طرز تهیه لوکوم هندوانه خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

6

1401/12/24

16:27


طرز تهیه لوکوم هندوانه لوکوم هندوانه یکی از شیرینی‌های خوشمزه و معروف ترکیه است که بافتی نرم و لطیف و شبیه باسلوق دارد …

طرز تهیه لوکوم هندوانه

طرز تهیه لوکوم هندوانه , دستور تهیه لوکوم هندوانه ای

لوکوم هندوانه یکی از شیرینی‌های خوشمزه و معروف ترکیه است که بافتی نرم و لطیف و شبیه باسلوق دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید این دسر خوش طعم را درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم هندوانه در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم لوکوم هندوانه
آب هندوانه ۱ لیوان
شکر نصف لیوان
نشاسته ذرت نصف لیوان
وانیل نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه لوکوم هندوانه

مرحله اول

برای تهیه لوکوم هندوانه خوشمزه ابتدا یک هندوانه را برش بزنید و پوست آن را جدا کنید و سپس هندوانه را در ظرفی بگذارید و با گوشتکوب له کنید یا در میکسر بریزید و میکس کنید تا کاملا له شود.

مرحله دوم

سپس هندوانه میکس شده را از صافی رد کنید و یک لیوان از آن را داخل یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا با هم کاملا مخلوط شوند.

نکته: اگر بخواهید لوکوم با طعم دیگری درست کنید به جای هندوانه می‌توانید از میوه‌های دیگر استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد نشاسته ذرت را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مخلوط را به طور مداوم هم بزنید تا پخته شود.

مرحله چهارم

وقتی مقداری غلظت مخلوط زیاد شد، حرارت را کم کنید و تقریبا ۶ تا ۷ دقیقه دیگر با همزن دستی مخلوط را هم بزنید تا غلظت آن بیشتر و شبیه شکلات صبحانه شود.

مرحله پنجم

بعد وانیل را به مخلوط اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا عطر وانیل آزاد شود و با مواد ترکیب شود سپس ظرف مخلوط را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

نکته: اگر از وانیل شکری استفاده می‌کنید، یک بسته از وانیل شکری معادل ۵ گرم را به ترکیب مواد اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس مخلوط را داخل قیف بریزید و یک کاغذ روغنی را روی سطح صاف قرار دهید و بعد مخلوط را روی آن پایپ کنید و اجازه دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه لوکوم‌ها منسجم شدند در یک ظرف شکر بریزید و آن‌ها را در شکر بغلتانید تا همه سطح آن‌ها با شکر پوشیده شود و بعد در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله هشتم

اگر از قیف استفاده نمی‌کنید وقتی مخلوط خنک شد، کف یک ظرف که از قبل شکر ریخته‌اید و کاملا پخش کرده اید، مخلوط را بریزید و سطح آن را صاف کنید.

مرحله نهم

وقتی لوکوم خودش را گرفت روی آن‌ هم شکر بپاشید و با یک چاقوی تیز به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، می‌توانید از قالب‌های آماده هم استفاده کنید و فرم دهید.

مرحله دهم

بعد مقداری لوکوم‌ هندوانه را در یک ظرف مناسب بچینید و مقداری مغز گردو، بادام، فندق یا پسته را هم کنار آن بگذارید و سپس این شیرینی خوشمزه را همراه با چای سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو