بنیاد ایران شناسی در 12 استان کشور شعبه ندارد

منبع: همگردی

5

1401/12/15

09:36


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشهای منتشر شده، بنیاد ایران شناسی در 12 استان کشور شعبه ندارد.

محمدحسین رجبی دوانی در دیدار با استاندار کرمان ضمن تشکر از مسئولان این استان که از سالها شعبه ایران شناسی را مدیریت کرده اند و از شعبه های مهم کشوری این بنیاد بشمار می رود، در عین حال خواستار اختصاص مکان مناسب برای فعالیت های فرهنگی این بنیاد در دیار کریمان شد و گفت: فعالیت های فرهنگی بنیاد ایران شناسی در استانها بسیار کارساز است. لذا با توجه به اهمیت این فعالیت ها نباید با تغییر دولت ها ثبات خود را از دست دهیم.

وی اظهار داشت: برای تخصیص بودجه احداث شعبه های استانی از سازمان برنامه و بودجه ناامید شدیم و به مجلس رفتیم اما نتوانستیم برای شعبه های استانی حمایت بودجه ای جلب کنیم.

رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: خروجی مراکز استانی معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن استانهاست که با توجه به شرایط کنونی کشور ضرورت دارد برای هویت زایی بیشتر بین جوانان اقدامات مناسب اجرایی شود.

رجبی افزود: تاسیس شعبه های بنیاد ایران شناسی در استان ها همواره به نوع نگاه استانداران منوط بوده و ما در برخی استانهای بزرگ و مهم کشور نیز شعبه نداریم.

وی تصریح کرد: امیدوارم در این دولت شاهد تاسیس شعبه های ایران شناسی در 12 استان باشیم؛ سالها از فرهنگمان غافل بودیم که امیدوارم حمایت از آن از برکات دولت سیزدهم باشد، زیرا فرهنگ خوب اقتصاد و سایر حوزه ها را بهبود می بخشد.

ایران شناسی متاثر از کرمان شناسی است

رئیس بنیاد ایران شناسی همچنین عنوان کرد: احداث بنیاد ایران شناسی متاثر از مرکز کرمان شناسی است، زیرا این بنیاد با ایده کرمان شکل گرفت. البته در جاهای دیگر همچون بوشهر و نهاوند شناسی نیز وجود داشته که این مراکز اکنون به شعبه های بنیاد تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه مرکز کرمان شناسی اساسنامه محکمی کرمان دارد، تصریح کرد: بودجه بنیاد ایران شناسی به علت مسایل سیاسی طی سالهای گذشته تکان نخورده، در حالی که این بنیاد وظایف بزرگ و ماموریت های ملی و بین المللی دارد و چهار وزیر عضو هیات امنای آن هستند.

رجبی افزود: آیین نامه بنیاد ایران شناسی را رئیس دولت سیزدهم اسفند 1400 ابلاغ کرد؛ اکنون 19 شعبه استانی داریم که مهمترین آنها در کرمان است.

حمید حسین خانی، رئیس شعبه کرمان بنیاد ایران شناسی نیز گفت: جاذبه های فرهنگی، گردشگری و اقلیمی ما را باید بیش از پیش ببینند و ما نیاز به حمایت ویژه در این حوزه داریم؛ اگر حمایت شویم شعبه کرمان بنیاد ایران شناسی در آینده درآمدزا می شود.

همکاری استاندار کرمان

استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: مجموعه کرمان شناسی به همت محمدعلی گلاب زاده، مدیر این مرکز شکل گرفته و 35 سال کار مداوم و بزرگ انجام داده است.

محمد مهدی فداکار در ادامه برای تامین زمین و محل ساختمان بنیاد ایران شناسی و همچنین برخی از فعالیت های فرهنگی این بنیاد قول مساعد همکاری داد و افزود: در این زمینه می توانیم راهکارها را بررسی کنیم.

بنیاد ایران شناسی در 12 استان کشور شعبه ندارد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو