معرفی فیلم The Covenant ساخته گای ریچی

منبع: فوت و فن

5

1402/1/23

15:52


جدیدترین فیلم وی نیز فیلم میثاق (The Covenant) است که سکان کارگردانی آن را گای ریچی در دست دارد.

معرفی فیلم The Covenant ساخته گای ریچی

در طول تاریخ درخشان دنیای سینما، خانواده‌های فیلمساز و بازیگر مشهوری وجود داشتند که به صورت خانوادگی در این حرفه فعالیت داشتند. از برادران افلک گرفته تا درو بریمور و عموی بزرگش لیونل، همگی توانستند در خانواده‌های خودشان به برخی از ستاره‌های ماندگار دنیای سینما تبدیل شوند.

کارگردان استیون جیلنهال و همسرش فیلم‌نامه نویس و تهیه‌کننده نائومی فومر در صنعت سینما از احترام بسیار زیادی برخوردار هستند و دو فرزند به نام جیک و مگی جیلنهال به دنیا آوردند و این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار دارند تا در همین زمینه فعالیت کنند. این دو بازیگر در دوران کودکی بسیار موفق بودند و در ادامه راه نیز جیک جیلنهال توانست به موفقیت‌های بسیار بیشتری نیز دست پیدا کند.

جیک جیلنهال در طی بیست سال گذشته در آثار بسیار برجسته و موفقی حضور داشته و توانسته خودش را به عنوان بازیگری سرشناس و برجسته به مخاطبان بشناساند و حتی نامزد دریافت جایزه اسکار و همچنین دو بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده است. جدیدترین فیلم وی نیز فیلم میثاق (The Covenant) است که سکان کارگردانی آن را گای ریچی در دست دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم The Covenant

همانطور که در بالا ذکر شده بود، نویسنده و کارگردان فیلم «میثاق» گای ریچی است که به همراه ایوان اتکینسون فیلم‌نامه این فیلم را قلم زده است. این دو قبلا در فیلم جنتلمن (The Gentlemen) و فیلم علاءالدین (Aladdin) با یکدیگر همکاری داشتند. مارن دیویس نیز در نگارش فیلم‌نامه دخیل بوده و قبلا نیز در فیلم شرلوک هولمز (Sherlock Holmes) و فیلم «جنتلمن» به گای ریچی کمک کرده است.

حضور این سه فیلمساز برجسته و بسیار موفق در رأس فیلم «میثاق» سبب شده تا هیجان برای تماشای این اثر در بین مخاطبان بسیار زیاد باشد. از سوی دیگر، فیلمبرداری این اثر را نیز اد وایلد انجام می‌دهد که مطمئنا با به کارگیری استعدادش، جلوه‌های بسیار زیبا و مهیجی را به نمایش در خواهد آورد.

داستان فیلم The Covenant

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «میثاق» به شرح زیر است:

«فیلم «میثاق» داستان گروهبان جان را دنبال می‌کند که در آخرین سفر خودش به افغانستان با یک مترجم محلی به نام احمد همراه می‌شود، کسی که جان خودش را به خطر می‌اندازد تا جان مجروح را از کیلومترها مسیر صعب‌العبور حمل کند و به محل امنی برساند.»

با اینکه خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «میثاق» کلیشه‌ای و آشنا به نظر می‌رسد اما مطمئنا با حضور عوامل سازنده بزرگ و بازیگران برجسته این اثر می‌تواند بسیار جذاب و جالب‌توجه باشد. در ابتدا این فیلم با عنوان مترجم (The Interpreter) بود که در ادامه به «میثاق» تغییر پیدا کرد.

بازیگران فیلم The Covenant

از داستان این فیلم و ماهیت آن کاملا مشخص است که روی کاراکترهای اصلی بسیار تمرکز دارد و مطمئنا برای اینکه این اثر بتواند موفق باشد باید بازیگران اصلی بزرگ و توانمندی را در اختیار داشته باشد و همین گونه نیز است. عوامل سازنده فیلم «میثاق» جیک جیلنهال را برای نقش‌آفرینی گروهبان جان کینلی در این فیلم به خدمت گرفتند.

در کنار وی، دار سلیم نقش احمد را ایفا می‌کند و کریستین اوچوا لاورنیا در نقش ادواردو هرناندز و شان ساگار در نقش چارلی کراوثر نیز از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم «میثاق» نقش‌آفرینی می‌کنند. بازیگرانی دیگری نیز در این اثر حضور دارند که هنوز نقش آن‌ها به خوبی مشخص نشده است و از جمله آن‌ها می‌توان به الکساندر لودویگ، امیلی بیچام، آنتونی استار و جیسون وانگ اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم The Covenant

در ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام شد که کمپانی Metro-Goldwyn-Mayer حق پخش فیلم «میثاق» را بدست آورده است و از آن زمان نیز طرفداران مشتاقانه منتظر زمان اعلام اکران این اثر بودند. در ادامه نیز اعلام شد که این فیلم در تاریخ ۲۱ آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) روی پرده سینماها در داخل آمریکا اکران خواهد شد.

حق پخش این فیلم در دیگر نقاط جهان نیز در اختیار استودیو آمازون است و این به معنای آن است که فیلم «میثاق» در همان تاریخ جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ قرار است در سرویس آنلاین آمازون پرایم ویدیو نیز پخش شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو