طرز تهیه گندمک شیرین ، خانگی و خوشمزه

5

1401/12/15

03:25


طرز تهیه گندمک شیرین در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ به شما طرز تهیه گندمک شیرین ،…

طرز تهیه گندمک شیرین

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ به شما طرز تهیه گندمک شیرین ، خانگی و خوشمزه را آموزش خواهیم داد. در ادامه همراه ما باشید.

گندمک از انواع تنقلات پرارزش و خوشمزه است که برخی از افراد در شب نشینی ها و دورهمی ها از آن استفاده می کنند. علاوه بر این گندمک خوراکی پرطرفدار و محبوب در بین کودکان است و شما می توانید گندمک را در منزل به راحتی تهیه کنید. در طرز تهیه گندمک از گندم و روغن مخصوص سرخ کردنی و شکر و یا نمک استفاده می شود که شور و یا شیرین بودن گندمک به ذائقه شما بستگی دارد.گندمک در واقع همان دانه های غلات برشته شده و پف کرده و خوشمزه می باشد که شما می توانید با گندم پوست کنده به راحتی در خانه تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه گندمک شیرین همراه ما باشید.

طرز تهیه گندمک شیرین

مواد لازم

  • گندم پوست کنده ۱ پیمانه
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • شکر به مقدار دلخواه

طرز تهیه

گندم ها را از ۲ روز قبل در آب سرد خیس کنید و هر ۸ ساعت یک بار آبش را عوض کنید و سپس آبکش نمایید. سپس با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه تا یکساعت زمان دهید تا مغز گندم خوب پخته شود. حتما بعد از ۴۵ دقیقه چک کنید تا نرم شده باشد و بعد با آب سرد آبکشی کنید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود.

در ادامه  یک پارچه نخی را کنار بخاری یا شوفاژ پهن کنید و گندم ها را روی آن قرار دهید و برای ۱ شبانه روز بگذارید تا خوب خشک شوند و بهتر است در این ۲۴ ساعت گندم ها را هرچندگاهی زیر و رو کنید تا خوب خشک شود و اصلا نباید رطوبت داشته باشد.

در ادامه یک شیرجوش یا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و روغن بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود. برای سرخ کردن گندمک باید از آبکش یا صافی دسته دار استفاده کنید و نباید مستقیم داخل روغن بریزید. مقداری از گندم را داخل صافی ریخته و داخل روغن داغ قرار دهید تا پف کند.

سپس گندمک های سرخ شده و پف کرده را داخل یک صافی بریزید و به مقدار دلخواه شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد صبر کنید تا روغن اضافی خارج شود و بعد میل کنید. نوش جان

طرز تهیه گندمک شیرین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو