نحوه انجام آرایش سبک که برای روزهای پر مشغله مناسب است!

نحوه انجام آرایش سبک که برای روزهای پر مشغله مناسب است!


منبع: خبرنما

10

1401/12/15

03:22


اگر از طرفداران آرایش سبک هستید، با ما در این نوشتار همراه باشید. نحونه آرایش سبک را در این مطلب خواهید یافت…

نحوه انجام آرایش سبک که برای روزهای پر مشغله مناسب است!

همان طور که می‌دانید جشن عروسی یک آرایش سنگین و جذاب می‌طلبد، در حالی که اگر برای روزهای پر مشغله هفته تان نیاز به آرایش ساده دارید که نه تنها سریع آماده شوید بلکه می‌توانید منظم و زیبا جلوه کنید. این آرایش برای محل کار، جشن تولد و یک رویداد رسمی‌مناسب است و به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های طبیعی چهره‌تان را برجسته کنید و نواقص روی پوست تان را برطرف کنید. اگر از طرفداران آرایش سبک هستید، با ما در این نوشتار همراه باشید. نحوه انجام آرایش سبک را در این مطلب خواهید یافت.

چگونه آرایش سبک انجام دهیم؟

  • وسایل آرایشی مورد نیاز برای آرایش سبک:
  • مرطوب کننده
  • کرم پودر یا مرطوب کننده رنگی
  • کانسیلر (اختیاری)
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • ریمل
  • رژ لب/براق کننده لب

آرایش سبک

نحوه آرایش صورت

ابتدا از مرطوب کننده شروع کنید و در صورت نیاز از کرم ضد آفتاب نیز بزنید. اگر می‌خواهید آرایشتان برای مدت طولانی تری روی پوست بماند، پرایمر بزنید. پرایمر همچنین به عنوان پایه برای آرایش عمل می‌کند.

کرم پودر در آرایش سبک

بعد از این که پوستتان را آماده کردید، یک لایه کرم پودر بزنید و آن را با یک برس یا اسفنج به سمت بیرون، با حرکات دایره ای یا آهسته ترکیب کنید تا رنگ پوست یکدست شود. در صورت نیاز می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. اما اگر فونداسیون پوشش مورد نیاز پوست شما را فراهم کرده، نیازی نیست کانسیلر هم استفاده کنید.

برای کامل کردن میکاپ صورت، پودر فیکس کننده بزنید تا پوست شما را مات کند. هیچ آرایشی بدون پودر فیکس کننده کامل نیست. از یک برس پودر کرکی با حرکات کششی استفاده کنید و پودر را روی تمام صورت، به ویژه در ناحیه T صورت و ناحیه زیر چشم تان بمالید.

نحوه آرایش گونه‌ها

آرایش سبک صورت

یک رژگونه بردارید و با استفاده از برس روی گونه‌هایتان بزنید. آن را روی استخوان گونه در جهت رو به بالا  ودر نزدیکی شقیقه‌ها محو کنید.

به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهید رژ گونه پر رنگ بزنید، ابتدا یک لایه نازک رژ گونه بزنید و سپس چند لایه دیگر روی آن بمالید. همچنین می‌توانید از برنزر استفاده کنید.

حالا برای درخشش گونه‌های تان،‌ هایلایتر را چه با پایه کرمی ‌یا پودری در رنگ نقره ای یا طلایی بردارید و روی قسمت‌های برجسته صورت بزنید، مثلا بالای استخوان گونه، روی پل بینی، وسط صورت و پیشانی.

آرایش چشم

آرایش سبک چشم قهوه ای

برای شروع، از پرایمر چشم یا کانسیلر به عنوان پایه استفاده کنید. این دو مادده ضد چروک بوده و ماندگاری سایه چشم را طولانی تر می‌کند.

برای آرایش چشم، می‌توانید سایه دلخواه تان را انتخاب کنید. اما از آن جایی که آرایش سبک می‌خواهید، بهتر است از سایه نارنجی خنثی استفاده کنید. این رنگ چهره را شاداب تر نشان می‌دهد. از براش صاف یا کرکی برای ترکیب سایه روی پلک تان استفاده کنید. سایه را با حرکات دایره ای پشت پلک ترکیب کنید. این سایه همچنین جلوه طبیعی تری به چهره شما می‌بخشد.

در مرحله بعد خط چشم بزنید. برای این کار می‌توانید از مداد، ژل یا خط چشم مایع استفاده کنید.

کشیدن خط چشم را از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و با کمک یک برس نوک تیز یا زاویه دار به تدریج به سمت گوشه داخلی خط بکشید. اگر می‌خواهید همچنان ظاهر طبیعی آرایش تان را حفظ کنید، بهتر است از مداد چشم استفاده کنید. خط چشم را نزدیک به خط مژه‌هایتان بکشید.

ابروها

مداد قهوه ای برای داشتن ابروهای کمانی آرایش سبک صورت

ابروها بخش مهمی ‌از آرایش چشم‌ها هستند. برای پر کردن ابروهای تان از مداد ابرو یا سایه چشم ‌استفاده کنید که نزدیک به رنگ ابروهایتان باشد. سپس ابروها را مرتب کنید.

برای تکمیل آرایش چشم، مژه‌های خود را فر کنید و سپس یک لایه ریمل بزنید. از ریشه مژه‌های تان شروع کنید و به قسمت نوک آبروها بکشید.

ریمل بیشتری روی ریشه‌های مژه‌ها بزنید و نه به طول مژه‌ها، زیرا استفاده از مقدار زیاد ریمل روی مژه‌ها، باعث سنگینی چشم‌ها می‌شوید.

آرایش لب

افزایش ماندگاری رژ لب برای آرایش سبک

فراموش نکنید چه در آرایش مجلسی یا در آرایش سبک صورت، قبل از زدن رژ لب، لب‌های تان را با نرم کننده لب یا بالم لب بپوشانید. یک رژ لب با سایه صورتی یا قهوه ای مات به انتخاب خودتان بمالید. بعد می‌توانید یک براق کننده بدون رنگ انتخاب کنید و روی لب‌ها بزنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو