طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی خوشمزه مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

4

1401/12/15

03:23


طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی کیک شیفون پرتقالی یکی از محبوب ترین کیک های بین المللی است که عطر و طعم بسیار جذابی …

طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی

کیک شیفون پرتقالی معصومه رسولی کیک شیفون پرتقالی با سس پرتقالی کیک شیفون پرتقال و نارگیل

کیک شیفون پرتقالی یکی از محبوب ترین کیک های بین المللی است که عطر و طعم بسیار جذابی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ ۴ عدد
پودر شکر ۱۷۰ گرم
رنده پوست پرتقال ۲ قاشق غذاخوری
آب پرتقال ۱۵۰ میلی لیتر
روغن مایع ۶۰ گرم
آرد ۳ صفر ۱۸۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
کرم تارتار (اختیاری) ۴ گرم
نمک ۱ پنس

طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کیک شیفون پرتقالی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس قالب شیفون را با کره یا روغن به خوبی چرب می کنیم.

نکته: برای اینکه کیک به راحتی از قالب خارج شود، بهتر است درون آن‌را کمی آردپاشی کنیم.

مرحله دوم

آرد را درون یک کاسه بزرگ الک می کنیم، سپس بکینگ پودر را به همراه روغن مایع، رنده پوست پرتقال، پودر شکر و آب پرتقال به کاسه اضافه کرده و مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله زرده و سفیده های تخم مرغ ها را جدا می کنیم، سپس زرده ها را به کاسه حاوی مواد اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه سفیده های تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله چهارم

کرم تارتار را به سفیده ها اضافه کرده و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا سفیده به خوبی فرم بگیرد و زمانی که کاسه را بر می گردانیم از داخل آن بیرون نریزد.

نکته: اگر کرم تارتار در دسترس نبود، باید یک پنس نمک به سفیده ها اضافه کنیم تا به خوبی فرم بگیرند.

مرحله پنجم

در این مرحله سفیده فرم گرفته را کم کم به کاسه حاوی مواد اضافه کرده و با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا پف سفیده نخوابد. در نهایت مایه کیک را به آرامی درون قالب می ریزیم و در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۵ دقیقه بدون باز کردن درب فر، دمای آنرا روی ۱۸۰ درجه قرار داده و اجازه می دهیم کیک ۱۰ دقیقه دیگر بپزد. پس از اینکه پخت کیک به پایان رسید، فر را خاموش می کنیم.

مرحله هفتم

حالا صبر می کنیم تا کیک کمی از حرارت بیفتد، سپس درب فر را نیمه باز می گذاریم تا کیک خنک شود. در نهایت کیک را از فر خارج کرده و قالب را روی ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس کیک را به سلیقه خود تزیین می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو