حساب وکالتی سایپا

حساب وکالتی سایپا


3

1401/12/24

16:28


کسانی که قصد خرید خودرو از طرح های شرکت سایپا دارند باید حساب وکالتی سایپا را نیز افتتاح کنند. اختلاف قیمتی که میان خرید خودرو از شرکت سایپا به صورت مستقیم و بازار آزاد وجود دارد موجب افزایش تقاضا برای ثبت نام در طرح های فروش این شرکت شده است. در حال حاضر علاوه بر …

حساب وکالتی سایپا

کسانی که قصد خرید خودرو از طرح های شرکت سایپا دارند باید حساب وکالتی سایپا را نیز افتتاح کنند. اختلاف قیمتی که میان خرید خودرو از شرکت سایپا به صورت مستقیم و بازار آزاد وجود دارد موجب افزایش تقاضا برای ثبت نام در طرح های فروش این شرکت شده است. در حال حاضر علاوه بر طرح های فروش شرکت سایپا برخی از خودروهای این شرکت خودروسازی در بورس کالا نیز به فروش می رسد.

نحوه ثبت درخواست در طرح های این شرکت با خرید خودرو از بورس کالا متفاوت بوده و برخی از شرایط آن ها نیز یکسان نیستند. با توجه به افزایش تقاضا برای خرید خودرو آن هم با قیمت درب کارخانه و از طرفی وجود شرایط خاص، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف حساب وکالتی سایپا بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی حساب وکالتی سایپا

این روزها طرح های مختلفی برای خرید خودرو به صورت مستقیم از شرکت های خودروسازی به مرحله اجرا می رسند. در این میان شرکت خودروسازی سایپا هم برای کنترل قیمت و کاهش اختلاف میان قیمت خودرو از درب کارخانه و بازار آزاد، طرح های فروش مختلفی را اجرا می کند. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد لزوم در اختیار داشتن حساب وکالتی برای شرکت در طرح های این شرکت است. حساب وکالتی سایپا حسابی است که دارنده آن به شرکت سایپا وکالت می دهد مبلغ خرید خودرو را در حساب او مسدود کند.

سپس اگر معامله انجام شود مبلغ مورد نظر برداشت شده و در غیر این صورت آزاد شود. البته همانطور که گفتیم خرید خودرو به صورت مستقیم از شرکت سایپا علاوه بر اینکه به واسطه شرکت در طرح های فروش این شرکت انجام می شود بلکه در بورس کالا نیز عرضه خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه پیگیری برگ سبز خودرو، بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه افتتاح حساب وکالتی سایپا

در کنار معاملاتی که در بازار بورس اوراق بهادار انجام می شوند، محصولاتی نیز در بورس کالا عرضه می گردند. مواردی همچون خودروهای وارداتی یا تولید داخل، محصولات کشاورزی و پتروشیمی از جمله مواردی هستند که در این بازار به فروش می رسند. کسانی که قصد دارند خودرو مورد نظر خود را از شرکت سایپا و از طریق بورس کالا خریداری کنند ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و بعد از انجام مراحل احراز هویت و ثبت نام در یکی از کارگزاری های کشور، کد بورسی یا معاملاتی خود را دریافت کنند.

پس از آن به سامانه ایبیگو یا همان سامانه کد بورس کالا مراجعه کرده و مراحل افتتاح حساب وکالتی سایپا و دریافت کد بورس کالا را انجام دهند. در همین راستا چنانچه شما هم قصد خرید خودرو از بورس کالا را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی ebgo.ir به صفحه اصلی سامانه ایبیگو وارد شده و از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “کارگزاری های فعال” کلیک نمایید.

افتتاح حساب وکالتی سایپا

سپس مطابق با تصویر زیر از میان حروف الفبای نمایش داده شده حرف اول کارگزاری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه افتتاح حساب وکالتی سایپا

پس از انتخاب کارگزاری مورد نظر باید بر روی گزینه “اخذ کد آنلاین در بورس کالا ” کلیک نمایید.

جهت آشنایی با نحوه ورود و ثبت نام در سامانه فروش ایران خودرو دیزل، بر روی لینک کلیک کنید.

مراحل افتتاح حساب وکالتی سایپا

بعد از انجام مراحل قبلی وارد صفحه ای خواهید شد که باید کد ملی، شماره موبایل و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

برای آشنایی با نحوه اخذ گواهی عدم خسارت خودرو، بر روی لینک کلیک کنید.

روش افتتاح حساب وکالتی سایپا

سپس از شما خواسته می شود کد دریافتی از طرف سامانه سجام را در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

برای اطلاع از نحوه پیگیری سهام عدالت بر روی لینک کلیک کنید.

ایجاد حساب وکالتی سایپا

با توجه به چند مرحله ای بودن افتتاح حساب های وکالتی سایپا و ضرورت در اختیار داشتن شماره حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس کالا و برخی طرح های فروش شرکت سایپا می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان سامانه رسمی به شماره 9099075308 تماس حاصل فرمایید.

شرایط افتتاح حساب وکالتی سایپا

در مورد حساب های وکالتی سایپا ذکر چند نکته ضروری است و اطلاع از آن ها موجب تسریع روند انجام امورات مربوط به ثبت نام خرید خودرو می شود. توجه داشته باشید محصولات شرکت خودرو سازی سایپا علاوه بر بورس کالا در طرح های فروش این شرکت نیز عرضه می شوند. برای ثبت نام در برخی از این طرح ها نیازی به حساب وکالتی سایپا ندارید. این مورد مهم در شرایط ثبت نام هر یک از طرح ها درج می شود. این در حالی است که برای برخی دیگر داشتن حساب وکالتی ضروری بوده و وکالتی کردن از طریق سامانه های آنلاین بانک های مشخص شده انجام می شود.

از طرفی برای خرید خودرو از بورس کالا باید کد بورسی داشته و در سامانه سجام و یکی از کارگزاری های کشور ثبت نام کنید. پس از آن باید به سامانه کد بورس کالا یا همان سامانه ایبیگو مراجعه کرده و مراحل ثبت شماره حساب وکالتی و در نهایت دریافت کد بورس کالا را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه ورود به کارگزاری بانک ملی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم حساب وکالتی سایپا را افتتاح کنیم؟

برای افتتاح این نوع از حساب های وکالتی شرایط مختلفی وجود دارند که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا برای ثبت نام در طرح های فروش شرکت سایپا هم به حساب وکالتی نیاز داریم؟

برای ثبت نام در برخی از طرح های فروش این شرکت باید حساب وکالتی خود را معرفی کنید.

آیا امکان خرید خودروهای شرکت سایپا در بورس کالا وجود دارد؟

چنانچه این شرکت قصد عرضه خودرو در بورس کالا را داشته باشد امکان ثبت نام برای متقاضیان فراهم می شود.

در چه بانک هایی می توانیم حساب وکالتی برای شرکت سایپا را افتتاح کنیم؟

بانک های مختلفی این کار را انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (4 امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو