اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مودم؛ چگونه بفهمیم حجم اینترنت مودم چقدر است؟

اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مودم؛ چگونه بفهمیم حجم اینترنت مودم چقدر است؟


منبع: پلازا

5

1402/1/25

18:37


اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مودم؛ چگونه بفهمیم حجم اینترنت مودم چقدر است؟

روش‌های مختلفی برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم وجود دارد، درست مانند زمانی که یاد می‌گیرید چگونه حافظه پنهان را از روتر پاک کنید. کنترل استفاده کلی از داده شما می‌تواند اطلاعات عملی زیادی را ارائه دهد، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا نیاز به یادگیری اطلاع از باقیمانده اینترنت در مودم های خانگی خود دارید یا انجام اقدامات دیگری مانند تقویت سیگنال روتر بی‌سیم و غیرفعال کردن IPV6 یا بررسی قدرت سیگنال.

اگر در حال آزمایش راه اندازی شبکه بی‌سیم خود هستید، ممکن است تعجب کنید که چگونه استفاده از داده را در روتر بررسی کنید. به هر حال، بهترین روترهای موجود، معمولاً به کاربران اجازه می‌دهند تا مصرف داده را از طریق ابزارهای مختلف بررسی کنند. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید که چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت باقی مانده است.

فهرست مطالب

روش های اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم؛ چگونه بفهمیم حجم اینترنت مودم چقدر است؟

راه های زیادی برای بررسی موفقیت آمیز و آسان مصرف کلی داده، ترافیک اینترنت و مصرف پهنای باند یک روتر بی سیم یا کل شبکه وجود دارد. تا زمانی که آدرس IP خود را بدانید، می‌توانید از طریق یک سرویس گیرنده وب به سیستم عامل یا داشبورد روتر Wi-Fi دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید با ISP تماس بگیرید یا از نرم‌افزار شخص ثالث برای رایانه‌ها، تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند استفاده کنید.

روش 1: داشبورد روتر

  • از طریق یک مرورگر وب یا سیستم عامل اختصاصی به داشبورد روتر خود بروید.
  • به دنبال اطلاعات استفاده از داده باشید.
  • این مصرف داده باید از طریق همه دستگاه‌های متصل تقسیم شود.

روش 2: از برنامه های گوشی هوشمند و تبلت استفاده کنید

  • تعداد زیادی برنامه تلفن هوشمند و تبلت در دسترس هستند که میزان مصرف داده شما را در زمان واقعی نظارت می‌کنند.
  • اینترنت مورد نظر خود را پیدا کنید، برنامه را نصب کنید، آن را اجرا کنید و اطلاعات مربوط به مصرف داده را جستجو کنید.
  • حتماً برنامه را در فواصل منظم اجرا کنید تا ایده‌ای از الگوهای استفاده از داده ایجاد کنید.

روش 3: با ISP خود تماس بگیرید

  • ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) می‌تواند تمام معیارهای استفاده از داده را ارائه دهد.
  • با آن‌ها تماس بگیرید و از پرسیدن سؤالات مربوطه دریغ نکنید.
  • علاوه بر نظارت بر مصرف داده، ISP شما همچنین می‌تواند به شما در تنظیم محدودیت داده کمک کند و به صرفه‌جویی در هزینه کمک کند.

روش 4: از برنامه های وب یا نرم افزار رایانه شخصی استفاده کنید

  • همچنین برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب متعددی وجود دارند که علاوه بر مجموعه نرم افزارهای اختصاصی، میزان مصرف کلی داده را بررسی می‌کنند.
  • اینترنت مخاطب را پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشد، آن را دانلود کنید و آن را انجام دهید.
  • توجه ویژه ای به مصرف کلی داده و هر دستگاهی که ممکن است به عنوان گراز منبع عمل کند، داشته باشید.
  • با خیال راحت برنامه‌ها یا دستگاه‌های متصلی که داده‌های زیادی مصرف می‌کنند را غیرفعال کنید.

در زیر روش های اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مخابرات، ایرانسل، رایتل، همراه اول، شاتل، و آسیاتک آورده شده است.

اینترنت مودم ایرانسل

امروزه اشخاص بسیاری از اینترنت ایرانسل استفاده میکنند که اگر شما نیز جزو آنها هستید در ادامه این مقاله میتوانید به نکات خوبی دسترسی پیدا کنید که بی شک ممکن است برای شما در آینده مفید واقع شود. استعلام باقیمانده حجم اینترنت در ایرانسل از روش های مختلفی امکان پذیر بوده که اگر برای این موضوع وارد این مقاله شده اید پیشنهاد می شود با پلازا در ادامه همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت‌ها و خرید بسته اینترنت ثابت TD-LTE ایرانسل می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید. و همچنین برای نحوه اطلاع از اینترنت باقیمانده مودم ایرانسل می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

1. پس از ثبت نام و خرید: میتوانید وارد سایت ایرانسل-من شوید.

2. میتوانید از کد دستوری  #۴*۱*۵۵۵* استفاده کنید.

3. از تلفن گویا استفاده کنید. اگر با همان سیم کارت ایرانسل شماره گیری میفرمایید با شماره 700 و اگر با سایر خطوط تماس میگیرید با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس گرفته شود.

یک روش هم برای استفاده از سیم کارت مودم:

  • سیم‌کارت خود را از روی مودم دربیاورید و روی گوشی شخصی و یا هوشمند بیندازید و باقیمانده حجم اینترنت را با کدهای دستوری یا تلفن گویا مشاهده کنید.
  • از طریق سایت ایرانسل و لاگین و ثبت‌نام در آن می‌توانید حجم باقیمانده هر شماره سیم‌کارت را مشاهده کنید.
  • اگر مودم شما از کدهای دستوری پشتیبانی می‌کند؛ وارد پنل مودم شده و کد دستوری مشاهده باقیمانده حجم اینترنت را اجرا کنید و منتظر پاسخ بمانید.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم

باقیمانده اینترنت در مودم های خانگی

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم

برای مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت بدون درآوردن سیم‌کارت از مودم هم به راحتی میتوان از ایرانسل-من استفاده کنید.

روش های اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مخابرات

یکی از ساده ترین و البته مهم ترین روش هایی که شرکت مخابرات برای کاربران خود درنظر گرفته است پنل کاربری بوده که در آن کاربران میتوانند به بخش های مختلفی از اینترنت و اطلاعات مهم آن دسترسی داشته باشند. به هرحال اگر شما به دنبال روشی جهت استعلام باقیمانده حجم اینترنت مخابرات هستید در ادامه میتوانید با نکات تکمیلی این بخش آشنا شوید.

برای تمدید، شارژ و یا خرید حجم اینترنت باید به سایت مخابرات مراجعه کنید.

با ورود به سایت شما می‌توانید:

  • تعرفه های اینترنت مخابرات
  • تعرفه های VDSL مخابرات
  • تمدید و شارژ سریع اینترنت
  • خرید ترافیک – حجم اضافی
  • ثبت نام اینترنت مخابرات
  • ورود به حساب کاربری مخابرات
  • زمان و حجم باقیمانده اینترنت

را مشاهده کنید. برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات شما وارد سایت می‌شوید. زمان و حجم باقیمانده اینترنت را کلیک می‌کنید. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد می‌کنید.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات

که در آخر باقیمانده اینترنت در مودم های خانگی خود را از این روش چک کنید.

روش های اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مخابرات

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم رایتل

چگونه از باقی مانده شارژ رایتل مطلع شویم: چند روش برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم رایتل وجود دارد که با هم بررسی می‌کنیم.

بعد از خرید و فعال سازی اینترنت رایتل یکی از روش های زیر را انتخاب میکنیم:

  • پیامک مانده اینترنت رایتل
  • کد دستوری برای استعلام اینترنت رایتل
  • مشاهده باقیمانده اینترنت رایتل در برنامه رایتل من
  • وبسایت برای مشاهده مصرف اینترنت رایتل

برای استفاده از پیامک، فقط کافیست پیام: view internet را برای شماره 2020 ارسال کنید. و مشاهده خواهید کرد که حجم اینترنت چقدر باقی مانده است.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم

کد دستوری: برای استعلام حجم اینترنت کد دستوری #2*144* را شماره گیری می‌کنید. سپس حجم باقی مانده نمایش داده می‌شود. مانند تصویری زیر:

باقیمانده اینترنت در مودم های خانگی

نصب رایتل من روی تلفن اندروید: با رفتن به سایت رایتل و نصب اپلیکیشن رایتل من می‌توانید به راحتی استعلام و یا خرید و شارژ اینترنت را انجام دهید.

باقیمانده اینترنت در مودم های خانگی

اطلاع از حجم اینترنت مودم همراه اول

چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده همراه اول ؟ برای یافتن پاسخ این سوال میتوانید از دو روشی که در ادامه برایتان گفته شده است استفاده کنید. دقت داشته باشید که در تمامی روش ها میتوانید از طریق اپلیکیشن اپراتورهای مدنظر خود اطلاعات مفیدی را از اینترنت دریافت کنید.

اگر از مشترکین این اپراتور هستید حتما می‌دانید که این اپراتور اتمام حجم بسته‌های اینترنتی رو از طریق پیامک اطلاع می‌دهد و یکی دیگر از راه ها برای استعلام بسته اینترنت مودم همراه اول این است که به این آدرس مراجعه کنید.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم

اطلاع از باقی مانده حجم اینترنت مودم شاتل

برای اطلاع از باقیمانده اینترنت در مودم های خانگی شاتل به راحتی از اپلیکیشن شاتل استفاده کنید. پیش نیاز نصب این نرم‌افزار نصب Net FramWork 4 روی سیستم شماست.

چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت باقی مانده

و راه دیگر برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم استفاده از سایت شاتل من است که می‌توان گزارش­‌های مختلف مصرف را در آن مشاهده کرد.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم

  • گزارش ماهانه: این صورت حساب میزان استفاده شما را در ماه‌های مختلف سال نشان می‌دهد و با انتخاب هر ماه میزان استفاده شما در آن ماه را نشان میدهد.
  • گزارش روزانه: در این صورت حساب هم در بازه زمانی مطلوبی علاوه بر مشاهده میزان مصرف، می‌توانید جدول میزان استفاده را هم نیز بررسی نمایید. دقت داشته باشید که مشاهده و کنترل ترافیک هر سرویس بر عهده مشترک است و بهتر است هر استفاده کننده برای اطمینان از کیفیت میزان مصرف ترافیک استفاده شده به صورت همیشگی به این صفحه مراجعه و گزارش مصرف سرویس خود را مشاهده و نظارت کند.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات

اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت مودم آسیاتک

برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم آسیاتک می‌توان با ورود به پنل کاربری، اقدام به تمدید اشتراک سرویس اینترنت نموده و یا از باقیمانده زمان و حجم سرویس آگاه شوید.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم

 

برای اطلاع از تعرفه‌ها و ثبت نام وارد این صفحه شوید. همچنین آسیاتک برای راحتی مشتریان خود اپلیکیشن آسیاتکی را آماده و قابل استفاده کرده است. برای دانلود اپلیکیشن گوشی اندروید و یا آیفون به این صفحه مراجعه کنید. از طریق این صفحه نیز می‌توانید جهت مشاهده ریز مصرف و باقیمانده اکانت خود اقدام نمایید.

باقیمانده اینترنت در مودم های خانگی

سخن پایانی

اندازه گیری ترافیک به شما امکان می‌دهد تا بر حجم ترافیک اینترنت که از پورت اینترنت روتر عبور می‌کند نظارت کنید. با آموزش‌های مانده اینترنت تلفن ثابت و مشاهده حجم باقی مانده اینترنت Adsl در قسمت بالا بر اینترنت خود نظارت داشته باشید و باقیمانده اینترنت در مودم های خانگی ایرانسل، رایتل، مخابرات، همراه اول و … را هم به راحتی که در بالا توضیح داده شده است یاد بگیرید. نظر شما در خصوص استعلام باقیمانده حجم اینترنت چیست ؟ اگر سوال یا نکته ای مدنظر دارید که به آن اشاره نشده میتوانید در بخش نظرات باما در ارتباط باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو