سد زوات یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران به شمار می رود

منبع: همگردی

4

1401/12/15

08:34


سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سد زوات یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران به شمار می رود.

ترکیب آب و جنگل همیشه زیبا بوده و اگر این تلفیق در شمال باشد، زیبایی آن چند برابر خواهد شد. احداث سد زوات چالوس بر روی رودخانه در درون جنگل این مکان را تبدیل به فضایی بسیار زیبا تبدیل نموده است. این منطقه با سفره خانه ها و آلاچیق هایی که در سرتاسر مسیر ایجاد شده، به مکانی گردشگر پذیر تبدیل گردید. البته، اگر تصورتان از این سد حجم عظیمی آب و وجود دریایی در دل جنگل مانند سد میجران هست، باید بگوییم که اینجا از آن خبرها نیست.

سد زوات بر روی رودخانه سرد آبرود ساخته شده است. سرچشمه این رود از علم کوه بوده و همین موضوع باعث زیبایی چند برابر آن گشته است؛ رودی که از دل جنگل عبور می کند و نبض زندگی در جنگل را زنده نگه می دارد. سد زوات سدی خروشان و پر آب بوده که حتی در فصل تابستان نیز شکوه خود را حفظ کرده و خنکابخش هوای جنگل و روستای زوات چالوس است.

بهترین زمان بازدید و رفتن به سد زوات مازندران، فصل بهار و تابستان هست. در بهار طبیعت زنده شده و سبزی درختان در کنار رودخانه پرآب که از سر سرازیر می شود، منظره ای بسیار دلچسب را دارد و در تابستان برای فرار از گرما و پناه بردن به سایه درختان بسیار دلپذیر هست. امکان ماهیگیری در سد زوات فراهم بوده و اگر خوش شانس باشید، ماهیگیری در سد زوات خاطره خوشی را برایتان رقم خواهد زد. چهره بستر رودخانه سد زوات خشمگین بوده و سنگهای عظیمی که در خود دارد، نشان از خروشان بودن این رودخانه در اوقاتی از سال است.

در فصلهای بارندگی یا در ایامی که هشدارهای هواشناسی صادره شده، حواستان به خروشان بودن رودخانه سد زوات باشد. پس از اینکه به سد رسیدید، این امکان برایتان وجود دارد که انتخاب کنید در کدام سمت از رودخانه بمانید. مسیر ورودی سد شما را به سمت شرق می رساند که بسته به جهت آفتاب، شرق با غرب را انتخاب کنید. پیشنهاد می شود در زمانهای خلوط به این منطقه گردشگری در چالوس نروید. برای رسیدن به منطقه، باید در مسیر کمربندی چالوس به تنکابن پیش بروید. روستای زوات با مرکز شهر در حدود 15 دقیقه فاصله دارد. پس از رسیدن به روستای زوات، از طبیعت منحصر بفرد آن لذت ببرید. حتما، زمانی را به پیاده روی در کنار رود و حاشیه جنگل اختصاص دهید. آرامشی که از این پیاده روی مزین شده به صدای طبیعت خواهید گرفت، وصف نشدنی است.

سد زوات یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران به شمار می رود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو