طرز تهیه قرابیه آرد ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه قرابیه آرد ساده و خوشمزه مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

5

1401/12/15

03:23


طرز تهیه قرابیه آرد قرابیه آرد یکی از شیرینی‌های خوشمزه و ساده ترکیه‌ای است که بافت سبک و تردی دارد و با روش‌های …

طرز تهیه قرابیه آرد

طرز تهیه قرابیه آرد , دستور پخت قرابیه آرد گندم

قرابیه آرد یکی از شیرینی‌های خوشمزه و ساده ترکیه‌ای است که بافت سبک و تردی دارد و با روش‌های مختلفی آماده و درست می‌شود و یک میان وعده مقوی و خوش طعم است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه آرد در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه آرد
کره ۲۵۰ گرم
روغن مایع نصف لیوان
نشاسته ذرت ۱ لیوان
پودر قند ۱ لیوان سرخالی
آرد ۴ لیوان
وانیل نصف قاشق چایخوری
پودر قند به مقدار دلخواه

طرز تهیه قرابیه آرد

مرحله اول

بای تهیه قرابیه آرد خوشمزه ابتدا کره را در یک تابه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود بعد برای این که خنک شود کره را داخل کاسه بریزید و برای مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.

مرحله دوم

سپس آبی را که موقع بسته شدن روغن کره در کف ظرف جمع شده است جدا کنید و از آن استفاده نکنید، بعد کره را داخل یک ظرف بریزید و روغن مایع را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم

وقتی که کره و روغن با هم ترکیب شدند و بافت یکدستی تشکیل شد، وانیل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل آزاد شود و کاملا در مواد پخش شود.

نکته: اگر از وانیل شکری استفاده می‌کنید یک بسته از آن معادل ۵ گرم را به مخلوط اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر قند را روی ترکیب مواد الک کنید و با همزن دستی هم بزنید، تا کاملا در مخلوط حل شود و بافت یکدست و صافی شکل بگیرد و کمی کشدار شود.

مرحله پنجم

بعد نشاسته ذرت را هم روی مخلوط مواد الک کنید و خوب هم بزنید، تا کاملا با مواد ترکیب شود، سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود.

مرحله ششم

حالا آرد را کم‌کم و در چند مرحله به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید و با دست ورز دهید تا خمیر نرمی تشکیل شود و به دست نچسبد، خیلی آرد نریزید که خمیر سفت شود.

مرحله هفتم

وقتی بافت خمیر نرم و یکدست شد آن را در ظرفی قرار دهید و روی آن سلفون بکشید و برای ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم و عطر همه مواد کاملا با هم ترکیب شود.

مرحله هشتم

بعد یک مقدار از خمیر به اندازه یک پرتقال را جدا کنید و کمی ورز دهید و سپس رول کنید و روی آن و اطراف خمیر را با چنگال خط بیاندازید و بعد به اندازه‌های دلخواه برش بزنید.

مرحله نهم

سپس سینی فر یا قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف آن قرار دهید و سپس برش‌های خمیر را با فاصله در قالب بچینید و در فر که از قبل گرم شده است، قرار دهید.

مرحله دهم

بعد دمای فر را روی ۱۷۰ درجه تنظیم کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه فرصت دهید تا خوب پخته شوند، وقتی هنوز روی شیرینی‌ها سفید است و سرخ نشده مقدار پخت کافی است.

مرحله یازدهم

سپس شیرینی‌های قرابیه آرد را از فر در بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند و بعد با سلیقه و به مقدار دلخواه خودتان روی شیرینی‌ها پودر قند الک کنید تا کامل سطح آن‌ها را بپوشاند.

نکته: اگر می‌خواهید قرابیه آرد را برای مدتی در فریزر نگهداری کنید در هنگام استفاده از شیرینی‌‌ها روی آن پودر قند بپاشید.

مرحله دوازدهم

بعد از آن شیرینی‌های قرابیه آرد را در ظرف مناسب بچینید و با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو یا خلال بادام تزئین کنید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو