راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)


منبع: تاپ ناز

9

1401/12/24

16:33


راهنمای خرید باربیکیو

خوردن کباب در کنار خانواده احساس فوق العاده ای را در انسان به وجود می آورد،اما اغلب اوقات افراد در هنگام درست کردن کباب با مشکلات متعددی روبرو می شوند، اگر به دنبال ساده ترین روش برای پختن گوشت و سبزیجات در فضای آزاد هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با معرفی باربیکیو برای همیشه شما را از دغدغه آماده کردن کباب آسوده کنیم.

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

باربیکیو

در واقع یکی از ساده ترین روش ها برای پخت گوشت و سبزیجات در فضای آزاد و بر روی حرارت استفاده از باربیکیو است،در هنگام استفاده از باربیکیو سرعت عمل افراد در فرآیند آماده سازی کباب افزایش می یابد، به همین خاطر یکی از بهترین روش ها برای پخت کباب استفاده از این وسیله فوق‌العاده است.

انواع باربیکیو

باربیکیو انواع و اقسام مختلفی همچون گازی، برقی، ذغالی و ایستاده دارد؛ که هر کدام از آنها کارایی منحصر به فرد خود را دارند،افراد در هنگام خرید باربیکیو با توجه به نیاز خود می توانند یکی از انواع باربیکیو را انتخاب نمایند.

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

باربیکیو گازی: باربیکیو گازی یکی از پرطرفدارترین انواع باربیکیو در سراسر جهان است، افراد در هنگام انتخاب باربیکیو بیشتر سراغ این نوع می روند؛ منبع تغذیه باربیکیو گازی ،گاز شهری است و می توان آن را در محوطه ویلا، باغ ،حیاط،تراس و به صورت کلی در فضای آزاد مورد استفاده قرار داد.

باربیکیو گازی خود دارای مدل های مختلفی است که می توان به باربیکیو گازی کابینت دار، پایه دار و اجاق دار اشاره کرد؛افراد بر اساس سلیقه و کارآیی می توانند انواع مختلف باربیکیو گازی را انتخاب نمایند.

از ویژگی های باربیکیو گازی می توان به کنترل میزان حرارت، سهولت در استفاده و تمیز کردن آن،مجهز بودن به شعله مادون قرمز و انتقال سریع حرارت به غذا اشاره کرد.

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

باربیکیو ذغالی: همانگونه که از نام این نوع باربیکیو مشخص است، منبع تغذیه آن ذغال است،برخی از افراد به دلیل اطمینان نداشتن از ایمنی اتصالات گاز از این نوع باربیکیو استفاده می کنند.

فرآیند آماده سازی کباب در باربیکیو ذغالی به دلیل آماده سازی ذغال نسبت به باربیکیو گازی طولانی تر است، اما یکی از مزیت های مهم این نوع باربیکیو طعم دودی گوشت در هنگام پخت است؛ این ویژگی در باربیکیو گازی وجود ندارد.

بهتر است افراد در هنگام انتخاب باربیکیو ذغالی به برخی از نکات مانند ابعاد باربیکیو و محل نصب آن دقت نمایند، باربیکیو ذغالی دارای دو نوع ثابت و متحرک است.

باربیکیو برقی: باربیکیو برقی همانگونه که از نامش مشخص است از برق تغذیه می کند، این نوع باربیکیو شباهت زیادی به باربیکیو گازی دارد،یکی از نکات قابل ملاحظه در هنگام خرید این نوع باربیکیو توجه به در دسترس بودن پریز برق و محل نصب آن است زیرا این نوع باربیکیو همانند باربیکیو گازی قابل جابجایی نیستند.

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

شباهت و تفاوت باربیکیو گازی و ذغالی

باربیکیو گازی و ذغالی علاوه بر تفاوت شباهت هایی نیز با یکدیگر دارند برای مثال هر دوی آنها با انتقال گرما منجر به کباب شدن گوشت می شوند،از دیگر شباهت های این دو باربیکیو می توان به محل نصب آنها و قرارگیری در فضای باز اشاره کرد.

در باربیکیو گازی فرایند کباب شدن گوشت ها با سرعت عمل بیشتری صورت می گیرد اما این فرآیند در باربیکیو ذغالی کمی طولانی تر است،در باربیکیو ذغالی شاهد طعم لذیذ و دودی کباب هستیم ،در حالی که این ویژگی برای باربیکیو گازی وجود ندارد.

منبع تغذیه باربیکیو گازی ، گاز و منبع تغذیه باربیکیو ذغالی، ذغال است.

تمیز کردن باربیکیو گازی به مراتب ساده از باربیکیو ذغالی است.

اجزای تشکیل دهنده باربیکیو ذغالی کمتر از باربیکیو گازی است به همین دلیل مشکل جدی برای آن ایجاد نمی شود و نیازی به تعمیر ندارد.

هزینه باربیکیو گازی بیشتر از باربیکیو ذغالی است اما از آنجایی که منبع تغذیه باربیکیو ذغالی،ذغال است برای تهیه ذغال هزینه جداگانه پرداخت می شود که به مراتب بیشتر از هزینه گاز است.

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

راهنمای خرید باربیکیو

در این بخش از مقاله به سراغ آنالیز قسمت های مختلف باربیکیو می پردازیم تا انتخاب را برای شما راحت کنیم،در ادامه همراه ما باشید.

انواع صفحات پخت

صفحات پخت در باربیکیو شامل سه قسم آلومینیوم روکش دار،استیل و چدن می باشد ، هر یک از این صفحات خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند که با توجه به کارایی مورد استفاده قرار می گیرند.

صفحه پخت آلومینیوم مقرون به صرفه است و به صورت کامل حرارت را به غذا انتقال می دهد، اما نسبت به دو نوع دیگر مقاومت زیادی ندارد به همین خاطر با گذر زمان ممکن است کارایی اولیه خود را از دست بدهد.

صفحات پخت چدنی در سالهای اخیر محبوبیت فراوانی در میان مردم به دست آورده اند ،این صفحات نسبت به آلومینیوم روکش دار انتقال گرمای کمتری دارند،یکی از مزیت‌های فوق‌العاده آن نگهداری گرما در مدت زمان طولانی است، از معایب این نوع صفحات مقاومت پایین آنها در برابر حرارت است، زیرا باعث ترک خوردن آن می شود.

صفحات استیل ضد زنگ در بیشتر باربیکیو ها با هزینه متوسط یا بالا مورد استفاده قرار می گیرند، این نوع از صفحات مقاومت زیادی در برابر خوردگی دارند، از معایب آن می توان به ضعیف بودن انتقال حرارت نسبت به سایر صفحات و همچنین تغییر رنگ در گذر زمان اشاره کرد.

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

انواع جنس بدنه

جنس بدنه باربیکیو به چهار قسم فولاد، چدن،استیل و آلومینیوم تقسیم می شود که هر کدام از آنها با استفاده از رنگ یا لعاب پوشش می یابند،مهم ترین نکته در هنگام انتخاب جنس بدنه ، مقاومت در برابر رطوبت و ضد زنگ بودن آن است.

اگر جنس بدنه باربیکیو فولاد و چدن باشد در برابر خوردگی مقاومت دارند، اما جالب است بدانید اگر آنها با استفاده از رنگ مقاوم کننده در برابر گرما پوشیده شوند تا زمانی که روکش آنها خراب نشود قابل استفاده هستند.

فولاد نیز گزینه مناسبی برای انتخاب جنس بدنه است اما ساختار آن به گونه ای است که ممکن است دچار ترک شود،فولاد نسبت به استیل قیمت کمتری دارد و اگر به خوبی با رنگ یا لعاب  پوشیده شود گرما را به صورت طولانی مدت در خود نگه می دارد و زنگ نمی زند.

بهتر است در هنگام خرید باربیکیو به ضخامت جنس آن نیز توجه کنید،اگر باربیکیو از جنس فولاد ضخامت مناسبی داشته باشد گرما را به خوبی در خود نگه می دارد و بهتر از باربیکیو با جنس آلومینیوم نازک است.

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

قالب بدنه

اگر در هنگام تکان دادن باربیکیو لرزش و صدای زیادی را احساس کردید نشانه ساختار سست و ضعیف باربیکیو است، اگر باربیکیو از قطعات جداگانه تشکیل شده باشد در هنگام خرابی امکان تعویض و تعمیر آن قطعه وجود دارد،بهتر است در هنگام چک کردن ساختار بدنه به درب آن دقت نمایید که به صورت کامل کیپ شود.

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

سایز باربیکیو

یکی از اصلی ترین ملاک ها برای انتخاب سایز باربیکیو اندازه محیط و فضای آزاد است،از دیگر ملاک های انتخاب باربیکیو توجه به تولید گرمای آن است، بهتر است باربیکیو ۲ تا ۳ متر از وسایل اشتعال زا فاصله داشته باشد.

باربیکیو معمولی به خوبی نیازهای یک خانواده با جمعیت متوسط را پوشش می دهد، این نوع باربیکیو داری سه مشعل گاز و نیاز به محیطی با ابعاد ۱۰ تا ۱۳ متر مربع دارد.

نوعی دیگر از باربیکیو مناسب برای خانواده های پر جمعیت است، این نوع باربیکیو داری شش مشعل گاز و نیاز به محیطی با ابعاد ۱۳ تا ۱۶ متر مربع دارد.

بهتر است در هنگام خرید باربیکیو به  متحرک و ثابت بودن آن نیز توجه کنید زیرا با انتخاب باربیکیو ثابت امکان جابجایی وجود ندارد.

امکانات باربیکیو

در انواع مختلف باربیکیو امکانات متفاوتی وجود دارد، برای نمونه باربیکیو پایه دار برای جابجایی مناسب تر است و می توان آن را به راحتی جابجا کرد، باربیکیو کابینت دار فضای بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد تا وسایل جانبی خود را در آن قرار دهند.

برخی از باربیکیو ها داری میز کار، اجاق خوراک پز و اجاق تابشی هستند؛ افراد می توانند بنابر سلیقه و نیاز هر کدام از این موارد را انتخاب نمایند.

قیمت

قیمت خرید باربیکیو گازی نسبت به باربیکیو ذغالی بیشتر است، امابهتر است به هزینه جداگانه ذغال نیز دقت نمایید،باربیکیو با جنس استیل ضد زنگ نیز هزینه بیشتری نسبت به سایر باربیکیو ها با جنس چدن،فولاد و… دارد.

مطلب پیشنهادی: نکات و تکنیک های خاص تمیز کردن اجاق گاز

راهنمای خرید باربیکیو و انواع آن ( انواع جنس و قیمت)

لوازم جانبی باربیکیو

کاور: بهتر است در هنگام تهیه باربیکیو کاور آن را نیز خریداری نمایید، استفاده از کاور باربیکیو باعث می شود دستگاه شما طول عمر بیشتری داشته باشد و همچنین از نفوذ گرد و غبار و رطوبت به داخل آن جلوگیری می کند.

شلف ذغال و استیک: تهیه شلف ذغال و استیک باعث می شود در هنگام کباب کردن گوشت راحت تر عمل کنید، و بتوانید به خوبی گوشت خود را گریل کنید.

نکات کلی در هنگام خرید  باربیکیو

بهتر است با توجه به نیاز و مکانی که در اختیار دارید نوع سوخت باربیکیو مد نظر خود را انتخاب نمایید،باربیکیو ذغالی، گازی و برقی منبع تغذیه متفاوتی دارند.

در هنگام خرید باربیکیو ایمن بودن آن را مد نظر قرار دهید برای نمونه باربیکیو نباید لبه های تیز، مشعل های بدون ترموکوپل ، دستگیره با فاصله زیاد داشته باشد.

با توجه به خطرات احتمالی یا سوختگی در هنگام کار با باربیکیو بهتر است در کنار تهیه باربیکیو، کپسول آتش نشانی نیز در دسترس داشته باشید.

نظافت باربیکیو کار چندان دشواری نیست، در باربیکیو گازی شما با ده دقیقه از قبل گرم کردن صفحه پخت می توانید به راحتی با استفاده از اسکاچ و آب آن را بشویید،نظافت در باربیکیو ذغالی به‌مراتب سخت‌تر از باربیکیو گازی است.

بهتر است هنگام خرید باربیکیو ضمانت نامه را نیز در نظر بگیرید، زیرا وجود آن همچون بیمه است و در صورت خرابی می توانید از آن استفاده نمایید.

بهتر است برای کاهش شعله باربیکیو برای مشعل ها سپر فلزی قرار دهید تا مواد غذایی بر روی آنها نریزد.

برای توزیع مناسب حرارت در باربکیو بهتر است مشعل را کمی پایین تر است صحفه باربیکیو قرار دهید تا گرما به صورت یکسان به تمام صفحه توزیع شود.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات در هنگام خرید باربیکیو و تفاوت انواع مختلف آن را ذکر کنیم، تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید.

خرید هیچ وسیله ای برای باغ و ویلا ضروری تر از باربیکیو نیست، این وسیله فوق‌العاده در دورهمی و مهمانی ها کارآیی بسیار فوق‌العاده دارد و شما با استفاده از آن می توانید طعم لذیذ کباب دودی را در کنار خانواده بچشید، امیدواریم با مطالعه این مقاله باربیکیو مناسبی را برای باغ و فضای آزاد خود انتخاب نماید و در هنگام استفاده از آن لذت ببرید.

مطلب مشابه: خطرات استفاده از مایکروویو, آیا مایکروویو برای سلامتی مضر است؟

نظرات


تصویری


ویدئو