طرز تهیه شیرینی گردویی ترک دار خیلی خوشمزه و ساده با پیمانه برای نوروز

منبع: آشمزی

4

1401/12/15

03:24


شیرینی گردویی ترک دار یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و مناسب عید نوروز می باشد که شما می توانید به راحتی این شیرینی را در خانه تهیه کنید. شیرینی گردویی ترک دار خیلی ساده تهیه می شود و نیازمند رعایت کردن یک سری نکات می باشد تا شیرینی با کیفیت و خوشمزه ای داشته […]

طرز تهیه شیرینی گردویی ترک دار خیلی خوشمزه و ساده با پیمانه برای نوروز

شیرینی گردویی ترک دار یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و مناسب عید نوروز می باشد که شما می توانید به راحتی این شیرینی را در خانه تهیه کنید. شیرینی گردویی ترک دار خیلی ساده تهیه می شود و نیازمند رعایت کردن یک سری نکات می باشد تا شیرینی با کیفیت و خوشمزه ای داشته باشید. امروز در آشمزی طرز تهیه شیرینی گردویی ترک دار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی

سفیده تخم مرغ۹۰ گرم حدود ۳ عدد
خرده شیرینی یا کیک اسفنجی یا بیسکوییت پتی بور کاکائویی۵۰ گرم
شکر۲۶۰ گرم
مغز گردو۱۰۰ گرم
روغن مایع۱ ق سوپ خوری
سرکه سفید۱ ق سوپ خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پودر کاکائو۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی گردویی ترک دار

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا نصف بیشتر سفیده+ خرده بیسکوییت+مغز گردو+ شکر+ پودر کاکائو را مخلوط و از چرخ گوشت رد کنید.بقیه سفیده را به مواد چرخ شده اضافه و مخلوط کنید و مجدد مواد را ۲ بار دیگر چرخ کنید(در مجموع ۳ بار چرخ شود یا می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید).

مرحله دوم: داغ زدن مواد


مواد را داخل تابه ریخته و روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید، مواد کم کم شل و داغ میشه و شکر داخل مواد ذوب می شود. برای این مقدار مواد حدودا ۱۵ دقیقه روی حرارت خیلی ملایم داغ بزنید. وقتی انگشت خود را داخل مواد فرو ببرید داغی زیاد را کاملا حس می کنید اما مواد به هیچ وجه نباید قل بزند، کمی از مواد را بین ۲ انگشت خود لمس کنید و اگر زبری شکر را احساس نکردید حرارت را خاموش کنید.

مرحله سوم: پخت شیرینی گردویی ترک دار

سرکه+ روغن مایع+ وانیل را اضافه و مخلوط کنید. در تابه را بگذارید و صبر کنید حدود ۱ تا ۲ ساعت مواد در دمای محیط کاملا خنک شود. سپس مواد را داخل قیف با ماسوره سر گرد یا بدون ماسوره بریزید و روی کاغذ روغنی چرب شده پایپ کنید. انگشت خود را کمی چرب و تیزی روی شیرینی را صاف کنید و با مغز دلخواه تزیین کنید. در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از پایان پخت ،۳ دقیقه در فر خاموش با در نیمه باز بماند و بعد خارج کنید.

طرز تهیه شیرینی گردویی ترک دار

طرز تهیه شیرینی گردویی ترک دار

فوت و فن های دستور پخت شیرینی گردویی ترک دار

  1. این شیرینی حساسه و زیرش زود میسوزد و خشک می شود.
  2. داغ بودن فر توی ترک خوردن شیرینی ها خیلی موثر می باشد.
  3. شیرینی ها بعد از پخت نرم هستند ، پس تا ۱۵ دقیقه اصلا به آن دست نزنید تا کاملا سرد شوند.

نظرات


تصویری


ویدئو