترام خود را از تسلط و رهبری بر افراد اطراف به دست آورد. مردم می ایستند و به مردان سیگما گوش می دهند و به طور طبیعی دنبال می کنند، زیرا آنها متفکرانی هستند که با جذابیت و استدلال مبتکرانه خود کنجکاوی دیگران را برمی انگیزند.

علاوه بر این، هوش هیجانی و ماهیت همدلانه آنها این امکان را به آنها می دهد که با کارکنان منصفانه و عادلانه رفتار کنند. رویکرد متعادل آن‌ها به رهبری باعث می‌شود که کارکنان احساس ارزشمندی کنند و به جای ترس، از روی تمایل به عملکرد انگیزه می‌دهند.

18. از ویژگی مرد سیگما؛ سلسله مراتب اجتماعی را نادیده می گیرد

اگرچه مرد  سلسله مراتب اجتماعی را درک می کند، اما برای موفقیت به آنها وابسته نیست. با این حال، این بدان معنا نیست که او به آنها بی احترامی می کند. مردان سیگما ممکن است زمانی را با خانواده خود بگذرانند و ساختارهای اجتماعی درون گروه های شخصی را درک کنند. و وقتی سر کار می رود به رئیس و همکارانش احترام می گذارد.تفاوت این است که یک مرد سیگما به این سلسله مراتب بستگی ندارد. او برای نظر رئیسش درباره او ارزشی قائل نیست یا برای موفقیت در زندگی کاری خود به آن نیاز ندارد. علاوه بر این، او ممکن است خانواده خود را دوست داشته باشد، اما به نشانه های اجتماعی که آنها بر او فشار می آورند نیز توجهی نمی کند. مانند ازدواج و بچه دار شدن. مردان سیگما نظم طبیعی سلسله مراتب اجتماعی را درک می کنند اما اغلب آنها را نادیده می گیرند.

25 /3نشانه و ویژگی قدرتمند مرد سیگما

19. از ویژگی مرد سیگما؛ سازگار هستند

مرد های سیگما به دلیل سازگاری، شانس بالایی برای موفقیت دارند . تغییر رفتار یک مهارت ارزشمند است که مردان سیگما آن را کامل کرده اند. انطباق با یک موقعیت غیرمنتظره ممکن است دیگران را از خود دور کند، اما می توانند به سرعت بدون تردید روی پاهای خود بازگردند.

البته این بدان معنا نیست که آنها مستعد دردهای عاطفی هستند. در عوض، آنها از این درد برای غلبه بر موانع غیرمنتظره استفاده می کنند. از دست دادن شغل ممکن است فردی را دچار افسردگی کند. نه مردان سیگما که از فرصت استفاده کنند و از احساسات منفی برای پیش بردن خود استفاده کنند. آنها با موقعیت خود سازگار می شوند و از حوادث ناگوار بالاتر می روند. 

20. از ویژگی مرد سیگما؛ استراتژی دارند

از آنجایی که مردان سیگما بسیار سازگار هستند، می توانند به طور موثر برای انجام کارها استراتژی داشته باشند. استراتژی یکی از راه‌های زندگی موفق است. با این حال، زندگی می تواند در راه باشد. گاهی اوقات، اهداف ما برآورده نمی شوند یا به طور کامل خراب می شوند.

مردان سیگما می توانند خود را با موقعیت خود وفق دهند و برای رسیدن به اهداف خود استراتژی داشته باشند. به این معنی که آنها برای هر سناریویی که ممکن است زندگی به سمت آنها بیاورد آماده هستند. رسیدن به اهدافمان ساده نیست. ما با موانع زیادی روبرو می شویم که ما را از موفقیت هایمان باز می دارند. استراتژی‌سازی یک راه عالی برای آماده شدن برای بدترین و بهترین سناریوها است. و مردان سیگما در دیدن هر نتیجه ممکن مهارت دارند.

به عنوان مثال، اگر یک مرد بداخلاق خواهان ارتقاء در محل کار باشد، همان کاری را انجام می دهد که دیگران انجام می دهند، سخت تر کار می کند. اما، گاهی اوقات، زندگی ناعادلانه است، و این ارتقاء به شخص دیگری در محل کار داده می شود.یک مرد سیگما قبلاً به این نتیجه فکر کرده است. همانطور که او سخت برای ارتقاء کار می کرد، رزومه هایی را برای شرکت های دیگری که برای مهارت های او ارزش قائل بودند ارسال کرد. او لازم نیست نگران عدم دریافت ترفیع باشد زیرا چندین مصاحبه دارد.

21. از ویژگی مرد سیگما؛ مراقبت از خود

خود مراقبتی جزء حیاتی زندگی است که همه باید بر آن مسلط باشند. گاهی اوقات اولویت قرار دادن به خود بهترین راه برای مراقبت از خود و افراد اطرافتان است. شما نمی توانید بدون تمرکز بر خودتان به دیگران کمک کنید یا به عظمت برسید. سیگماها این قانون را به خوبی درک می کنند. همه افراد، از جمله مردان سیگما، اضطراب را تجربه می کنند. اما، مردان سیگما می‌دانند که چرا ضروری است بدن را از شر آشفتگی عاطفی خلاص کنند. بنابراین آنها راهبردهای خودمراقبتی را برای کمک به بهبودی از استرس و اضطراب با قرار دادن خود در اولویت قرار می دهند.


حتما بخوانید: چگونه از خود مراقبت کنیم


در مقایسه، یک مرد آلفا ممکن است ناراحتی عاطفی خود را نادیده بگیرد و به کار بیش از حد خود ادامه دهد. آنها ممکن است به دلیل امتناع از استراحت به دیگران سرزنش کنند. مرد های سیگما می فهمند که چه زمانی وقت آن است که یک قدم به عقب برگردند و آرام شوند. بنابراین آنها می توانند بدون احساس خستگی به کار سخت خود ادامه دهند. در نهایت، آنها از نظر عاطفی متعادل هستند و آماده ادامه زندگی راحت هستند.  

22. از ویژگی مرد سیگما؛ علاقه ای به روابط ندارند

مردهای سیگما می توانند دوست داشته باشند، اما تنها بودن را انتخاب می کنند. روابط فقط خواسته های آنها را سنگین می کند. آنها خانواده را یک بار عاطفی می دانند تا یک نیاز عاطفی. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها به خانواده، دوستان یا شریک زندگی خود عشق نشان نمی دهند.

در عوض، مردهای سیگما مرزهای واضحی را تعیین می‌کنند تا از سنگین کردن آن‌ها توسط عزیزان جلوگیری کنند. آخرین چیزی که یک مرد سیگما می خواهد این است که استقلال داشته باشد. داشتن خانواده به سختی در برنامه های آنها قرار می گیرد. با این حال، اگر در موقعیتی قرار بگیرند که باید برای عزیزان خود تأمین کنند، این کار را خواهند کرد. همچنین، برخی از مردان سیگما شریک زندگی مناسبی پیدا می کنند که برای استقلال آنها ارزش قائل است.

روابط در همه شکل ها و رنگ ها وجود دارد. برخی از زوج ها به روابط از راه دور، روزهای طولانی بدون تماس و زمان کمی با هم اهمیتی نمی دهند. پیدا کردن شریک مناسب می تواند چالش برانگیز باشد اما غیرممکن نیست. یکی از تست های سازگاری عشق ما را امتحان کنید تا بفهمید آیا شما و یک مرد ننگ با هم سازگار هستید یا خیر!

25/4 نشانه و ویژگی قدرتمند مرد سیگما

23. از ویژگی مرد سیگما؛ نامرئی بودن را انتخاب می کنند.

قرار گرفتن در مرکز توجه ممکن است برای برخی احساس قدرت کند، اما برای بدنام کردن مردان، این امر غیرضروری است. آنها برای احساس اعتماد به نفس به پذیرش همسالان خود متکی نیستند. در واقع کاملا برعکس است. آنها ترجیح می دهند هیچ کس متوجه حضور آنها در اتاق نشود و فقط در صورت لزوم با گروه صحبت کنند. حتی اگر توجه بر اساس تعریف و تمجید باشد، مانند جشن تولد یا تبریک، آنها برای شنیدن آن اهمیتی نمی دهند.شخصیت های سیگما هیچ مشکلی ندارند که خود واقعی خود را مستقیماً  به شما نشان دهند.

نباید با اضطراب اجتماعی اشتباه گرفته شود، حتی اگر یک مرد سیگما باید در مرکز توجه باشد، او می تواند مطابق با آن رفتار کند. از آنجایی که او به نظرات همسالان خود اهمیتی نمی دهد، به راحتی می تواند جمعیتی از مردم را مورد خطاب قرار دهد. اما ادغام در پس زمینه و ایجاد کمترین صدای ممکن چیزی است که این مردان ترجیح می دهند. بنابراین احتمالاً آنها را در مهمانی ها یا مجالس اجتماعی نخواهید یافت.

24. از ویژگی مرد سیگما؛ به طور طبیعی جذاب هستند.

زیبایی در واقع در چشم بیننده است. مهم نیست که مردان چقدر بدنام به نظر می رسند، شخصیت آنها چیزی است که همسرشان را بیشتر جذب می کند. ایمن، سازگار، مستقل و سرکش همه ویژگی هایی هستند که افراد جذب آنها می شوند. به همین دلیل است که مردان سیگما اغلب افرادی را دارند که با آنها معاشقه می کنند یا سعی می کنند بیشتر در مورد آنها بیاموزند.

مانند مردهای آلفا، سیگماها به شدت مورد توجه هستند، تفاوت این است که مردان سیگما، پیشرفت‌های خود را نادیده می‌گیرند و به تنهایی ادامه می‌دهند. البته آنها از جذابیت های خود نیز آگاه هستند اما به ندرت از این موقعیت استفاده می کنند زیرا شب مورد علاقه آنها تنها با خودشان است.

25. از ویژگی مرد سیگما؛ دانا هستند.

از آنجایی که سیگما ها از مخالفت لذت می برند، گاهی اوقات با پس زدن مواجه می شوند. به این معنی که ایده ها و اعمال آنها اغلب توسط دیگران به چالش کشیده می شود. به همین دلیل، آنها به اعتقادات خود آگاه هستند.

مردان سیگما به روز با اخبار سیاسی، اندیشه های فلسفی ، و تحقیقات اجتماعی و اقتصادی هستند. اگر در حال بحث در مورد یک مرد سیگما هستید، حتماً آماده بیایید. آنها برای آزادی خود ارزش قائل هستند و در مورد موضوعات خاصی که با اعتقادات آنها همخوانی دارد، نظرات قوی دارند. بنابراین، اگر کنجکاو هستید که در ذهن یک مرد بداخلاق چه می گذرد، ادامه دهید و بپرسید. به احتمال زیاد آنها دانش زیادی برای پشتیبانی از آن دارند. و در پایان، ممکن است خودتان به سمت تبدیل شدن به یک مرد سیگما حرکت کنید. 

25/5 نشانه و ویژگی قدرتمند مرد سیگما

مردهای معروف سیگما

اگرچه ممکن است چیزهای زیادی در مورد این کهن الگوی خاص از مردان نشنیده باشید، آنها همه جا هستند و برخی از آنها در واقع معروف هستند، از جمله:

  • ریوز کیانو
  • استیو جابز
  • رابرت پتینسون
  • لئوناردو داوینچی
  • جاکومو کازانووا
  • دیوید بووی
  • جیمز دین
  • سبک هری
  • الون ماسک

مردان سیگما خیالی:

  • جیمز باند
  • جان ویک
  • شخصیت تایلر دوردن در "باشگاه مبارزه"
  • ولورین از «مردان ایکس»
  • هان سولو از «جنگ ستارگان»
  • شخصیت کلینت ایستوود در «مردی بی نام»
سخن آخر

آیا شما یک مرد سیگما هستید؟ سپس شخصیت مرد سیگما خود را در آغوش بگیرید! با یکی قرار گذاشتی؟ او را گرامی بدارید. آیا در تلاش هستید تا یک مرد سیگما باشید؟ سفر خود را با پرورش ویژگی های این مرد جذاب، مرموز، با اعتماد به نفس، متکی به خود، بی عارضه و باهوش عاطفی آغاز کنید.