توسعه گردشگری استان کرمانشاه با عراق نیازمند استفاده از همه ظرفیتها است

منبع: همگردی

3

1401/12/15

11:02


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، توسعه گردشگری استان کرمانشاه با عراق نیازمند استفاده از همه ظرفیتها است.

داریوش فرمانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در جلسه ستاد سفر استان کرمانشاه که با حضور استاندار و روسای کمیته های این ستاد برگزار شد، افزود: ارتباط بین فعالان گردشگری کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق از اولویت های این اداره کل است که امیدواریم این ارتباط منجر به جذب گردشگران بیشتر به استان شود.

وی با اشاره به داشتن 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق و داشتن مناسبات نزدیک فرهنگی بین اقلیم و استان کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه دارای گذرگاه های مرزی متعددی با عراق است که بویژه در بحث جذب گردشگر و دایر کردن بازارچه های صنایع دستی در این گذرگاه ها نتوانسته ایم موفق عمل کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر اینکه خط هوایی برای انتقال گردشگران عراقی به استان وجود ندارد حتی یک خط ثابت اتوبوسرانی نیز هم اینک بین سلیمانیه و کرمانشاه وجود ندارد تا تردد گردشگران این 2 منطقه بایکدیگر به سهولت انجام پذیرد.

فرمانی با بیان اینکه ظرفیت بسیار بالایی در حوزه توسعه مناسبات گردشگری میان دو طرف وجود دارد، یادآور شد: بسیاری از گردشگران عراقی بویژه در بحث گردشگری سلامت به شهرهایی چون مشهد، شیراز و اصفهان سفر می کنند در حالیه این امکان وجود دارد تا این دسته از گردشگران عراقی با هزینه های بسیار کمتری به راحتی به استان کرمانشاه سفر کنند.

وی با اشاره به سفر کاری اخیر خود به اقلیم کردستان عراق افزود: در دیداری که با مسئولان آژانس های مسافرتی این منطقه صورت گرفت، همه آنها برای افزایش مراودات گردشگری با استان کرمانشاه بسیار علاقمند بودند. از این رو، باید از این فرصت که خصوصا در حوزه گردشگری سلامت بسیار مورد توجه طرف عراقی است، استفاده کرد.

فرمانی کاهش هزینه های کاپیتاژ خودروهای عراقی، برقراری خطوط هوایی و زمینی، تسهیل و کاهش زمان معطلی در معابر مرزی را از جمله درخواست های آژانس های مسافرتی اقلیم کردستان برای سفر به استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: در همین راستا پیش بینی شده است جلسات مشترکی بین آژانس های مسافرتی اقلیم و استان کرمانشاه تشکیل شود تا در این جلسات مسایل و مشکلات موجود برای توسعه گردشگری بین طرفین از میان برداشته شود.

وی یادآور شد: در این سفر همچنین پرونده ثبت جهانی محور اشکانی ساسانی از معبد کنگاور تا ایوان مدائن و همچنین موضوع ثبت جهانی اسب کرد در جلساتی که با استانداران گرمیان، سلیمانیه و حلبچه عراق برگزار شد، مورد پیگیری قرار گرفته و قرار شد که در قالب تفاهم نامه هایی برای بررسی ها و کاوش های باستان شناسی در حوزه جغرافیایی مسیر محور ساسانی با این سه استان انجام شود.

توسعه گردشگری استان کرمانشاه با عراق نیازمند استفاده از همه ظرفیتها است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو