طرز تهیه شیرینی ساوارین گردویی

منبع: نم نمک

6

1401/12/15

03:22


در ادامه آموزش روش تهیه شیرینی ساوارین گردویی مجلسی و دستور تهیه شیرینی ساوارین گردویی و مواد لازم شیرینی ساوارین گردویی و طرز تهیه شیرینی ساوارین گردویی با رسپی خانگی و فوت و فن شیرینی ساوارین گردویی خانگی و راز خوشمزگی شیرینی ساوارین گردویی و ترفندهای درست کردن شیرینی ساوارین گردویی و زمان تهیه شیرینی ساوارین گردویی و نکات مهم در تهیه شیرینی ساوارین گردویی خانگی و تزیین شیرینی ساوارین گردویی را در نم نمک بخوانید.

طرز تهیه شیرینی ساوارین گردویی

مواد لازم شیرینی ساوارین گردویی

کره یا مارگارین 125 گرم
پودر قند 50 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
نشاسته ذرت 30 گرم
پودر گردو 80 گرم
آرد سفید 160 گرم
سس شکلات یا مربا به مقدار کافی
طرز تهیه شیرینی ساوارین گردویی

طرز تهیه شیرینی ساوارین گردویی

طرز تهیه شیرینی ساوارین گردویی

طرز تهیه شیرینی ساوارین گردویی

برای تهیه شیرینی ساوارین گردویی مجلسی ابتدای کار از 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم ، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و نرم شود.

حالا پوست گردو را جدا می کنیم ، سپس مغز آن را درون غذا ساز می ریزیم. در ادامه آرد را به همراه پودر قند و نشاسته ذرت درون غذاساز می ریزیم ، سپس با دور تند غذاساز میکس می کنیم تا پودر شوند.

در این مرحله کره نرم را به همراه وانیل و پودر دارچین درون غذاساز حاوی مخلوط آرد می کنیم ، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و زرده تخم مرغ را درون غذاساز می ریزیم و به طور کامل میکس می کنیم.

در این مرحله زمانی که مخلوط آرد و زرده تخم مرغ به حالت خمیری در آمد ، آن را از غذاساز خارج می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

حالا قالب شیرینی ساوارین را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم ، سپس مقداری از خمیر شیرینی ساوارین را بر می داریم و درون قالب قرار می دهیم و با فشار دست خمیر را درون قالب فیکس می کنیم.

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم ، سپس اجازه می دهیم شیرینی به مدت 15 تا 20 دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. دقت کنید در نبود قالب شیرنی می توانید مقداری از خمیر را در دست گرد کنید و فرم بدهید.

حالا پس از گذشت 20 دقیقه قالب را از فر خارج می کنیم ، سپس بدون دست زدن به آن اجازه می دهیم کاملا خنک شود. زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند آنها را به آرامی از قالب خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

در نهایت مقداری مربا با طعم دلخواه یا سس شکلات وسط شیرینی ها می ریزیم ، سپس به دلخواه با خلال پسته یا خلال پادام تزئین می کنیم. در آخر این شیرینی های خوشمزه را به همراه چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو