تفاوت کرم پودر و کانسیلر چیست؟ کدام را اول استفاده کنیم؟

منبع: زیبامون

5

1401/12/15

12:38


اگر شما جزو کسانی هستید که علی رغم استفاده از هر دوی این محصولات همچنان آرایش مد نظرتان را روی صورتتان تجربه نمی‌کنید، به احتمال خیلی زیاد در نحوه استفاده از این محصولات دچار اشتباه شده‌اید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

تفاوت کرم پودر و کانسیلر چیست؟ کدام را اول استفاده کنیم؟

پیش از هر چیز باید بدانید که کرم پودر و کانسیلر دو محصول کاملا مشابه نیستند و اینطور نیست که شما به دنبال انتخاب یکی از آنها باشید، اگر می خواهید ظاهری بی عیب و نقص داشته باشید، هم کرم پودر و هم کانسیلر برای روتین آرایش شما ضروری هستند.

خیلی از افراد که اتفاقا دنبال کننده چندین مجله زیبایی هستند، هر دوی این محصولات کرم پودر و کانسیلر را  در کیف آرایش و روتین آرایش خود دارند اما هنوز از ظاهر آرایش خود راضی نیستند.

چرا؟ شاید به این دلیل که آنها آن را به ترتیب اشتباهی اعمال می کنند.

اگر شما جزو کسانی هستید که علی رغم استفاده از هر دوی این محصولات همچنان آرایش مد نظرتان را روی صورتتان تجربه نمی‌کنید، به احتمال خیلی زیاد در نحوه استفاده از این محصولات دچار اشتباه شده‌اید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

کرم پودر در مقابل کانسیر، تفاوت چیست؟

در دنیای آرایش، کرم پودر و کانسیلر هر دو از لوازمی ضروری برای آرایش هستند که در کیف لوازم آرایش بیشتر بانوان وجود دارند. اما این دو محصول چه تفاوتی باهم دارند؟ کار هر کدام چیست؟

این دو محصول کاملا شبیه به هم به نظر می‌رسند اما واقعیت این است که برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ کدام نمی‌توانند جای دیگری را بگیرند. در ادامه توضیح می‌دهیم.

 

کرم پودر برای چیست؟

کرم پودر برای یک زیرسازی خوب و عالی پیش از آرایش استفاده می‌شود، در واقع با کرم پودر شما زیرسازی مناسب را روی پوست صورت انجام می‌دهید و سپس اقدام به آرایش می‌کنید.

کرم پودر می تواند عیوب را محو کند و در ظاهر طبیعی تر به نظر می رسد زیرا سایه آن تقریباً شبیه به رنگ پوست شما است. کرم پودر در رنگ‌ها و رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود تا با اهداف آرایشی و نیازهای پوست هر کسی مطابقت داشته باشد.

فراموش نکنید در استفاده از کرم پودر،آن را روی گردن خود نیز بمالید تا ظاهری یکدست داشته باشید. در ادامه بد نیست نگاهی به انواع مختلف کرم پودر و آنچه از هر یک از آنها انتظار دارید نگاهی داشته باشید تا بدانید کدام یک برای نیاز شما مناسب است.

 

 

کرم پودر مایع

  • Save translation
  • قابل ساخت از پوشش متوسط تا کامل
  • پوششی شبنم دار و مات می بخشد
  • آسان برای ترکیب
  • پوست را آبرسانی می کند
  • ماندگاری طولانی
  • اگر از فرمول های غیر کومدوژنیک استفاده می کنید، ممکن است منافذ را مسدود کند
  • ایده آل برای انواع پوست های معمولی، مختلط، چرب و حساس

 

کرم پودر کرمی

Save translation

  • پوششی بی عیب و نقص و هیدراته می دهد
  • دارای رنگدانه بالا
  • پوست را آبرسانی می کند
  • آسان برای اعمال
  • برای پوست های خشک و بالغ عالی است
  • ممکن است در هوای مرطوب چین بخورد

 

کرم پودر پودری

  • آسان برای اعمال
  • سبک وزن
  • سبوم اضافی پوست را جذب می کند
  • بیشتر بر پایه مواد معدنی است
  • ایده آل برای انواع پوست های حساس و تحریک پذیر

 

کرم پودر سرمی

  • مملو از مزایای مراقبت از پوست
  • به راحتی هم زدن و مخلوط کردن
  • می توان آن را با یک مرطوب کننده ترکیب کرد
  • چند قطره به شما کمک می کند
  • عالی برای انواع پوست

 

 

کانسیلر برای چیست؟

به معنای واقعی کلمه، کانسیلر برای پنهان کردن، محو کردن یا پنهان کردن لکه ها و عیوب از جمله سیاهی دور چشم، آکنه فعال، جای جوش های التیام یافته، هایپرپیگمانتاسیون و لکه های پیری استفاده می شود.

به طور کلی، کانسیلرها نسبت به فونداسیون، قوام سنگین‌تر و ضخیم‌تری دارند. آنها پوشش متوسط تا کاملی را فراهم می کنند به گونه‌ای که در برخورد با آب به راحتی از بین نمی‌روند.

مانند کرم پودر، کانسیلرها نیز انواع و بافت های مختلفی دارند. یافتن بهترین ها برای نیازهایتان به شما کمک می کند تا به آرایش بی عیب و نقص برسید.

 

کانسیلر یا کرم پودر؟ کدام را اول باید استفاده کرد؟

در روش معمول، طبق توصیه اکثر متخصصان، برای ایجاد آرایش خوب، ابتدا از کرم پودر برای یک زیرسازی و لایه تمیز قبل از آرایش استفاده می‌کنند. به عبارت ساده تر، کرم پودر یک بوم صاف ایجاد می کند تا سایر محصولات به راحتی روی سطح ترکیب شوند.

استفاده از کرم پودر در ابتدای آرایش، یک مزیت مهم دیگر هم دارد، از آنجایی که کرم پودر بخشی از لکه‌ها را محو کرده می‌کند، به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام قسمت ها نیاز به پنهان کردن بیشتری دارند. بنابراین، نیازی به استفاده از چندین لایه کانسیلر نخواهید داشت.

درست مانند ساخت یک خانه، که یک فونداسیون در پایین سازه قرار می گیرد تا آن را محکم کند. در آرایش صورت هم، کرم پودر به عنوان یک فونداسیون به همین صورت عمل می کند.

 

سوالات متداول در رابطه با کانسیلر و کرم پودر

آیا کانسیلر و کرم پودر یکسان هستند؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که کرم پودر و کانسیلر یکسان هستند، اما تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد. کرم پودر به عنوان یک زیرسازی برای آرایش شما استفاده می شود، در حالی که کانسیلر برای پوشاندن لکه ها یا حلقه های تیره است.

در واقع بعد از استفاده از کرم پودر برای زیرسازی آرایش، می‌توانید از کانسیلر برای پوشاندن بهتر لکه‌ها یا حلقه‌های تیره زیر چشم استفاده کنید.

آیا می‌توان کانسیلر و کرم پودر را با هم ترکیب کرد؟

کانسیلر و فونداسیون دو محصول آرایشی هستند که اغلب با هم برای ایجاد پوستی صاف و یکدست استفاده می شوند. در حالی که ترکیب کانسیلر و کرم پودر امکان پذیر است، اما لزوما بهترین ایده نیست.

این به این دلیل است که این دو محصول تمایل به سازگاری و سایه های متفاوتی دارند که می تواند ایجاد یک ظاهر یکنواخت را دشوار کند. بعلاوه، استفاده بیش از حد از هر یک از این دو محصول می تواند ظاهری شیرین یا سنگین داشته باشد.

 

آیا کانسیلر را می‌توان با مرطوب کننده ترکیب کرد؟

بله، می توانید کانسیلر را با مرطوب کننده مخلوط کنید.

 در واقع، بسیاری از مردم این کار را برای ایجاد یک زیرسازی سفارشی یا مرطوب کننده رنگی انجام می دهند.

به سادگی افزودن مقدار کمی کانسیلر به مرطوب‌کننده معمولی‌تان می‌تواند بدون اینکه احساس کنید آرایش زیادی دارید، پوشش مورد نیازتان را به شما می‌دهد.

اگر پوست خشکی دارید، این کار می تواند راه خوبی برای آبرسانی بیشتر باشد. فقط مطمئن شوید که کانسیلری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، کانسیلری که خیلی سنگین نباشد.

 

جمع بندی کانسیلر در مقابل کرم پودر

اگرچه توصیه می‌کنیم قبل از کانسیلر از لایه‌ای سبک از فونداسیون استفاده کنید تا ظاهری بی‌نقص داشته باشید، اما می‌پذیریم که مواردی وجود دارد که اگر روتین خود را با کانسیلر شروع کنیم، می‌توانیم سود بیشتری ببریم.

این امر به ویژه در صورتی صادق است که اصلاح رنگ در روتین آرایش ما برای پنهان کردن تیرگی زیر چشم و تغییر رنگ ضروری باشد.

جدا از موارد مستثنی، به خاطر داشته باشید که کانسیلر بافت و قوام بیشتری نسبت به فونداسیون دارد.

بنابراین، ایده خوبی نخواهد بود که کرم پودر خود را با کانسیلر جایگزین کنید، در غیر این صورت پوست شما گچی و خنده دار به نظر می رسد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو