با سرمایه کم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ + معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

با سرمایه کم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ + معرفی بهترین ارزهای دیجیتال


منبع: پلازا

5

1402/1/22

13:41


با سرمایه کم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ + معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

یکی از ثمرات فناوری بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال است که افراد را قادر می‌سازد با توجه به سطح درآمد خود سرمایه گذاری کرده و در نتیجه ارزش سرمایه خود را در طول زمان حفظ کنند. اما مهم ترین سوالی که ممکن است در ابتدا ذهن افراد را به خود مشغول کند این است که آیا سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال منجر به موفقیت و سود می‌شود؟ چالش‌های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توان این چالش‌ها را مدیریت کرد؟

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال، بررسی مزایا و معایب هر کدام و معرفی بهترین ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری با پول کم آشنا شوید.

فهرست مطالب

چگونه می‌توان با سرمایه کم در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرد؟

قبل از اینکه با روش‌های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال آشنا شوید، بهتر است ابتدا منظورمان از پول کم را تعریف کنیم؟ احتمالاً بارها واژه نهنگ را شنیده‌اید. مهم ترین نکته‌ای که هنگام فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال باید به آن توجه کنید این است که در بازار ارزهای دیجیتال، این «نهنگ ها» هستند که جریان خرید و فروش معاملات را شکل می‌دهند و باعث ایجاد پمپ یا دامپ قیمت در بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند. .

اما «نهنگ ارز دیجیتال» به چه معناست؟ اصطلاح نهنگ به طور کلی به افرادی اطلاق می‌شود که بیش از 1000 واحد ارز دیجیتال دارند. به عنوان مثال، نهنگ بیت کوین شخصی است که بیش از 1000 واحد بیت کوین دارد. بنابراین، نهنگ‌ها دارندگان بزرگی از ارزهای دیجیتالی هستند که می‌توانند در هنگام خرید و فروش بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارند.

حال اگر بخواهیم واقع بین باشیم، میزان سرمایه تقریباً همه سرمایه گذاران و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با دارایی نهنگ‌ها «پول اندک» تلقی می‌شود. بنابراین همه اعداد از 100 هزار تومان تا یک میلیارد تومان در واقع نوعی «پول کم» هستند!

اما وظیفه ما به عنوان یک سرمایه گذار خرد در بازاری که قیمت آن توسط نهنگ‌ها تغییر می‌کند چیست؟ اگر قصد دارید با پول کم در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، در اولین قدم باید ارزهای رمزپایه‌ای را که نهنگ‌ها دوست دارند شناسایی کرده و سعی کنید معاملات خرید و فروش خود را با آنها ترتیب دهید.

نگه داشتن (HODL) و ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه گذاری بلند مدت یا به اصطلاح نگه داشتن (HODL) و معاملات روزانه رایج ترین راه‌های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال است که می‌توان از آنها برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال نیز استفاده کرد. معامله در بازه‌های زمانی پایین در واقع همان سرمایه گذاری ارز دیجیتال با سود روزانه خواهد بود، اما لازمه این سود روزانه این است که اولاً به هیچ وجه با پول کم انتظار سود غیر منطقی نداشته و ثانیاً با رعایت اصول فنی. تجزیه و تحلیل، تحلیل بنیادی و همچنین تحلیل با چنین بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید.

معاملات روزانه و سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا چیزی جز یک رویای غیر منطقی در بازار نیست و اگر با این دید وارد بازار شوید و اهداف نامعقولی برای سود روزانه خود تعیین کنید ریسک معاملات خود را بی دلیل افزایش می‌دهید و بس. این موضوع شانس موفقیت شما را در بازار به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

سرمایه گذاری بلند مدت یا هلدینگ مناسب ترین راه برای فعالیت با سرمایه اندک در بازار ارزهای دیجیتال است. صنعت ارزهای دیجیتال نقش بسیار مهمی در مسیر تصاعدی و رو به رشد فناوری بلاک چین ایفا می‌کند و شما می‌توانید با چشم انداز بلندمدت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را آغاز کرده و به آینده روشن این صنعت کمک کنید.

بازار ارزهای دیجیتال در تاریخ خود فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است و هر یک از این دوره‌ها واقعیت بازار هستند. همیشه به یاد داشته باشید که صبور بودن در دوره‌هایی که بازار در روند نزولی قرار دارد مهم‌ترین اصل موفقیت در این بازار است. بنابراین برای هر سرمایه گذاری با پول اندک در ارز دیجیتال، بهتر است حداقل یک دوره چهار تا پنج ساله در نظر بگیرید و با دید سود بالا در مدت زمان کوتاه وارد بازار نشوید. در غیر این صورت در چند هفته سرمایه خود را به طور کامل از دست می‌دهید و از بازار خارج می‌شوید.

با سرمایه کم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ + معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

مزایا و معایب سرمایه گذاری با سرمایه کم در ارز دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم واقع بینانه و بی طرفانه موضوع سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را بررسی کنیم، این روش نیز مانند سایر استراتژی‌های معاملاتی بدون ریسک نیست و با چالش‌های احتمالی همراه خواهد بود. اما مسئله مهم این است که چگونه می‌توان بر این چالش‌ها غلبه کرد؟

به عبارت دیگر، یک استراتژی سرمایه گذاری بهینه زمانی بهینه می‌شود که ضمن آگاهی از ریسک‌های موجود در آن، نحوه مدیریت آن ریسک‌ها را نیز بدانیم.

اما در مورد مزایای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال؛ عبارت «سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال» به نوعی می‌تواند مزایای بسیاری را بیان کند! وقتی ارزهای دیجیتال پروژه‌های معتبر را در بازاری در حال سقوط خریداری می‌کنید در حالی که قیمت‌ها کف هستند، به نوعی این پروژه‌های ارزشمند را با تخفیف خریداری کرده‌اید و شیرینی تخفیف برای یک دارایی فوق العاده نیز برای همه آشکار است.

بنابراین می‌توانید سرمایه بسیار کمی چند میلیونی را برای خرید این پروژه‌های با پتانسیل بالا اختصاص دهید و منتظر شروع دوباره بازار صعودی بعدی باشید. به این ترتیب به راحتی توانسته‌اید از ارزش سرمایه خود محافظت کنید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم بحث دلار سرمایه گذاری در این سبک است. همانطور که می‌دانید قیمت ارزهای دیجیتال بر حسب دلار تعیین می‌شود. بنابراین با رشد قیمت‌ها، ارزش دلاری سرمایه شما افزایش می‌یابد. حال اگر افزایش نرخ تبدیل دلار به تومان را در این محاسبات لحاظ کنید، متوجه خواهید شد که ارزش تومانی سرمایه شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

با هر سرمایه ای که دلتان می خواهد در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید!

موضوع دیگری که می‌تواند یکی از مزیت‌های مهم سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باشد این است که می‌توانید با هر میزان درآمدی که دارید با ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال و سرمایه بالای مورد نیاز برای خرید زمین، طلا، خودرو و این گونه سرمایه گذاری‌ها سرمایه گذاری کنید.

معایب سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال نیز در محدودیت‌های آن خلاصه می‌شود. وقتی با سرمایه اندک وارد بازار می‌شوید، احتمالاً مجبور خواهید بود برای سرمایه گذاری انتخاب‌های محدودی داشته باشید. به این ترتیب نمی‌توانید از تمام فرصت‌های موجود در بازار استفاده کنید. بلکه باید تحلیل‌ها و بررسی‌های خود را عمیق‌تر انجام دهید و بهترین پروژه‌های موجود را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

دلیل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ارزان قیمت چیست؟

با این حال، قبل از معرفی لیست ارزهای دیجیتال ارزان، باید در مورد شرایط و اهمیت سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال صحبت کنیم. سوال اینجاست که چرا خرید و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان تا این حد هیجان انگیز است و اهداف کاربران در این مسیر چیست؟

تصور کنید که ما به دنبال خرید ارز دیجیتال به قیمت 0.0002 دلار هستیم. اگر همه 1000 دلار را روی آن ارز بگذاریم، اگر قیمت این ارز دیجیتال فقط به 1 دلار برسد، سرمایه ما به 5 میلیون دلار می‌رسد و این خیلی دور از ذهن نیست.

البته پیدا کردن چنین ارز دیجیتالی کار ساده‌ای نیست، اما نباید خیلی دور از ذهن و واقعیت باشد، ارز دیجیتال شیبا اینو را می‌توان مثال زد. این ارز دیجیتال در طول سال 2021 حدود 2,800,000 برابر رشد کرد. این بدان معناست که اگر شما فقط 10 دلار از این سهام را در ابتدای سال 2021 خریداری کرده بودید، درآمد و سود شما در نیمه اول سال به حدود 28 میلیون دلار می‌رسید. به همین دلیل سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت جذابیت‌های خاصی دارد.

با سرمایه کم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ + معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

آیا همه ارزهای دیجیتال ارزان می ‌توانند برای سرمایه گذاری مناسب باشند؟

بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری باید دارای ویژگی‌ها و شرایط خاصی باشد. ویژگی اصلی این ارز ارزان بودن آن است. بدیهی است که خرید هر ارز با قیمت ارزان ممکن است انتخاب خوبی برای یک معامله گر نباشد.

آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری

در حال حاضر بیش از 5000 ارز دیجیتال در جهان وجود دارد که بازار بزرگی برای سرمایه گذاران است. این ارزهای دیجیتال با کمترین زمان و هزینه قابل معامله هستند. دلایل و انگیزه‌های اصلی که ما را به دنیای ارز دیجیتال هدایت می‌کنند به شرح زیر هستند:

  • یک بازار سرمایه گذاری بسیار بزرگ و متنوع که انتخاب‌ها و شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.
  • فضایی بسیار امن برای ارزهای دیجیتال (احتمال هک کدهای ارزهای دیجیتال به دلیل فناوری بلاک چین نزدیک به صفر است)
  • امکان سرمایه گذاری حتی بسیار کم وجود دارد.
  • نقدینگی بسیار بالای ارزهای دیجیتال به دلیل تقاضای بالا.
  • سودآوری بالا در مقایسه با سایر زمینه‌های سرمایه گذاری (این به دلیل ماهیت نوسان این بازار است که در کوتاه مدت بازدهی بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در بازارهای با ثبات، این امر بسیار نادر خواهد بود.)
  • امکان معامله در تمام ساعات شبانه روز و تمام روزهای هفته فقط به صورت آنلاین.

اگر به این بخش علاقه دارید، باید بدانید که ورود به این بازار آسان است، اگر دانش و مهارت کافی را کسب کرده باشید، موفقیت شما در این بازار به آن بستگی دارد.

خطرات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ارزان قیمت چیست؟

بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری اگرچه جذابیت‌های زیادی دارد اما ریسک‌هایی نیز به همراه خواهد داشت. انتخاب اشتباه و عدم دقت در ویژگی‌های یک ارز دیجیتال خوب باعث می‌شود که این فرآیند شرایط کاملاً متضادی را برای معامله گر به ارمغان بیاورد و سرمایه خود را از دست بدهد. هنگام انتخاب یک ارز دیجیتال ارزان و امیدوارکننده باید به نکات زیادی توجه کرد. انتخاب یک ارز دیجیتال اشتباه می‌تواند خطرات زیر را به همراه داشته باشد:

  • سود و امکان برداشت سرمایه با پورسانت‌های بسیار بالا.
  • سود اما عدم توانایی در برداشت سرمایه.
  • زیان تا از دست دادن تمام سرمایه اولیه.

شاید متوجه شده باشید که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ارزان قیمت آنقدرها هم کم ریسک نیست. تصور کنید بیت کوین را به شیبا اینو از دست بدهید؟ بدیهی است امید به افزایش سرمایه با خرید ارز دیجیتال ارزان و آینده نگر بسیار پر ریسک است و می‌تواند سرمایه تمامی معامله گران را از بین ببرد. خرید چنین ابزارهای پرداخت دیجیتالی بسیار پرخطرتر از ارزهای دیجیتال رایج است. بنابراین توصیه می‌کنیم در این مورد نهایت دقت را به خرج دهید. نکات زیر می‌تواند شما را از خطرات محافظت کند:

  • مطمئن شوید که هدف قیمتی برای خود تعیین کرده‌اید و آنها را در زمان مناسب و سودآور رها کنید.
  • سعی کنید بلافاصله پس از کسب سود کافی، سرمایه خود را به ارزهای دیجیتال آینده و ارزهای قدرتمندتر انتقال دهید.
  • سرمایه زیادی را روی این ارزهای ارزان سرمایه گذاری نکنید و اکنون زمان آن است که در مدیریت سرمایه خود بسیار دقت کنید.
  • این ارز دیجیتال ارزان قیمت را با تمام سرمایه خود نخرید.
  • در انتخاب ارز زیاد ریسک نکنید و مراقب باشید.

راهی برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری

انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری و خرید باید تحت تاثیر عوامل مهمی باشد. برای انتخاب بهتر این ارز به مراحل زیر توجه کنید:

  • بهتر است از تحلیل اولیه ارزهای دیجیتال (تحلیل فاندامنتال) شروع کنیم.
  • اکنون زمان بررسی موقعیت آن در بازار است.
  • تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال را نباید فراموش کرد.
  • تعداد سکه‌های در گردش و تعداد کل سکه‌های موجود از کد ارز نیز از نکات مهم در این گزینه است.
  • حتما مراقب برنامه‌ها و پروژه‌های ارز دیجیتال خود باشید.
  • سرمایه گذاران و حامیان مالی نیز در این انتخاب مهم هستند.
  • حتی اگر همه این عوامل را در نظر بگیرید، نمی‌توانید تضمین کنید که در انتخاب بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری موفق خواهید بود. با این حال، تحقیق در مورد آنها ریسک شما را کاهش می‌دهد و دیگر نگران از دست دادن دارایی‌های ارزشمند خود نخواهید بود.

نکته مهم در انتخاب این ارزها حجم معاملات آنهاست. ارزهای با حجم معاملات کم را از لیست خود حذف کنید. در حالی که این نوع ارزهای دیجیتال می‌توانند رشد قابل توجهی داشته باشند، اما همچنان می‌توانند متحمل ضرر شوند. ارزی را پیدا کنید که به راحتی قابل فروش باشد.

با سرمایه کم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ + معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری با سرمایه کم در بیت کوین و آلت کوین‌ های معتبر

قدم بعدی در سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، انتخاب پروژه‌های قابل اعتماد و مستعد رشد است. بیت کوین و آلت کوین‌هایی که بالاترین ارزش بازار را دارند (Marketcap) می‌توانند بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باشند. برای مشاهده لیست برترین ارزهای دیجیتال معتبر می‌توانید از وب سایت CoinMarketCap استفاده کنید. 10 ارز دیجیتال در ابتدای این لیست هر کدام می‌توانند بهترین سرمایه گذاری ارز دیجیتال برای شما با پول کم باشند.

ارز دیجیتال اتریوم با نماد ETH می‌تواند فوق العاده ترین آلت کوین برای سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال باشد. بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) نیز پس از اتریوم از معتبرترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال در صنعت بلاک چین هستند. برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال، می‌توانید سرمایه خود را بین این دارایی‌ها تقسیم کرده و یک سبد بهینه تشکیل دهید.

پس از انتخاب پروژه‌های معتبر، زمان تشخیص زمان مناسب برای سرمایه گذاری است. بازارهای نزولی از نظر تاریخی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای افرادی هستند که هدفشان کسب سود بلندمدت از بازار است. در بازار نزولی، قیمت‌ها عموما در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارند و می‌توانید مقادیر زیادی ارز دیجیتال معتبر را با سرمایه کم خریداری کنید و منتظر بمانید تا بازار صعودی بعدی آغاز شود.

سرمایه گذاری با سرمایه کم در میم کوین ها

راه دیگر برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال، کار در بازار میم کوین است. اگر شما از جمله افرادی هستید که به صورت روزانه معامله می‌کنید و همچنین مخاطبان زیادی از اخبار بازار هستید، نوسان گیری میم کوین‌ها می‌تواند سود بسیار خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

دوج کوین (DOGE)، شیبا (SHIB)، بیبی داگ (BABYDOGE) و کیشو اینو (KISHU) بهترین میم کوین‌های بازار ارز دیجیتال هستند که قیمت آن‌ها در طول اخبار و حواشی بازار دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شود و می‌توان فرصت‌های معاملاتی بسیار خوبی برای کسانی که در بازه‌های زمانی کم با سرمایه کم معامله می‌کنند.

نکته مهمی که در معامله با میم کوین باید به آن توجه کنید فرمول مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال است. همانطور که در قسمت قبل گفته شد، نوسانات قیمت در میم کوین‌ها عموماً به دنبال اخبار و حواشی بازار ایجاد می‌شود و پشتیبانی معتبری از آنها وجود ندارد. بنابراین بهتر است تنها قسمت کوچکی از سرمایه خود را به این دسته از ارزهای دیجیتال اختصاص دهید تا در صورت تغییرات ناگهانی قیمت، خسارت و ضرر قابل توجهی بر حساب سرمایه گذاری شما وارد نشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو