طرز تهیه محلبی شکلاتی خوشمزه ترکیه ای مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

6

1401/12/15

03:23


طرز تهیه محلبی شکلاتی محلبی شکلات یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب ترکیه‌ای است که در همه کشورها و با روش‌های مختلف آماده …

طرز تهیه محلبی شکلاتی

طرز تهیه محلبی شکلاتی , دستور پخت دسر محلبی شکلاتی

محلبی شکلات یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب ترکیه‌ای است که در همه کشورها و با روش‌های مختلف آماده و تهیه می‌شود و بافتی لطیف و نرم شبیه فرنی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ۱ لیتر
شکر ۱ لیوان
نشاسته ذرت ۵ قاشق غذاخوری سرپر
وانیل نصف قاشق چایخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری پر
مواد لازم برای سس
سس شکلاتی به شکل پودر ۱ پاکت
شیر ۲ و نیم لیوان
مواد لازم برای گاناش
خامه ۲۰۰ میلی لیتر
شکلات ۱۸۰ گرم

طرز تهیه محلبی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه محلبی شکلاتی خوشمزه ابتدا شیر را که به دمای محیط رسیده است در یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید بعد نشاسته ذرت را هم روی مواد بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را به طور مداوم هم بزنید تا بجوشد و غلظت آن زیاد شود، وقتی مخلوط قوام گرفت و بافت یکدستی تشکیل شد قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

سپس بلافاصله وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود بعد کره جامد را هم اضافه کنید و هم بزنید تا کره کاملا در مخلوط حل شود و به خورد مواد رود.

نکته: اگر از وانیل شکری استفاده می‌کنید باید از یک پاکت وانیل شکری معادل ۵ گرم از آن استفاده کنید.

مرحله چهارم

وقتی بافت مخلوط صاف و یکدست شد، آن را در ظرف‌های مناسب سرو بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و بافت محلبی منسجم شود‌.

مرحله پنجم

برای درست کردن سس شکلاتی، شیر را در یک ظرف مناسب بریزید و پودر سس شکلاتی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند‌ و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ششم

بعد ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مایع را به طور مداوم هم بزنید تا شروع به جوشیدن کند سپس یک دقیقه زمان دهید تا با هم بجوشند و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

سس را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود اگر سس شکلاتی در دسترس نبود یا طعم آن را دوست نداشتید به جای سس می‌توانید از گاناش برای روی محلبی استفاده کنید.

مرحله هشتم

برای درست کردن گاناش، ۲۰۰ میلی لیتر خامه را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود و هم بزنید تا کمی بافت خامه نرم و سبک شود ولی نجوشد.

مرحله نهم

بعد ۱۸۰ گرم شکلات را به خامه اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا شکلات کاملا در خامه حل شود و به خورد آن رود، وقتی بافت مواد صاف و یکدست شد، گاناش را از روی حرارت بردارید.

نکته: مقدار شکلات را با توجه به سلیقه و ذائقه خودتان می‌توانید کمتر یا زیادتر بریزید.

مرحله دهم

در این مرحله سس شکلاتی یا گاناش را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، سپس محلبی سفید را از یخچال در بیاورید و با سلیقه خودتان سس شکلاتی یا گاناش را روی آن بریزید و تزئین کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو