هنگام ورود دزد به خانه در صورت تنها بودن چکار باید بکنیم؟

هنگام ورود دزد به خانه در صورت تنها بودن چکار باید بکنیم؟


منبع: روزیاتو

4

1402/1/22

13:20


هنگام ورود دزد به خانه در صورت تنها بودن چکار باید بکنیم؟

هنگام ورود دزد به خانه در صورت تنها بودن چکار باید بکنیم؟

ویدئوی توصیه های یک خبرنگار حوزه ی جرایم درباره ی نحوه ی مواجهه با سارقین در صورت تنها بودن در خانه در شبکه اجتماعی تیک تاک مورد توجه قرار گرفته است.

لوری فولبرایت، خبرنگار تلویزیون آمریکا در ویدئویی در حساب تیک تاک خود توصیه کرد اگر هنگام ورود سارقین به خانه تنها بودید «ساکت نمانید و سر و صدا کنید».

او همچنین گفت که باید طوری وانمود کنید که افراد دیگری هم در خانه حضور دارند.

به گفته ی فولبرایت، بیشتر افراد تصور می کنند باید در گوشه ای پنهان شوند و ساکت بمانند تا دزد خود آنجا را ترک کند، اما این کار اشتباه است، چرا که این تصور را برای او به وجود می آورد که احتمالاً خانه خالی است و ورود به آن بی دردسر.

این خبرنگار که ۳۱ سال سابقه ی فعالیت در حوزه ی جرایم را دارد توضیح داد که اغلب دزدها از خانه هایی سرقت می کنند که کسی در آن حضور نداشته باشد.

ویدئوی او با عنوان «چرا هنگام ورود دزد به خانه نباید ساکت بمانید و وانمود کنید در خانه نیستید» تاکنون بیش از ۱/۵ میلیون بازدید در شبک اجتماعی تیک تاک داشته است.

فولبرایت در ویدئوی خود توصیه کرد: «اگر کسی سعی کرد وارد خانه تان شود، ساکت نمانید. سر و صدا کنید. بروید پشت در و چیزهایی بگویید تا بداند که کسی در خانه هست.»

او گفت که ۳۱ سال تجربه ی مصاحبه با صدها مجرم او را بر آن داشت تا در ویدئویی کوتاه به این موضوع بپردازد.

فولبرایت همچنین از شیوه ای گفت که سارقین از آن برای مطمئن شدن از خالی بودن خانه استفاده می کنند. به گفته ی او، آن ها ابتدا در ِ خانه ای را می زنند و اگر با پاسخی مواجه نشوند، وارد آن خواهند شد.

او گفت که با توجه به صحبت هایش با سارقین آن ها ترجیح می دهند در روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه، طی ساعات کاری از صبح تا عصر به خانه ها دستبرد بزنند.

فولبرایت علتش را اینگونه توضیح داد: «چون آن ها به دنبال خانه ای هستند که کسی در آن نباشد اما مطمئن نیستند شما خانه را ترک کرده باشید. برای همین در ِ خانه را می زنند. گوش می کنند. اگر هیچ صدایی نشوند، فکر می کنند کسی در خانه نیست و واردش می شوند.»

اما اگر دزد صدایی از داخل خانه بشنود که به نظر برسد کسی در آن حضور دارد، در بیشتر موارد، محل را ترک خواهد کرد.

فولبرایت در ادامه گفت: «بیشترشان به من گفته اند که خانه ای را ترجیح می دهند که کسی در آن نباشد. آن ها می خواهند وقتی خانه نیستید واردش شوند، همه ی وسایل تان را بردارند و بروند. اینکه دزد بیاید پشت در ِ خانه تان و شما وانمود کنید که خانه نیستید، خیلی بدتر از آن است که بیایید خانه و ببینید که همه ی وسایل تان را برده. چون با دزد مواجهه ی رو در رو پیدا می کنید.»

این خبرنگار گفت که موارد زیادی را سراغ دارد که ساکت ماندن فرد هنگام ورود دزد به خانه، عاقبت خوبی نداشته.

او گفت: «شما متوجه می شوید که کسی می خواهد وارد خانه تان شود و با خودتان فکر می کنید اگر ساکت بمانید و قایم شوید، دزد خودش می رود اما اتفاقات بدی می افتد. این مورد را به خصوص در بین بچه ها زیاد دیده ام. پس شدیداً توصیه می کنم به بچه هایتان یاد دهید که اگر کسی در ِ خانه را زد، ساکت نمانند و سر و صدا راه بیاندازند.»

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو