طرز تهیه چیپس ذرت خوشمزه و سالم مرحله به مرحله

طرز تهیه چیپس ذرت خوشمزه و سالم مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

7

1401/12/15

03:23


طرز تهیه چیپس ذرت خانگی چیپس ذرت خانگی یکی از میان وعده‌های خوشمزه و پرطرفدار است که بافت ترد و سبکی دارد و …

طرز تهیه چیپس ذرت خانگی

طرز تهیه چیپس ذرت خانگی طرز تهیه چیپس با نشاسته ذرت

چیپس ذرت خانگی یکی از میان وعده‌های خوشمزه و پرطرفدار است که بافت ترد و سبکی دارد و با روشی راحت و سریع می‌توانید این چیپس خوش طعم را درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس ذرت خانگی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای چیپس
آرد ذرت ۱ لیوان
آرد نصف لیوان
پیاز کوچک ۱ عدد
سیر ۱ یا ۲ حبه
آویشن ۱ قاشق چایخوری
نعناع ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز پرک شده ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع به مقدار لازم
آب نصف استکان
مواد لازم برای سس
ماست چکیده ۱ استکان
نعناع ۱ قاشق مربا خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار دلخواه
آویشن به مقدار دلخواه

طرز تهیه چیپس ذرت خانگی

مرحله اول

برای تهیه چیپس ذرت خوشمزه ابتدا آرد را در یک ظرف الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد آرد ذرت را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله دوم

سپس یک پیاز را با رنده ریز رنده کنید و به ترکیب آردها اضافه کنید و بعد به دلخواه خودتان ۱ یا ۲ حبه سیر را هم با رنده ریز، رنده کنید و روی مواد بریزید.

مرحله سوم

حالا همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا عطر سیر کاملا به خورد آرد رود، بعد نمک، فلفل قرمز پرک شده و آویشن را اضافه کنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و به خورد مخلوط رود.

مرحله چهارم

بعد مقداری نعناع تازه را تمیز بشورید و بگذارید آب اضافی آن خارج شود، سپس با چاقوی تیز، ریز خرد و ساطوری کنید و روی مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود.

نکته: اگر نعناع تازه در دسترس نیست از نعناع خشک که کاملا پودر شده استفاده کنید.

مرحله پنجم

سپس آب را کم‌کم و به شکل کنترل شده روی مواد بریزید و هم بزنید تا قوام مخلوط مانند خمیر شود و غلطت مناسبی پیدا کند، بعد خمیر را ورز دهید تا بافت یکدست و صافی پیدا کند.

مرحله ششم

در این مرحله روی ظرف خمیر سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود و خمیر چیپس منسجم و سفت‌تر شود.

مرحله هفتم

سپس روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر را کمی ورز دهید و روی سطح کار قرار دهید و روی خمیر هم کمی آرد بپاشید تا موقع کار به دست نچسبد.

مرحله هشتم

بعد با وردنه خمیر را تا جایی که می‌توانید نازک باز کنید تا ضخامت آن خیلی کم شود، سپس به وسیله یک چاقوی تیز خمیر چیپس را به شکل نوارهای طولی پهن برش بزنید.

مرحله نهم

سپس روی هر نوار خمیر برش‌های مثلثی بزنید یا به دلخواه خودتان هر شکل و اندازه‌ای که خواستید برش بزنید، از قالب‌‌های آماده هم برای فرم دادن به خمیر می‌توانید استفاده کنید.

مرحله دهم

برش‌های خمیر چیپس را در یک ظرف قرار دهید، روی هم نچینید که به هم نچسبند بعد یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید تا داغ شود.

مرحله یازدهم

سپس برش‌های خمیر را در روغن داغ سرخ کنید تا هر دو طرف طلایی رنگ شوند بعد از روی حرارت بردارید و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن را بکشد.

مرحله دوازدهم

برای درست کردن سس، ماست را در یک ظرف بریزید و نعناع خشک را که کاملا پودر شده است به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عطر آن کاملا به خورد ماست برود.

مرحله سیزدهم

بعد کمی نمک، فلفل سیاه، آویشن و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کمی پودر فلفل قرمز را به آن اضافه کنید و هم بزنید، تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

نکته: ادویه‌های سس کاملا سلیقه‌ای و به دلخواه انتخاب می‌شوند.

مرحله چهاردهم

حالا در یک ظرف مناسب مقداری چیپس ذرت خانگی بریزید و همراه با سس که آماده کرده‌اید یا ماست موسیر یا ماست و نعناع به عنوان یک فینگر فود خوشمزه سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو