کیفیت هتل های نزدیک حرم امام رضا چگونه اند؟

کیفیت هتل های نزدیک حرم امام رضا چگونه اند؟


منبع: ایران ناز

4

1401/12/15

03:27


کیفیت هتل های نزدیک حرم امام رضا چگونه اند؟

کیفیت هتل های نزدیک حرم امام رضا چگونه اند؟

 

اگر سفرهای کاری یا تحصیلی به مشهد را کنار بگذاریم اغلب گردشگرانی که مشهد را برای سفر انتخاب می‌کنند به قصد زیارت راهی این شهر مذهبی می‌شوند.

 

حتی آن دسته از افرادی که این شهر را به عنوان مقصد برای یک سفر تفریحی انتخاب می‌کنند در نهایت سفرشان را با زیارت حرم امام رضا (ع) تکمیل می‌کنند.

 

کیفیت هتل های نزدیک حرم امام رضا چگونه اند؟

 

از این رو طبیعی است که در هنگام رزرو هتل مشهد نیز یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های گردشگران و زائران نزدیکی هتل به حرم مطهر باشد.

 

با این حال دغدغه بیشتر گردشگران تور مشهد این است که کیفیت هتل های نزدیک به حرم امام رضا چگونه است و آیا هنگام رزرو هتل صرفا موقعیت مکانی آن نسبت به حرم می‌تواند در اولویت باشد در مطلب حاضر قرار است به این موضوع بپردازیم.

 

خیابان های منتهی به حرم امام رضا

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم حرم امام رضا یکی از پربازدیدترین و مهم‌ترین جاذبه‌های شهر مشهد شناخته می‌شود. به همین سبب هم انتخاب هتل‌هایی که در فاصله نزدیک حرم قرار دارند برای بیشتر گردشگران اولویت دارد.

 

خوشبختانه با توجه به استقبال زیادی که از رزرو هتل‌های نزدیک حرم در مشهد می‌شود، انبوهی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوع نیز در حوالی حرم مطهر تاسیس شده‌اند.

 

مسلما پیش از رزرو هتل بهتر است خیابان‌های منتهی به حرم مقدس را بشناسید تا در مقایسه موقعیت مکانی هتل‌های مشهد با یکدیگر ارزیابی بهتری داشته باشید. حرم مطهر امام رضا (ع) در ناحیه مرکزی شهر مشهد قرار گرفته است.

 

خیابان‌های اصلی که به حرم منتهی می‌شوند شامل خیابان شیرازی، خیابان امام رضا، خیابان طبرسی و خیابان نواب صفوی می‌شوند.

 

خیابان پر ازدحام طبرسی مشهد در سمت شمالی حرم مطهر است و به محض ورود از این مسیر به فضای حرم آرامگاه شیخ طبرسی را خواهید دید.

 

خیابان امام رضا که از معروف‌ترین خیابان‌های اطراف حرم است در سمت جنوبی حرم قرار دارد.

 

خیابان نواب صفوی نیز از خیابان‌های قدیمی شهر مشهد است که به خیابان پایین مشهد معروف است و در مسیر شرقی حرم واقع شده است.

 

خیابان شیرازی مشهد که بیشتر آن را به نام خیابان بالا مشهد می‌شناسند در مسیر غربی حرم است.

 

معرفی هتل های نزدیک به حرم امام رضا

 

معرفی هتل های نزدیک به حرم امام رضا

در حوالی حرم مقدس امام رضا (ع) گزینه‌های زیادی برای اقامت وجود دارد. اگر با بلیط هواپیما تهران مشهد عازم مشهد هستید، برای اقامت در هتل‌های نزدیک به حرم انتخاب‌های زیادی پیش روی شما است.

 

از هتل‌های قدیمی و با سابقه گرفته تا هتل‌های جدید و نوسازی که بیشترشان در دهه ۱۳۹۰ تاسیس شده‌اند. این هتل‌ها از نظر کیفیت و سطح درجه بندی نیز بسیار متنوع هستند و همین موضوع منجر شده است تا افراد با سلایق گوناگون بتوانند گزینه ایده‌آل خود را پیدا کنند.

 

از میان هتل‌های نزدیک به حرم هتل پنج ستاره قصر الضیافه مشهد تنها هتلی است که در صحن حرم مطهر قرار دارد.

 

علاوه بر آن هتل الماس ۱ مشهد، هتل جواد مشهد، هتل رضویه مشهد، هتل ضیافت الزهرا مشهد، هتل توس مشهد، هتل مدینه الرضا مشهد و هتل شارستان مشهد از جمله هتل‌هایی هستند که در بافت پیرامون حرم قرار دارند.

 

فاصله تمامی این هتل‌ها تا بارگاه مطهر امام رضا (ع) به اندازه‌ای نزدیک است که تنها با یک پیاده‌روی بسیار کوتاه می‌توان از محل اقامت به حرم رفت. بعد از رزرو بلیط قطار رجا برای سفر می توانید یکی از این هتل ها را برای اقامت انتخاب کنید.

 

قیمت هتل های نزدیک به حرم امام رضا

 

قیمت هتل های نزدیک به حرم امام رضا

در شهرهای گردشگری بزرگ از جمله شهر مشهد، موقعیت مکانی هتل و فاصله آن تا جاذبه‌های اصلی و منطقه مرکز شهر از اهیمت زیادی برخوردار است.

 

با توجه به همین موضوع بطور کلی موقعیت مکانی هتل‌ها می‌تواند در سیاست‌های قیمت‌گذاری آنها نیز تاثیرگذار باشد. از این رو انتظار می‌رود که هتل‌های نزدیک حرم قیمت بالاتری داشته باشند.

 

هرچند این موضوع تا حد زیادی در ارتباط با هتل‌های چهار و پنج ستاره درست است اما در حالت کلی به دلیل تجمع زیاد هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های مشهد در اطراف حرم، در بازار هتلداری این شهر رقابت قیمتی شدیدی وجود دارد.

 

علاوه بر آن گزینه‌های اقامت در نزدیک حرم نیز تنوع زیادی دارند بطوری که همواره در کنار هتل‌ آپارتمان‌های کوچک و هتل‌های سه ستاره ارزان قیمت در اطراف حرم، هتل‌های فوق العاده لوکس چهار و پنج ستاره با قیمت بالاتر نیز دیده می‌شوند.

 

این تنوع گزینه‌ها منجر به ایجاد یک طیف گسترده قیمتی در ارتباط با هتل‌های نزدیک به حرم شده است.

 

بطور نمونه هتل اترک، هتل درویشی مشهد، هتل مدینه الرضا، هتل قصر طلایی، هتل الماس نوین و هتل الماس دو از جمله هتل‌های لوکس نزدیک به حرم امام رضا هستند.

 

در کنار این گزینه‌ها هتل‌های ارزان قیمت زیادی وجود دارند که از نمونه‌های آن می‌توان به هتل آپارتمان حیات شرق مشهد، هتل آپارتمان ملل مشهد و هتل آتوسا مشهد اشاره کرد.

 

کیفیت هتل های نزدیک به حرم امام رضا

همانطور که گفتیم تنوع قیمت برای رزرو هتل‌های مشهد به اندازه‌ای است که تقریبا با هر میزان بودجه مالی که برای سفر در نظر گرفته باشید می‌توانید اقدام به رزرو هتلی در نزدیکی حرم کنید.

 

بی‌شک موضوع مقرون به صرفه بودن قیمت هتل‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است اما میزان کیفیت هتل نیز موضوع مهمی است که می‌تواند بر تجربه کلی شما از سفر با تور مشهد تاثیرگذار باشد.

 

بنابراین بهتر است در نظر داشته باشید که بسیاری از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های ارزانی که در نزدیکی حرم قرار دارند ممکن است کیفیت چندان مطلوبی نداشته باشند.

 

از سوی دیگر کیفیت اغلب هتل‌های چهار و پنج ستاره‌ نزدیک به حرم مطلوب ارزیابی می‌شود با این حال قیمت اقامت در آنها نیز به همان نسبت بالاتر می‌رود.

 

بنابراین اگر به زودی قرار است به سفر معنوی در مشهد بروید و می‌خواهید در یک هتل ارزان قیمت اقامت کنید که علاوه بر نزدیکی به حرم از کیفیت خوبی هم برخوردار باشد، توصیه ما به شما این است که کیفیت و قیمت هتل‌ها را همزمان با هم بررسی کنید.

 

برای این کار بهتر است به بخش رزرو هتل مشهد در سایت سفرمارکت بروید، تمامی اطلاعات دقیق از خدمات و امکانات هتل‌ها را می‌توانید به دقت بررسی کنید.

 

بعلاوه نظرات کاربرانی که تجربه اقامت در هتل‌ها را داشته‌اند می‌تواند معیار عملی و مفیدی برای سنجش کیفیت هتل‌های نزدیک حرم باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو