طرز تهیه شیرینی بادامی قزوین ساده و خوشمزه با فر و بدون فر در خانه

منبع: آشمزی

6

1401/12/24

16:28


شیرینی بادامی یکی از شیرینی های خوشمزه و مناسب شب عید به حساب می آید. در این شیرینی ما از پودر بادام و هل استفاده می کنیم که باعث می شود شیرینی ما سالم تر و خوش عطر تر شود. این شیرینی ماندگاری بالایی دارد و حدود دو ماه فابل نگه داری در یک ظرف […]

طرز تهیه شیرینی بادامی قزوین ساده و خوشمزه با فر و بدون فر در خانه

شیرینی بادامی یکی از شیرینی های خوشمزه و مناسب شب عید به حساب می آید. در این شیرینی ما از پودر بادام و هل استفاده می کنیم که باعث می شود شیرینی ما سالم تر و خوش عطر تر شود. این شیرینی ماندگاری بالایی دارد و حدود دو ماه فابل نگه داری در یک ظرف در بسته می باشد به همین دلیل شما می توانید این شیرینی را بدون کهنه شدن برای عید تهیه کنید و تا آخر عید از آن استفاده کنید و اگر مقداری از آن باقی ماند بعد از عید مصرف کنید. این شیرینی یکی از شیرینی های سنتی قزوین هم محسوب می شود اما در اکثر شهر ها این شیرینی پخت و برای عید نوروز استفاده می شود. نگران طرز تهیه این شیرینی نباشید چون بسیار ساده هست و گزینه خوبی برای افرادی هست که زمان کمی دارند و همچنین این طرز تهیه را با پیمانه می گوییم تا برای شما آسان تر باشد. امروز در آشمزی طرز تهیه شیرینی بادامی با پیمانه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی بادامی با پیمانه

آرد سفید۲ لیوان یا ۳۰۰ گرم
پودر بادام۱ لیوان یا ۱۲۰ گرم
روغن جامد یا کره۳/۴ لیوان یا ۲۰۰ گرم
بکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
پودر هل۱ ق چای خوری
پودر قند۱ لیوان یا ۱۵۰ گرم

مراحل طرز تهیه شیرینی بادامی خانگی

مرحله اول: آماده سازی مواد شیرینی بادامی

اگر از کره به جای روغن جامد استفاده می کنید آن را از قبل از یخچال در آورده تا هم دمای محیط شود. پودر قند و آرد را الک کنید تا یک دست و شفاف شود. برای پودر کردن بادام حتما پوست آن را گرفته باشید؛ منظور پوست درونی آن می باشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد شیرینی بادامی

کره هم دمای محیط شده یا روغن جامد را با پودر قند الک شده را در یک ظرف ریخته و با دور تند همزن بزنید تا کرمی و و حجیم شود ظرف را دور گیری کرده تا مواد به طور کامل یک دست شود. پودر هل را نیز به مخلوط اضافه کرده و دوباره هم می زنیم. سپس پودر بادام را اضافه کرده و با قاشق یا لیسک هم می زنیم. حالا آرد را کم کم اضافه می کنیم و با لیسک یا نوک انگشتان خود آرد را جمع کنید. بیکینگ پودر را هم به مواد اضافه می کنیم. آرد را بیشتر از مقدار گفته شده اضافه نکنید چون شیرینی سفت و خشک می شود. خمیر را داخل پلاستیک قرار داده و حدود دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا به خوبی خمیر استراحت کند.

مرحله سوم: قالب زدن خمیر

حالا خمیر استراحت داده شده را از یخچال در آورده و بین دو پلاستیک به ضخامت ۳ میلی متر پهن کنید و با کاتر یا قالب دلخواه برش دهید سپس شیرینی ها را در سینی فر یا تابه با فاصله از هم می چینیم. اگر دوست داشته باشید می توانید در این مرحله یک بادام سالم را به روی هر کدام از شیرینی ها قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی بادامی با فر

فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود. سینی را که شیرینی ها را در آن چیده بودید در فر قرار دهید. دمای فر را روی ۱۷۰ درجه قرار داده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا شرینی ها بپزد. همین که شیرینی از روی سینی تکون خورد یعنی پف کرد شیرینی آماده است نگذارید بیشتر از زمان گفته شده در فر بماند چون باعث خشک شدن شیرینی می شود.

مرحله پنجم: پخت شیرینی بادامی بدون فر در تابه

برای این کار از یک تابه دو طرفه استفاده می کنیم و واشر های آن را در میاوریم. حالا کف تابه را چرب می کنیم و شیرینی ها را در آن قرار می دهیم و شعله را روشن کرده و به مدت ۲۵ دقیقه می گذاریم بپزد. به جای تابه می توانیم از تستر هم استفاده کنیم.

طرز تهیه شیرینی بادامی

طرز تهیه شیرینی بادامی

فوت و فن های دستور پخت شیرینی بادامی خوشمزه و ساده به روش قزوین

  1. حتما پوست بادام ها را گرفته سپس آن را پودر کنید.
  2. بعد از اینکه شیرینی ها پخته شد و خنک شد می توانید روی آن را با عسل یا شربت بار براق کنید.
  3. برای تزیین این شیرینی به جای بادام کامل می توانید از پودر پسته یا بادام و حتی گل محمدی هم استفاده کنید.
  4. با این مقدار گفته شده می توانید ۸۵ عدد و حدود ۷۵۰ گرم شیرینی داشته باشید.
  5. بعد از اینکه بکینگ پودر رات به مواد اضافه کردید از همزن بیرای هم زدن استفاده کنید و با قاشق یا لیسک خیلی کم آن را هم بزنید چون هم زدن زیاد جوش شیرین با مواد باعث می شود جوش شیبرین اثر خود را از دست دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو