ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

منبع: فوت و فن

4

1401/12/15

11:26


با توجه با بسیار رقابتی بودن و پذیرش سخت دانشگاه های ایران برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی، امروزه بسیاری از علاقمندان به این رشته ها راهی کشورهای دیگر می شوند و به دنبال ارزانترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور می باشند.

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

با توجه با بسیار رقابتی بودن و پذیرش سخت دانشگاه های ایران برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی، امروزه بسیاری از علاقمندان به این رشته ها راهی کشورهای دیگر می شوند و به دنبال ارزانترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور می باشند.

در همین راستا، در این مقاله به جستجوی ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور می پردازیم و شرایط هر یک از این کشورها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور کدام است؟

هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی با هم به رقابت می پردازند که متاسفانه به دلیل محدود بودن ظرفیت دانشگاه های ایران، بسیاری از ادامه تحصیل در این رشته بازمی مانند؛ به همین خاطر، بسیاری در پی تحصیلی ارزان و شرایطی آسان، رهسپار دانشگاه های کشورهای خارجی می شوند.

امروزه کشورهای بسیاری شرایط تحصیل ارزان و بدون کنکور را در رشته دندانپزشکی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

ترکیه، کشوری مناسب برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور

تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه برای متقاضیان ایرانی شامل مزایای بسیاری است که از جمله آن ها می توان به نزدیک بودن این کشور به ایران و امکان ورود به ترکیه بدون اخذ ویزا اشاره نمود.

آموزش در ترکیه از سطح بالایی برخوردار است و هزینه های تحصیل در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها نظیر آلمان و آمریکا و غیره بسیار مقرون به صرفه تر است؛ لذا، یکی از کشورها که به عنوان ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور شناخته می شود، ترکیه است.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

علم و دانش در کشور روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دانشگاه هایی بسیار عالی در این کشور فعالیت دارند؛ همچنین، دانشگاه های روسیه امکان تحصیل دندانپزشکی را بدون کنکور فراهم آورده اند و هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه به نسبت دیگر کشورهای مشابه ارزان تر است.

طبق شرایط مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل، برای رشته دندانپزشکی نیاز به شرکت در کنکور یا آزمون سراسری نیست و دانشجویان خارجی می توانند با طی دوره مقدماتی و اخذ نمره قبولی از دروسی چون زیست شناسی، زبان، فیزیک و شیمی، تحصیل در روسیه را در رشته دندانپزشکی آغاز نمایند.

بنابراین، در صورتی که قصد تحصیل رشته پزشکی دارید، می توانید به کشور روسیه به عنوان ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور توجه داشته باشید.

تحصیل ارزان و بدون کنکور رشته دندانپزشکی در مجارستان

یکی از بهترین کشورهای اروپایی در خصوص تحصیل دندانپزشکی، کشور مجارستان است؛ این کشور دارای پیشینه علمی خوبی است؛ لذا با تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توان تجربه های آموزشی و علمی بسیار فوق العاده ای کسب نمود.

همچنین، در حال حاضر، امکان تحصیل دندانپزشکی در مجارستان با بودجه ای محدود و بدون کنکور امکان پذیر است؛ لذا مجارستان نیز به عنوان ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور شناخته می شود.

تحصیل دندانپزشکی ارزان و بدون کنکور در فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای مطرح در زمینه پزشکی و دندانپزشکی است؛ ورود به سال اول رشته دندانپزشکی در این کشور بدون کنکور است و پس از یک سال، در صورت داشتن نمراتی خوب و تسلط به زبان فرانسه می توان وارد سال دوم شد و تحصیل در رشته دندانپزشکی را ادامه داد.

همچنین، هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان است و در مواردی حتی دانشجو حقوق تحصیلی دریافت خواهد کرد.

تحصیل رشته دندانپزشکی در اسپانیا

اسپانیا نیز دارای آزمون ورودی برای رشته دندانپزشکی نیست و در عوض امتیازاتی به متقاضی اعطا می شود؛ بدین صورت که، متقاضی سال نخست را در کالج سپری می کند و با توجه به نمراتی که در این یک سال کسب می کند و معدل دیپلم خود، امتیاز دریافت خواهد کرد.

در صورتی که امتیاز کسب شده 14 شود، شخص می تواند وارد رشته های پزشکی شود؛ اگر امتیاز اخذ شده بین 12 تا 14 باشد، می توان در رشته های دندانپزشکی و داروسازی تحصیل نمود؛ اما اگر امتیاز فرد زیر 12 باشد، وی می تواند وارد رشته های پیراپزشکی شود.

علاوه بر مزیت بدون کنکور بودن دانشگاه های اسپانیا برای رشته دنداپزشکی، هزینه تحصیل در این کشور به زبان اسپانیایی بسیار مناسب، و در حدود 2000 تا 3000 یورو در سال می باشد.

آلمان تحصیل بدون کنکور

کشور آلمان نیز هرچند آزمون ورودی ساده ای دارد اما در آلمان تحصیل تقریبا رایگان است و دانشجویان هزینه کمی را برای تحصیل در این کشور پرداخت می‌کنند. دقت کنید که جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان با مهرآفرین همراه باشید و از مشاوره های در رابطه با ویزای تحصیلی و دانشجویی آنها استفاده نمایید.

تحصیل بدون کنکور و ارزان رشته دندانپزشکی در رومانی

رومانی امکان تحصیل به زبان های فرانسوی، انگلیسی و رومانیایی را برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل دندانپزشکی را در این کشور دارند، مهیا ساخته است؛ همچنین، ورود به رشته دندانپزشکی در رومانی نیاز به شرکت در کنکور یا آزمون ورودی ندارد و بر اساس قوانین این کشور، تنها دانشجویان بین المللی که قصد دریافت بورسیه را دارند، می بایست در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی شرکت نمایند.

هزینه های پایین تحصیل نیز از دیگر مزایای تحصیل دندانپزشکی در رومانی است؛ به طوری که هزینه تحصیل دندانپزشکی به صورت بدون کنکور در کشور رومانی به نسبت دیگر کشورهای اروپایی ارزان است و متقاضیان به طور معمول، در حدود 3200 تا 5000 یورو باید هزینه پرداخت نمایند.

اوکراین، انتخابی مقرون به صرفه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

اوکراین نیز از جمله کشورهایی است که شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی را بدون کنکور و بدون نیاز به هزینه های هنگفت مهیا ساخته است؛ با وجود این که دانشگاه های دندانپزشکی این کشور در مقایسه با سایر دانشگاه های معتبر اروپا از رتبه بالایی برخوردار نیستند، اما سیستم آموزشی اوکراین مطابق با استانداردهای بین المللی است و ارتباطاتی نزدیک با دیگر دانشگاه های اروپا دارد.

هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین پایین است؛ شهریه تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در این کشور به زبان های انگلیسی و روسی در حدود 3000 تا 5000 دلار می باشد و متقاضیان بر اساس نمرات شیمی، فیزیک و زیست شناسی دوران متوسطه و بدون شرکت در آزمون ورودی، می توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند.

اما از معایب تحصیل در رشته دندانپزشکی در اوکراین برای دانشجویان ایرانی، مورد تایید نبودن اکثریت دانشگاه های اوکراین از طرف وزارت بهداشت ایران می باشد؛ در حال حاضر، تنها دانشگاه خارکف اوکراین را می توان در بین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران مشاهده نمود؛ لذا اگر به دنبال ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور هستید، بهتر است گزینه های دیگر را بررسی نمایید.

معرفی موسسات مهاجرتی جهت تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

در داخل ایران موسساتی مانند پارسی کانادا، دفتر مهاجرتی مهرآفرین، گو تو تی آر، یورو لایف و … خدمات تحصیلی و مهاجرتی ارائه می‌دهند. برای نمونه شما می‌توانید صفحه درباره ما مهرآفرین یا پارسی کانادا را بررسی و نسبت به خدمات آنها آشنایی بیشتری پیدا نمایید.

اگر شما عزیزان به دنبال تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور هستید می‌توانید به سایت های زیر مراجعه نمایید:

1.https://www.ownyourownfuture.com

2.https://medhead.eu

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو