سامانه تسهیلات بافت فرسوده

سامانه تسهیلات بافت فرسوده


6

1401/12/24

16:28


متقاضیان دریافت وام نوسازی منازل باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده ثبت نام کنند. در حال حاضر در همه شهرهای کشور مناطق و منازلی وجود دارند که جزء بافت فرسوده محسوب شده و دولت تسهیلاتی را برای ساخت مجدد آن ها اعطا می کند. متاسفانه زندگی در منازلی که فرسوده هستند نه تنها مشکلاتی را …

سامانه تسهیلات بافت فرسوده

متقاضیان دریافت وام نوسازی منازل باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده ثبت نام کنند. در حال حاضر در همه شهرهای کشور مناطق و منازلی وجود دارند که جزء بافت فرسوده محسوب شده و دولت تسهیلاتی را برای ساخت مجدد آن ها اعطا می کند. متاسفانه زندگی در منازلی که فرسوده هستند نه تنها مشکلاتی را برای ساکنان آن ایجاد می کند بلکه مشکلات شهری مختلفی را نیز به وجود می آورد. به همین علت چند سالی است که وام های بانکی با بازپرداخت بلندمدت برای ساخت مجدد بافت های فرسوده به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شوند.

ثبت نام برای دریافت این وام دارای شرایط خاصی است و متقاضیان باید مدارکی را نیز ارائه دهند. با توجه به اهمیت دریافت وام نوسازی برای بسیاری از مردم، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه تسهیلات بافت فرسوده

بدون شک شما هم در شهر محل سکونت خود مناطقی را می شناسید که خانه های فرسوده داشته و به اصلاح جزء بافت فرسوده شهر محسوب می شوند. چنین خانه هایی برای حفظ سلامت ساکنان آن، بهبود وضعیت نمای شهری و به طور کلی بهتر شدن خدمت رسانی به مناطق فرسوده باید تخریب و مجددا ساخته شوند. این در حالی است که همه مردم توانایی مالی ساخت مجدد خانه های خود را ندارند. به همین علت وزارت راه و شهرسازی به کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران، سامانه ای را برای ثبت نام متقاضیان دریافت وام بافت فرسوده راه اندازی کرده است.

متقاضیان واجد شرایط می توانند با ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده، منتظر تایید مراجع مربوطه بمانند و در صورت قبول درخواست به شعبه مشخص شده بانک مسکن مراجعه کنند. بعد از آن هم مراحل دریافت وام انجام شده و متقاضیان می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز، وام خود را دریافت کنند. توجه داشته باشید تمامی متقاضیان دریافت وام بافت فرسوده باید در سامانه نامبرده ثبت نام کنند در غیر این صورت تقاضای آن ها مورد بررسی قرار نمی گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام وام جعاله بانک مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به سامانه تسهیلات بافت فرسوده facility.udrc.ir

دریافت وام بافت فرسوده فرصتی مناسب برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت مجدد منازلی است که فرسوده محسوب می شوند. همانطور که گفتیم برای دریافت این وام باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده ثبت نام کنید. چنانچه قبلا مراحل ثبت نام را طی کرده اید حال برای ورود به این سامانه باید نشانی اینترنتی facility.udrc.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه ای مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود. سپس شماره موبایل و رمز عبور خود را به همراه عبارت امنیتی در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه تسهیلات بافت فرسوده

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نهضت ملی مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده facility.udrc.ir

همه متقاضیان دریافت وام بافت فرسوده باید در سامانه ای که به واسطه همکاری وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران راه اندازی شده ثبت نام کنند. چنانچه شما هم قصد ثبت نام در این سامانه را دارید باید مطابق با مراحل گفته شده در قسمت قبلی همین مقاله به صفحه اصلی این سامانه وارد شوید. سپس بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده

در مرحله جدید باید شماره موبایل خود را در قسمت مربوطه درج کرده و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده

با انجام مراحل قبلی رمز عبور برای شماره موبایل شما ارسال می شود. سپس به صفحه اول سامانه منتقل شده و حال باید شماره موبایل، رمز عبور و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

برای اطلاع از نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی بر روی لینک کلیک کنید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه تسهیلات بافت فرسوده

با توجه به چند مرحله ای بودن ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده و ثبت درخواست دریافت وام، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سامانه رسمی به شماره 9099075308 تماس حاصل فرمایید.

شرایط دریافت وام بافت فرسوده facility.udrc.ir

برای دریافت هر وام بانکی یکسری شرایط تعیین می شوند که در صورت مغایرت شرایط متقاضیان با موارد تعیین شده، وام به آن ها اعطا نمی شود. در مورد وام بافت فرسوده نیز شرایطی تعیین و اعمال شده اند. با توجه به اهمیت اطلاع از این شرایط در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • ملک باید فرسوده باشد و در محدوده های تعیین شده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته باشد.
  • به هر ملک فرسوده فقط یک بار وام نوسازی بافت های فرسوده تعلق می گیرد.
  • ملک برای تعیین مبلغ وام توسط کارشناسان مربوطه ارزیابی و کارشناسی می شود.

همانطور که گفتیم فقط متقاضیانی که شرایط آن ها با شرایط تعیین شده دریافت وام بافت فرسوده یکسان باشد می توانند این وام را دریافت کنند. به همین علت برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از خدمات سامانه راهبر بنیاد مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام بافت فرسوده facility.udrc.ir

در کنار شرایطی که برای دریافت وام بافت فرسوده تعیین شده اند، متقاضیان باید مدارکی را نیز ارائه دهند. بدون تحویل مدارک مشخص شده امکان تکمیل مراحل ثبت نام وجود نداشته و تسهیلات به متقاضیان پرداخت نمی شود. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین مدارک دریافت این وام اشاره می کنیم:

  • بنچاق قطعی مالکیت متقاضی
  • نقشه معماری ساختمان
  • وکالت نامه محضری در صورت وجود چند مالک
  • پروانه ساخت ساختمان
  • معرفی نامه صادر شده از سوی یکی از نهادهای مرتبط
  • مدارک شناسایی
  • سند مالکیت شش دانگ

این روزها تقاضای مردم برای دریافت وام بافت فرسوده و نوسازی منازل افزایش یافته است. در همین راستا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه یکتا مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم به سامانه تسهیلات بافت فرسوده وارد شویم؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی facility.udrc.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای دریافت وام بافت فرسوده باید ثبت نام اینترنتی هم انجام دهیم؟

بله، بدون ثبت نام در سامانه اختصاص داده شده به این کار امکان بررسی درخواست دریافت وام وجود ندارد.

مبلغ وام بافت فرسوده چقدر است؟

مبلغ این وام در شهرهای مختلف متفاوت بوده و توسط کارشناسان مربوطه تعیین می شود.

برای دریافت وام بافت فرسوده باید از چه شرایطی برخوردار باشیم؟

در همین مقاله به چند مورد از شرایط دریافت این وام اشاره شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو