بهترین سریال های چینی تاریخ + [2023 و تمام دوران]

بهترین سریال های چینی تاریخ + [2023 و تمام دوران]


منبع: فیگار

5

1402/1/26

00:26


اگر هنگام انتخاب سریال، به دنبال بهترین سریال چینی جدید می‌گردید، در فهرست بهترین سریال های چینی 2023 و تمام دوران که برای شما تهیه شده است، توجه نمایید.

بهترین سریال های چینی تاریخ + [2023 و تمام دوران]

اگر هنگام انتخاب سریال، به دنبال بهترین سریال چینی جدید می‌گردید، در فهرست بهترین سریال های چینی 2023 و تمام دوران که برای شما تهیه شده است، توجه نمایید.

زمان تماشای محبوب‌ترین و جدیدترین سریال های چینی فرا رسیده است که طرفداران زیادی را هم دور خود جمع کرده‌اند. مدتی است که آخرین نمای کلی سریال های چینی به خوبی در جهان سینمایی خود را به رخ کشیده است.

در سالی که چین تمرکز خود را بر روی برنامه فضایی خود قرار داده و صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست را جشن میگیرد، قابل توجه است که چندین نمایش تلویزیونی با مضامین موضوعات نظامی و تاریخی که در تبلیغات اخیر تحت فشار قرار گرفته، ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های چینی تاریخ سینما

بهترین سریال‌های 2023

 بهترین سریال های چینی

 بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

سینما و تلویزیون چین، با پرداختن به داستان‌های عاشقانه و افسانه‌های چینی، مخاطبان بسیاری را در سر تا سر جهان، جذب خود نموده است. ایرانیان نیز یکی از مخاطب‌هایی هستند، که به فیلم‌ها و سریال‌های چینی علاقه دارند.

فرهنگ و سنت چین، مانند فیلم‌ها و سریال‌های ترکی، در آثارشان مشخص است. محوریت اکثر این دست از فیلم‌ها و سریال‌ها، تاریخی و نمایش جنگ‌های سلطنتی، مبارزان و شروران خیابانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین انیمیشن‌های 2023

Three-Body

بهترین سریال چینی جدید

بهترین سریال های چینی

سه بدن از جدیدترین سریال های چینی علمی تخیلی است که بر اساس رمان مشکل سه بدن اثر لیو سیسین ساخته شده است. این سریال در 15 ژانویه 2023 برای اولین بار پخش شد. در سال 2007، وانگ میائو – یکی از متخصصان برجسته نانومواد در چین، توسط شی کیانگ، کارآگاهی که در مبارزه با تروریسم متخصص است، در مورد خودکشی‌های ظاهری عجیب در جامعه علمی استخدام می‌شود.

در طول تحقیقات، وانگ میائو با سازمانی مرموز به نام مرزهای علم مواجه می‌شود و به دنبال یافتن حقیقتی است که چگونه یک دنیای بیگانه که در یک بازی ویدیویی محبوب به تصویر کشیده شده است، با خودکشی‌های ظاهری و سرنوشت جهان ارتباط برقرار می‌کند.

The Starry Love

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال چینی جدید 2023 بعد از سه بدن، سریال “عشق پر ستاره” است. ملکه قبیله انسان، دختران دوقلو به دنیا آورد. خواهر بزرگتر چینگ کوی، که مورد احترام کل قبیله است، با شاهزاده بهشتی نامزد شده است. خواهر کوچکتر، یه تان، باهوش و حیله گر، که توسط مردم خودش دوری گزیده بود، با شاهزاده شیطان نامزد شده است.

به دلیل اختلاط، دو خواهر با شوهران اشتباهی ازدواج می‌کنند. راه را برای دو عاشقانه زیبا هموار می‌کند و همچنین توطئه‌ای را شعله ور می‌کند که چهار قلمرو را تکان می‌دهد. سریالی در ژانر کمدی، عاشقانه، ووشیا، فانتزی، به کارگردانی چو یوی بان، که متشکل از 40 قسمت است.

Road Home

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های چینی 2023

گوی شیائو و لو یان چن در زمین بازی مدرسه راهنمایی با هم آشنا شدند. آنها در نگاه اول عاشق یکدیگر شدند. و همانطور که آنها بزرگتر شدند، احساسات آنها نسبت به یکدیگر قوی تر شد. آنها جدایی ناپذیر شدند و امیدوار بودند که بقیه عمر خود را با هم بگذرانند. اما زندگی برای آنها برنامه های دیگری دارد.

شرایط خانوادگی گی شیائو تغییر می کند. و لو یان چن به عنوان یک افسر پلیس ویژه آموزش می‌بیند، که او را به بخش کاملاً متفاوتی از کشور می برد. تمرینات لو یان چن سخت، فیزیکی و شدید است. در همین حال، گوی در نهایت در مسیر شغلی قرار می‌گیرد که او را وارد دنیای مالی می‌کند.

علی‌رغم این واقعیت که آن‌ها اکنون در جهان‌های مختلف زندگی می‌کنند، عشق آن‌ها هنوز قوی است و آن‌ها سعی می‌کنند یک رابطه از راه دور را حفظ کنند. این اتفاق بدتر می‌شود؛ تا اینکه یک روز، سال‌ها بعد، گی شیائو خودش را با دلیل خاصی می‌بیند که یک بار دیگر با لو یان چن تماس بگیرد.

Meet Yourself

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های چینی 2023

داستان درمورد برگشت به زندگی دختری به اسم شو هونگ دوئه که بعد از مرگ بهترین دوستش به روستای یون میائو می‌ره و اونجا با محلی به اسم شی ژی یائو که برای راه اندازی کسب و کاری به زادگاهش برگشته آشنا می‌شود و همراه با گروهی از روستایی‌ها تصمیم می‌گیرند تجارتی را با موضوع هتل‌داری و گردشگری راه بندازند.

خودت را ملاقات کن یک مجموعه تلویزیونی درام تلویزیونی چینی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی دینگ زی گوانگ و با بازی لیو ییفی، لی شیان است. اولین بار در 3 ژانویه 2023 در تلویزیون هونان پخش شد.

I Can I BB

محبوب ترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی
  • ستارگان: ما دونگ
  • ژانر: کمدی، درام
  • فصل: ۸
  • قسمت: ۲۴

BB، در زبان چینی، یک اصطلاح عامیانه است. به این معنی که: “اگر شما بهتر از کسی هستید که بر کار او انتقاد می‌کنید، بروید و خودتان بهتر از آن را انجام دهید. اگر نمی‌توانید پس اظهار نظر نکنید.” “I Can I BB” در واقع یک برنامه اینترنتی است، که در طی هفت فصل گذشته بازدید میلیونی داشته است.

در این برنامه چند مناظره کننده وجود دارند،‌ و در هر قسمت یک شخص معروف دعوت می‌شود. در طی هفت فصل، چالش‌ها و مناظرات بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند. افراد مشهوری که به برنامه دعوت می‌شوند، صرفا بازیگر و یا خواننده نیستند. از هر قشری ممکن است باشند، دکتر،‌ اقتصاد دان، تاجر، دانشجوی نخبه، ورزشکار و هر قشری که تصورش را کنید.

هر قسمت یک موضوع انتخاب می‌شود و در رابطه با آن، بین مهمان و داوران مناظراتی صورت می‌گیرد. فصل هشتم این برنامه در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. مجری این برنامه محبوب، مانند فصل‌های گذشته “ما دونگ” خواهد بود. این برنامه در شبکه‌های اجتماعی، خصوصا تیک تاک، از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

Love is Full of Jiudaowan

محبوب ترین سریال های چینی

محبوب ترین سریال های چینی
  • ستارگان: Elvis Han ،Rayzha Alimjan ،Sebrina Chen
  • کارگردان: لیو جیا چنگ
  • ژانر: عاشقانه، درام

سریال چینی جدید “Love is Full of Jiudaowan” داستان چهار فرد، یک مرد و سه خانم را به طور موازی نشان می‌دهد. همه آن‌ها در پکن زندگی کرده و بزرگ شده‌اند. مسیر زندگی آن‌ها دچار تغییراتی می‌شود، که پیچ و تاب بسیاری در سبک زندگی آن‌ها ایجاد خواهد کرد. در ادامه داستان سریال مشاهده خواهید کرد که این سه خانم، همزمان عاشق کاراکتر مرد داستان می‌شوند.

در ادامه داستان سریال “عشق پر از راه‌های پر پیچ و خم است” باید پرسید که این پیچیدگی‌های مسیر زندگی، چه تاثیری در سرنوشت آن‌ها خواهد گذاشت؟ کاراکتر مرد داستان عاشق یکی از آن سه خانم، “Shi Xiao Na” است، اما وضعیت اجتماعی و مالی او متناسب با آن خانم نیست. باید بسیار تلاش کند تا بتواند شایسته او شود.

“Yang Shu Mao” با دیگر خانم داستان “Zhao Ya Jing” همکاری می‌کند، غافل از اینکه ژائو، نسبت به او علاقه‌مند است. اما “Shi Xiao Na” مانع آن‌هاست. یانگ شو مائو متوجه تفاوت بسیار بین خود و شی می‌شود و تصمیم می‌گیرد او را فراموش کند. در این بین دوست دوران کودکی خود “Ye Fei” را می‌بیند و متوجه می‌شود که بهترین پارتنر، برای او یئه فی خواهد بود. اما مادر مخالف است و به نظر او ژائو بهترین گزینه است.

Guess Who Am I

بهترین سریال های چینی

محبوب ترین سریال های چینی
  • ستارگان: ژانگ یو شی، وانگ زی چی
  • کارگردان: لی هونگ یو
  • ژانر: عاشقانه، درام

سریال “حدس بزن من کی هستم” با وجود حضور ستارگانی چون ژانگ یو شی و وانگ زی چی، می‌تواند بهترین سریال چینی 2022 باشد. صحنه‌های عاشقانه بسیاری نیز در این سریال فیلمبرداری شده‌است. لی هونگ یو وظیفه کارگردانی این عاشقانه درام را برعهده دارد.

سونگ یائو دختری است که تحمل هیچگونه شیادی را ندارد. او چشم‌های خاصی دارد که هر که به آن نگاه کند، عاشق می‌شود. به این طریق ترتیب همه کلاه برداران را می‌دهد. اما یک روز او در چشمان “Ji Chengchuan” نگاه می‌کند و متوجه می‌شود که نگاهش تاثیری در او ندارد. او نمی‌داند که این به این دلیل است که شاهزاده‌ مقابل او یک شیاد به نام “Qin Hao” است.

A Time of Crisis

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی
  • ستارگان: سان هونگ لی
  • ژانر: درام

همانطور که در مقدمه عرض شد، فیلم‌ها و سریال‌های چینی مخاطبان بسیاری دارند. اگر این سریال به خوبی نیز ساخته شده باشد، صد در صد موفق خواهد بود. سان هونگ لی، ستاره اصلی سریال “زمان بحران” است‌، که به خوبی در آن خواهد درخشید.

Hu Tong

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی
  • ستارگان: ژائو لو سی، گوان شیائو تانگ، الویرا کای
  • ژانر: درام، عاشقانه

یکی از جدیدترین سریال های چینی یعنی سریال “Hu Tong” داستان سه دختر از سه نسل را نشان می‌دهد، که برای آزادی در تلاش هستند. آن‌ها خانواده یکدیگر و مادر و فرزند هستند. خاطرات آن‌ها، داستان نوجوانان را در کوچه پس‌کوچه‌های پکن به نمایش می‌گذارد. مادربزرگ خانواده، در مسیر اهداف این کمیته، فرزندانش را تنها نمی‌گذارد.

تلاش برای آزادی، از مهم‌ترین ارزش‌های انسانی محسوب می‌شود. ژائو لو سی، گوان شیائو تانگ و الویرا کای، کاراکترهای اصلی سریال “کوچه” هستند، که به خوبی از پس نقش‌شان بر آمده‌اند. فصل اول این سریال شامل چهل قسمت خواهد بود، که در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.

Twenty Your Life On 2

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی
  • ستارگان: گابریل گوان، بو گوان جین، ترزا لی
  • ژانر: درام، عاشقانه

۲۵ سالگی، مابین ۲۰ و ۳۰ سالگی است، و به نظر عتیقه می‌آید. مرحله سختی از زندگی، که چهار خانم سریال جدید چینی “بیست سالگی”، در حال سپری کردن آن دوران هستند. اما این دختران ادامه می‌دهند، چرا که جوانی بی حد و حصر است.

ادامه داستان زنان جوان در نسل بعد از 95 است که پس از ورود به جامعه دچار یک سری عقب‌نشینی‌ها می‌شوند و در نهایت عشق و رشد در محیط کار و زندگی به دست می‌آورند. سه سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، لو یان از طریق مادرش شغلی نه چندان دور از خانه پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد جیانگ شیاگوئو زندگی پر زرق و برق یک نخبه مالی را سپری می‌کند، در حالی که در واقع تمام روزهایش را به اضافه کاری می‌گذراند.

به دلیل بحران خانوادگی، دوان جیابائو که قبلاً یک ثروتمند نسل دوم بود، اکنون با بدهی مواجه شده است. لیانگ شوانگ با موفقیت به یک وبلاگ نویس برتر زیبایی تبدیل شده است، اما حرفه او اوج و فرودهای زیادی دارد.

Xiaoguo ،Dabao و Liang Shuang دوباره هم اتاقی می‌شوند و همچنین با یک دوست جدید در Ding Yixuan ملاقات می‌کنند. در حالی که جاده‌ها می‌توانند گیج کننده باشند، دختران هرگز از حرکت رو به جلو باز نمی‌ایستند. زندگی به عنوان یک جوان 25 ساله پر از مشکلات و پر از نور است.

Reset

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

وقتی Li Shi Qing در آن صبح سرنوشت‌ساز از خواب بیدار شد، نمی‌دانست زندگی‌اش برای همیشه تغییر خواهد کرد. شی کینگ که طبق معمول روز خود را طی می‌کرد، بدون فکر کردن به کارهایش، سوار اتوبوس شد. اما اتوبوسی که او سوار آن بود دچار یک تصادف وحشتناک شد، شی کینگ تنها چند ثانیه فرصت داشت تا متوجه شود که زندگی او در شرف پایان است. یا در شرف پایان بود؟

شی کینگ بار دیگر از خواب بیدار می‌شود، اما دقیقا همان روزی از خواب بیدار می‌شود که تصادف کرده بود، دقیقاً همان حرکات را انجام می‌دهد، سوار همان اتوبوس می‌شود و بارها و بارها در همان تصادف می‌میرد. او خیلی زود متوجه می‌شود که در یک حلقه زمانی بی‌پایان گرفتار شده است. شی کینگ که از یافتن راهی برای فرار، نه تنها از حلقه زمانی، بلکه از سرنوشت غم‌انگیز خود ناامید شده بود، ناخواسته یکی از مسافرین اتوبوس به نام شیائو هه یون را با خود به داخل حلقه می‌کشاند. آن‌ها با هم سعی می‌کنند راهی برای تغییر سرنوشت خود بیابند.

“بازنشانی” یا به تعبیری “نقطه سر خط” یک درام چینی جدید و جذاب است که یک حلقه زمانی را به نمایش می‌گذارد. قهرمان‌های داستان یک دختر دانشگاهی و یک طراح بازی جوان هستند. آن‌ها به طور مرموزی هر روز یک تصادف مرگبار را تجربه می‌کنند و روز بعدی که بیدار می‌شوند صبح همان روز قبل است. اینکه چرا این اتفاق برای آن‌ها می‌افتد و مهمتر از آن، اینکه چگونه خود را از این چرخه فاجعه بار رها می‌کنند، در محور روایت است.

فیلمنامه از رمان “کای دوان” نوشته “چی دائو جون” اقتباس شده است. این نویسنده در کنار کیو یوجی، لائو سوان و هوانگ کایون در فرآیند فیلمنامه‌نویسی نیز نقش داشته است. سان مو لانگ، لیو هونگیوان و لائو سوان، این سریال را که با کسب امتیاز 9 از 10 جزء بهترین سریال های چینی هست، کارگردانی نموده‌اند.

Who Rules The World

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

“هی فنگ شی” خوش‌تیپ و شیک است، در حالی که “بای فنگ شی” باشکوه و بی‌بند و بار است. هر دو جذابیت‌های متضاد دارند، از آنجا که هر دو در مهارت و عقل بی رقیب هستند. زمانی که آن‌ها گرفتار جنگ و هرج و مرج هنرهای رزمی و جهان سیاسی هستند، گل‌های عشق در میان خونی که در ده سال گذشته ریخته شده است، شروع به شکوفایی می‌کنند.

در تلاش برای پنهان نگه داشتن هویت خود، آن‌ها دائماً باید سه گام جلوتر در هنگام مواجهه با ناآرامی‌های سیاسی، خیانت، درگیری‌های داخلی و نبرد نهایی برای تاج و تخت سلطنتی باشند. آن‌ دو دست به دست هم داده و در حالی که سعی می‌کنند عدم اطمینان روز افزون ناشی از یک بدخواهی را آرام کنند، به دنبال عدالت هستند. اما آیا عشق آن‌ها صلح را در این زمان آشفته به ارمغان می‌آورد؟ در نهایت چه کسی بر جهان حکومت خواهد کرد؟

“چه کسی بر جهان حکومت می‌کند” داستان دو کاراکتر را روایت می‌کند که بزرگترین رقبای یکدیگر هستند؛ اما مانند نور و سایه جدایی ناپذیرند. توصیف رابطه آن‌ها فقط با چند کلمه ساده دشوار است. دوگانگی هر دو لید بسیار مشهود است. آن‌ها در دنیای هنرهای رزمی ماجراجو و بازیگوش هستند، اما به وظایف سلطنتی خود در برقراری صلح و رفاه برای شهروندان خود بسیار متعهد هستند.

در حالی که ماجراهای سیاسی و ارزش‌های افراد در این سریال نقش مهمی دارند، اما بیشتر به ماجرای عاشقانه بین این دو کاراکتر پرداخت شده است. دو بازیگر اصلی “Yang Yang” و “Zhao Lu Si” ترکیب خوبی را به نمایش گذاشته‌اند و هر دو در بازیگری خود به بلوغ زیادی رسیده‌اند. پیشینه یانگ یانگ به عنوان یک رقصنده معاصر نیز کمک زیادی به تصویرسازی دقیق “هی فنگ شی” کرده است. از سوی دیگر، ژائو لوسی به خوبی نقش “بای فنگ‌ شی” باهوش و کاریزماتیک را بازی می‌کند.

Under the Skin

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

نقاشی جوان به نام “شن یی” از آکادمی هنرهای زیبا استعفا داد و به طور مرموزی وارد اداره امنیت عمومی هایچنگ شد. کاپیتان اینترپل “دو چنگ” عصبانی شد و گفت: “هرگز کسانی را که باعث کشته شدن رفیقش در نیروی پلیس شده‌اند، نمی‌پذیرد.”

پنج سال پیش، شن یی که هنوز دانشجو بود، در خیابان طراحی می‌کرد. مردی از کودکی عکس گرفت و از شن یی خواست تا بزرگسالی کودک را تصور کند و نقاشی او را بکشد. این نقاشی باعث شد هویت مامور مخفی، کارآگاه هایچنگ “لی یی فی” افشا شده و باعث کشته شدن او شود. “لی یی فی” دوست صمیمی و قدیمی “دو چنگ” بود.

نکته عجیب این است که شن یی بارها تلاش کرد تا چهره آن مرد را به یاد بیاورد و نقاشی‌اش را بکشد، اما نتوانست. پنج سال بعد، احساس گناه او سنگین‌تر شد. برای کشف حقیقت، شن یی دعوت مدیر “ژانگ” از اداره امنیت عمومی را پذیرفت و به عنوان چهره‌نگار تیم اینترپل، به اداره نفوذ کرد. با ترغیب “ژانگ جو”، “دو چنگ” مجبور شد بپذیرد که با شن یی همکاری کند. اما همچنان نقاشی‌های شن یی را برای حل پرونده‌ تحقیر می‌کرد.

اما به مرور نقاشی‌های او در حل پرونده‌ها کمک می‌کند و این چنگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آن‌ها به هم تکیه می‌کنند تا راز کشته شدن “لی یی فی” را کشف کنند. “زیر پوست” یکی از بهترین سریال های چینی است که امتیاز 8.6 را از منتقدان دریافت کرده است. “Under The Skin” یک درام جنایی ۲۰ قسمتی است که توسط Linmon Pictures تهیه شده است.

در ژانر جنایی نمی‌توان گفت که بهترین است، اما در بین سریال‌های موجود، امتیاز بالایی را دریافت می‌کند. چیزی که Under The Skin را از هر درام جنایی دیگر متمایز می‌کند نحوه حل پرونده‌هاست. این درام به جای اینکه مانند هر درام جنایی دیگر فقط از طریق مسیرها و شواهد مرور شود، بر جنبه دیگری یعنی “هنر پزشکی قانونی” که به ندرت در درام‌های دیگر دیده می‌شود، تمرکز می‌کند.

Shining For One Thing

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

“لین بی زینگ” زن جوانی در آستانه 30 سالگی است. او ناگهان متوجه می‌شود که نامزدش “ژان یو” که از دوران دبیرستان عاشقش بوده، نامزدی خود را لغو می‌کند تا با بهترین دوستش وارد رابطه شود. زندگی‌اش به این ترتیب زیر و رو می‌شود.

لین بی زینگ به امید زنده کردن خاطرات عشقشان، از ژان یو دعوت می‌کند تا برای یک روز با یونیفرم‌های قدیمی مدرسه به محل دبیرستان خود بازگردد. در حالی که زیر باران منتظر ژان یو است، تلفن قدیمی خود را فعال می‌کند و ناگهان به گذشته سفر می‌کند.

او به دوران هجده سالگی، سال سوم دبیرستان، دوران پر استرس کنکور باز می‌گردد. به هر حال تصمیم می‌گیرد بار دیگر در کنکور شرکت کرده و ژان یو را فراموش کند. پس از امتحان ورود به دانشگاه، برخوردی تصادفی با “ژانگ وان سن” دارد که محرک سفر او در زمان می‌شود.

این سریال داستان دختری را به نمایش می‌گذارد که از شرایط کنونی خود ناراضی است. یک روز که به طور اتفاقی به گذشته سفر می‌کند، سعی می‌کند آینده بهتری را برای خود رقم بزند.

در این سریال مضامین‌های کلیشه‌ای مانند معشوقه‌های دوران کودکی، عشق نافرجام، پسر باهوش و دختر شاد، خاطرات دبیرستان، و موارد دیگر به وفور دیده می‌شود، اما چیزی که این درام را از سایر درام‌ها متمایز می‌کند این است که دارای طرحی منطقی، منسجم، اشک آور، با بازی‌های عالی است.

فیلمبرداری به طور کلی کافی است، اما برخی از نماها به زیبایی گرفته شده‌اند و درجه بندی رنگ و فیلتر استفاده شده باعث می‌شود درام بیشتر جلوه کند! داستان کسل کننده نیست و به خوبی همراه می‌کند.

A Dream of Splendor

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

ژائو پان ار، صاحب چایخانه‌ای در کیانتانگ و دارای  هوش بسیار بالا است. او در کنار دو دوست صمیمی خود سان سان نیانگ و سونگ یین ژانگ زندگی می‌کند. هنگامی که متوجه می‌شود نامزدش بعد از انتصاب به مقام رسمی در پایتخت بیان جینگ، او را به خاطر یک زن دیگر رها کرده است، به سرنوشت خود تسلیم نمی‌شود و تصمیم می‌گیرد برای جستجوی حقیقت به پایتخت سفر کند.

در این مسیر نیز دوستانش او را همراهی می‌کنند. در راه، ژائو با شخصی آشنا می‌شود که توجه او را جلب می‌کند. هر دو برای هدفی به پایتخت می‌روند. آیا می‌توانند حق خود را گرفته و پایان خوشی برای خود رقم بزنند؟

رویای شکوه اقتباسی از یک داستان کلاسیک بسیار دوست داشتنی است که توسط نمایشنامه نویسی در دیانت یوان (حدود 1271-1368) نوشته شده است. داستان نمایش آنقدر الهام‌بخش بود که در طول سال‌ها، در فیلم، سریال تلویزیونی، درام، نمایشنامه و اپرای چینی اقتباس شده است. در A Dream of Splendor، عاشقانه و سیاست به آن اضافه شده است تا طعم کاملی به مخاطب امروزی بدهد.

اگرچه از نام‌های تخیلی استفاده می‌شود، اما گفته می‌شود که این درام در دوران سلسله سونگ اتفاق می‌افتد. سه کاراکتر زن سریال، بعد از سختی‌های بسیاری که از طرف مردان بر آن‌ها تحمیل می‌شود، ابتدا چایخانه‌ای را باز می‌کنند. سپس آن را گسترش داده و رستوران افتتاح می‌کنند. هر یک از مهارت‌هایی که دارند استفاده می‌کنند؛ هنر چای ژائو پانئر، استعداد سونگ ییژانگ در ساز پیپا و آشپزی لذیذ برجسته سان سان نیانگ.

The Glory of Youth

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

این سریال، داستان پیوستن چهار دانشجوی دانشگاه به China Rocket Force PLA است. این اولین درام چینی است که روی نیروی موشکی تمرکز دارد. زمینه این مجموعه تلویزیونی با شروع کار ماژول اصلی ایستگاه فضایی دائمی جدید چین، با تمرکز بیشتر رسانه‌های چینی بر روی برنامه فضایی بلند پروازانه چین به نمایش در آمد.

جدا از همه تبلیغات و همه شعارهای نظامی، کل این تولید خیلی بهتر از آن چیزی بود که پیش بینی می‌شد. فیلمنامه بسیار عالی است و متشکل از خطوط داستانی خشمگین، سرگرم‌کننده و احساساتی است. این فیلم یک اثر روشنگر است.

غالب بازیگران سریال “شکوه جوانی”، اجرای فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده‌اند. میهن‌پرستی و تبلیغات نظامی در این سریال بسیار به چشم می‌آید، اما سعی کرده‌اند تا تعادل را حفظ کنند. عنوان سریال گمراه کننده است. آیا مبحث جوانانی هستند که کارهای قهرمانانه انجام می‌دهند؟ خیر! به شانس‌ها و امکاناتی اشاره دارد که با جوان بودن و داشتن زمان و ابزار برای انتخاب مسیر زندگی به وجود می‌آید.

Word of Honor

بهترین سریال های چینی

جدیدترین سریال های چینی

ژو زی شو پس از ترک شغل خود به عنوان رهبر سازمانی که وظیفه محافظت از سلطنت را بر عهده دارد، درگیر توطئه‌ای در دنیای هنرهای رزمی می‌شود. او با ون که زینگ، یک رزمی کار اسرارآمیز ملاقات می‌کند که برای انتقام گرفتن از پدر و مادرش از دره شبح فرار می‌کند.

آن‌ها سریع با هم دوست می‌شوند و برای پیدا کردن گنجی افسانه‌ای که به صاحبش قدرت بی‌نهایتی می‌بخشد دست به کار می‌شوند. “Word of Honor” یکی از بهترین سریال های رزمی سال 2021 محسوب می‌شود.

این درام فانتزی هم موجب خنده و هم گریه شما خواهد شد. نویسنده فیلمنامه سزاوار ستایش است، زیرا برای یک بار هم که شده توسط یک خانم شیائو چو، که از طرفداران Wuxia (سبکی که به نمایش قهرمان‌های هنرهای رزمی می‌پردازد) می‌باشد، نوشته شده است. عشق و درک او از ژانر Wuxia و متن اصلی واقعاً نشان می‌دهد که چگونه به طور ارگانیک داستان کوتاهی را در دنیای پریست (مذهبی) گسترش داد. دانش او از فرهنگ و تاریخ ادبی چین به قدری است که این سریال را به چیزی فراتر از یک درام تلویزیونی سطحی بدل می‌کند.

این wuxia عالی حول دو قهرمان غیر معمول و ارتباط سوزان و عمیق آن‌ها می‌چرخد. این درام در واقع با رمان اصلی بسیار متفاوت است. چهارده اپیزود اول رمان را دنبال می‌کنند، اما بقیه به شدت از هم جدا شده و اساساً به داستانی بسیار متفاوت تبدیل می‌شوند. خود طرح نیز هیچ شباهتی به داستان رمان ندارد و به چندین شخصیت فرعی، نقش‌های بزرگ‌تری در روایت کلی و حتی شخصیت پردازی‌های متفاوت داده شده است.

A Love So Beautiful

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

این سریال یک کمدی رمانتیک از بهترین سریال های چینی عاشقانه است که در سال 2017 اکران شد و هنوز هم در جریان است. داستان در مورد دو نفر است که تفاوت‌های شدیدی با یکدیگر دارند. آن‌ها نه تنها همکلاسی بلکه همسایه هم هستند تا همه چیز را برای ساختار دراماتیک این سریال جالب کنند.

رابطه‌ای بعید بین آن‌ها به موقع شکوفا می‌شود. رابطه‌ای که آن‌ها هرگز نمی‌دانستند شاید روزی وجود داشته باشد. این نمایش به نحوه حرکت این دو در زندگی، روابط، خانواده و مدرسه می‌پردازد.

خط داستانی این درام کمدی بسیار زیبا و دلگرم است. سبک آن کلیشه‌ای است؛ یک دختر نه چندان باهوش، عاشق یک پسر ایده‌آل می‌شود. گذر از دبیرستان و آغاز دانشگاه، روندی بسیار آرام را طی می‌کند. همانطور که داستان به سمت زندگی بزرگسالی پیش می‌رود، رابطه بین کاراکترهای اصلی صمیمی‌تر می‌شود.

اختلاف قد چن شیائو شی 160 سانتی‌متری (با بازی شن یوئه) و جیانگ چن قد بلند 188 سانتی‌متری (با بازی هو یی تیان) باعث ایجاد طنز بیشتر می‌شود! هر دو بازیگران اصلی، چهره‌های تازه‌ای در دنیای سرگرمی چین هستند و قطعا تأثیر خوبی بر مخاطب گذاشتند. شن یو برای اولین نقش اصلی خود در یک درام، جنبه‌ها و نگرش‌های مختلف شخصیت “چن شیائو شی” همچون: شادابی و جوانی در دوران دبیرستان گرفته تا بلوغ یک زن مستقل را به خوبی ایفا کرده است.

موزیک ابتدایی سریال و همچنین متن ترانه آن در افزایش جذابیت این درام تاثیر بسیاری دارد. شخصیت‌ها نقش‌های خود را بسیار خوب بازی کردند، ترکیب آهنگ‌ها و روابط زیبای بین شخصیت‌ها خیلی زیاد است که نمی‌توان به این راحتی از تماشای این سریال 23 قسمته دست کشید.

The Fox’s Summer

بهترین سریال های چینی

سریال های چینی عاشقانه

The Fox’s Summer  یکی از سریال های چینی عاشقانه است که در سال 2017 منتشر شد. این سریال 2 فصل دارد و یکی از محبوب ترین درام های چینی با 44 قسمت است. “تابستان روباه” حول یک مدیرعامل ثروتمند فروشگاه معروف Gu می‌چرخد.

“گو چنگ زه” پسر خوانده خانواده گو، مدیر عامل شرکت گو مال است. خانم گو آرزو می‌کند که نوه بیولوژیکی خود، “گو جین یو” شرکت را به دست بگیرد و “گو چنگ زه” وظیفه دارد تا وارث قانونی را به یک تاجر محترم تبدیل کند. در این مدت او با طراح مد “لی یان شو” آشنا شده و متوجه می‌شود که او دوست دختر سابق “گو جین یو” بوده است.

چنگ زه تصمیم می‌گیرد لی یان را استخدام کند تا گو جین یو را به سمت انجام کار تجارت ترغیب کند؛ چرا که هنوز هم نسبت به لی یان احساساتی دارد. این طرح چنگ زه نتیجه می‌دهد و گو جین یو تصمیم می‌گیرد به شرکت ملحق شود. وقتی خانم گو متوجه احساسات گو جین یو نسبت به لی یان شو می‌شود، عصبانی شده و از گو چنگ زه می‌خواهد‌ که هر دوی آن‌ها را از هم جدا کند.

این داستان فرصتی را برای گو چنگ زه و لی یان شو ایجاد می‌کند تا به یکدیگر نزدیک شوند. داستان سریال یک طرح بسیار ساده و سبک است. اما می‌تواند دقایقی شما را سرگرم کند و از تماشای سریال‌های سنگین و مفهومی خلاص‌تان کند.

بازی نقش اصلی مرد با اینکه باید بی‌روح باشد، اما می‌توانست بهتر عمل کند. نقش زن، کمی منفی است و دروغ بسیاری می‌گوید، اما بازیگر از پس ایفای کاراکتر به خوبی بر آمده است. موسیقی سریال به خاطر نمی‌ماند، اما نمی‌توان آن را بد دانست.

Meteor Garden

بهترین سریال های چینی

سریال های چینی عاشقانه

اگر می‌خواهید تماشای درام چینی را شروع کنید، تماشای این سریال را از دست ندهید. این کمدی رمانتیک در سال 2018 اکران شد، که توانسته است یک ارزش و جایگاه خاصی برای خود ایجاد کند. Meteor Garden داستان پسری است که با دختری آشنا می‌شود.

این طرح به دنبال دونگ شانچای است که رویای او ورود به یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های کشورش است. در پی تحقق این رویا، او با گروهی از پسران نخبه آشنا می‌شود که زندگی او را کاملاً تغییر می‌دهند. او نمی‌داند که به زودی با عشق خود نیز دیدار خواهد کرد.

فینال این سریال نقد‌های منفی بسیاری را دریافت کرده است. اجازه دهید اشاره شود که شما یا عاشق این درام خواهید بود یا از آن متنفر خواهید شد. از نکات مثبت نمایش می‌توان به اجرای عالی بازیگران آن اشاره کرد. ضمن اینکه آهنگ‌های مناسب را برای لحظات مناسب انتخاب کرده‌اند.

البته باید اشاره کرد که صحنه‌هایی وجود داشت که واقعا توانایی بازیگری بازیگران جوان را برجسته می‌کرد، اما در کل بازی آن‌ها بسیار بد بود. نکته منفی دیگر این بود که داستان در ابتدا به سرعت حرکت کرد و در وسط راکد شد. بدیهی است که داستان چیز جدیدی نیست و همه ما تا حدودی می‌دانیم قطار به کجا می‌رود، اما بخش‌هایی وجود داشتند که واقعاً هیچ ارتباطی با داستان اصلی نداشتند. به عنوان مثال مثلث عشق عجیب “Mei Zuo” که آن مثلث عشق احمقانه، بزرگترین اتلاف وقت بود.

با توجه به اینکه طرح در دانشگاه می‌گذرد، کل احساس درام بسیار کودکانه بود. آن‌ها یا باید از همان بازیگران در محیط دبیرستان استفاده می‌کردند یا از بازیگران بالغ‌تر در محیط دانشگاه استفاده می‌کردند و در حالی که به خط اصلی داستان وفادار می‌ماندند، آن را کمی بالغانه‌تر به نمایش در می‌آوردند.

The Untamed

بهترین سریال های چینی

سریال های افسانه ای چینی

سریال “The Untamed” مورد محبوب دیگری از بین سریال های افسانه ای چینی 2019 است که باید به آن توجه کنید. این سریال فقط یک فصل 50 قسمتی دارد، اما این مانع از این نمی‌شود که این سریال در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کند.

طرح این مجموعه حول یک رقابت بسیار تاریک بین دو طایفه است که هر دو می‌توانند جادو کنند. در حالی که دو فرد متعلق به این قبیله‌ها با یکدیگر ملاقات می‌کنند، و آن‌ها چندین رویداد غم‌انگیز در گذشته را کشف می‌کنند.

هم “شیائو ژان” و هم “وانگ ییبو” در این درام عالی کار کردند و بازی خوبی از خود ارائه داده‌اند. این درام مجموعه ای از آهنگ های زیبا دارد. برای کسانی که طرفدار رمان هستند شاید در ابتدا تماشای این درام خوشایند نباشد، اما امتیاز بالای سریال نشان می‌دهد که به مرور به آن علاقه‌مند شده‌اند.

Go Go, Squid!

سریال های فانتزی چینی

سریال های فانتزی چینی

چه کسی یک کمدی خوب را دوست ندارد؟ این سریال یک درام چینی است که در سال 2019 اکران شد. داستان در مورد مردی به نام تانگ نیان که وی 19 سال بیشتر ندارد. اما اجازه ندهید سن او شما را فریب دهد. او یک برنامه نویس بسیار با استعداد در زمینه فناوری اطلاعات است.

او همچنین دانش آموزی است که به نظر می‌رسد همه چیز را تحت کنترل دارد. او برون گرا است و زندگی اجتماعی تحسین برانگیزی دارد. اما اوضاع برای او و این زندگی ایده آل زمانی که با پسری به نام هان شانگ یان آشنا می‌شود، چرخش عجیبی پیدا می‌کند.

لی شیان که نقش هان شانگ یان را بازی می‌کند، کاملاً باورنکردنی است. این بازیگر رفتاری آرام و خونسرد دارد. شیان کاملاً با شخصیت هان شانگ یان مطابقت دارد، انگار نقش برای او نوشته شده است. او از بیرون سرد و سخت به نظر می‌رسد، اما در واقع درونی لطیف و دلسوز دارد. ممکن است بد حرف بزند و اطرافیانش را سرزنش کند، اما عمیقا به آن‌ها اهمیت می‌دهد. لی شیان سختگیر و سازش ناپذیر است. اهمیتی نمی‌دهد که دیگران چه می‌گویند، فقط می‌خواهد که قهرمان مسابقات شود.

اصطلاح “CTF” که بارها در درام به آن اشاره شده است، به معنای گرفتن پرچم است. این یک رقابت امنیت اطلاعات بین متخصصان امنیتی در مورد امنیت سایبری است. آزمون و رقابت CTF، شرکت‌کنندگان را به چالش می‌کشد تا مشکلات امنیتی رایانه را حل کنند و یا سیستم‌های رایانه‌ای را ضبط و از آن دفاع کنند.

این مسابقه به عنوان یک ابزار یادگیری برای افزایش مهارت‌هایی است که در طول دوران آموزش، متخصصان امنیتی یاد گرفته‌اند. به عبارت دیگر، آنچه به ظاهر “اتلاف وقت برای بازی با رایانه” به نظر می‌رسد، در واقع آموزش نسل بعدی در پیشرفته‌ترین زمینه هوش مصنوعی در امنیت سایبری است.

این سریال فوق العاده سرگرم‌کننده است. اگر می‌خواهید همه مشکلات را که در طول روزهای اخیر خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنید از خود دور کنید، این مجموعه به شما کمک خواهد کرد.

Find Yourself

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

سریال Find Yourself یک کمدی رمانتیک است که در سال 2020 منتشر شد. به عنوان یک سریال نسبتا جدید، مدت زمان پخش آن یک فصل است. Find Yourself داستان یک زن جوان به نام He Fanzing را دنبال می‌کند.

او زنی با استعداد و سخت کوش است، اما وقتی در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود با تغییراتی روبرو شود همه چیز بدتر می‌شود. این سریال از فرمت کلاسیک rom-com برای هر کسی که طرفدار این سبک است و به دنبال ورود به درام‌های چینی است پیروی می‌کند.

ملودرام‌های بالغ غالبا خسته‌کننده به نظر می‌آیند، اما این درام چینی اصلا آنطور نیست. بیشتر درام‌های مدرن، در سبک‌ کمدی ساخته می‌شوند، اما طرح “خودت را پیدا کن” هم صحنه‌های دراماتیک و هم صحنه‌های کمدی دارد. طرح داستان کمی کشدار است، اما شخصیت‌ها خیلی زیبا به تصویر کشیده شده‌اند.

بازی ویکتوریا برای به تصویر کشیدن چنین شخصیتی، به نسبت بازی او در “Ice and Fantasy” بسیار بهبود یافته است (بازیگری او در آنجا خیلی خوب نبود). سونگ وی لانگ، اگرچه سن کمی دارد اما بازی او شگفت انگیزی است. او کاملا با نقش یوان سانگ (جوان، خوش تیپ و وفادار) سازگاری دارد.

رابطه خواهر و برادری بین هی فان زینگ و او کان یانگ تاثر برانگیز است. آن‌ها از یکدیگر حمایت کردند و عاشق یکدیگر بودند. والدین آن‌ها نیز بسیار شیرین هستند و از فرزندان خود حمایت می‌کنند. تماشای این خانواده دلگرمی و جذابیت خاص خود را دارد.

Memory Lost

بهترین سریال های چینی

سریال های افسانه ای چینی

این سریال یک عاشقانه 2016 است که شامل سه فصل می‌شود. یک افسر پلیس به نام بای جینگشی را دنبال می‌کند. او دانشمندی ماهر است و در کارهایی که انجام می‌دهد عالی است.

اما به تنهایی کار نمی‌کند. شریک زندگی‌اش هان چن در پرونده‌هایش به او کمک می‌کند و آن‌ها، به عنوان یک تیم، بارها و بارها آن‌ها را حل می‌کنند. در طول سه فصل، نمایش زوجین در حالی که با چندین چالش روبرو می‌شوند و از نظر شخصی و شغلی بالا پایین زیادی دارند، دنبال می‌شود.

Secret of the Three Kingdoms

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

یک درام تاریخی 2018 براساس رمان San Guo Ji Mi که توسط ما بویونگ نوشته شده است. این فیلمنامه توسط پاتریک یاو و چنگ وای من کارگردانی می‌شود. سریال “Secret of the Three Kingdoms” برای هرکسی که عاشق تاریخ است بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود.

داستان درباره سه پادشاهی متخاصم و مشکلاتی است که آن‌ها با یکدیگر روبرو هستند. طرح داستان آشنا است و بازیگران با اجرای این نمایش بسیار خوب عمل کرده‌اند. راز سه پادشاهی واقعاً برای افرادی است که گم شده‌اند و در تلاشند تا راه خود را به دنیای نمایش چینی پیدا کنند.

Lost in 1949

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

این سریال شامل یک فصل بود و در سال 2018 پخش شد. سریالی که جنبه نمایشی فوق العاده‌ای دارد. این مسئله هنگامی آغاز می‌شود که هوانگ لی ون در روز سال نو 1949 به شانگهای فرستاده می‌شود.

او مامور حزب کمونیست است و انتظار می‌رود برای آزادی کارهایی بکند. برای این کار، او باید از چند مانع عبور کند و اطلاعات مهم و فوق‌العاده محرمانه‌ای را برای خود جمع کند. “Lost in 1949” از جمله سریال های فانتزی چینی محسوب می‌شود.

Eternal Love

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

این سریال در سال 2017 اکران شد و یک سریال عاشقانه است که یک فصل دارد. خلاصه داستان جالب این عاشقانه کلاسیک روایت خاصی را ارائه می‌دهد. خدایان بای کیان و یه هوآ به زودی عاشق می‌شوند و به ما اطلاع داده می‌شود که آن‌ها همزاد هستند.

این یک داستان عاشقانه از مرزهای زمان و مکان فراتر رفته است. عشق آن‌ها چنان ریشه دارد که عمر را کاهش می‌دهد. اگر به دنبال سریالی با معنا و عمیق هستید پس عشق ابدی انتخاب مناسب شماست.

Ever Night

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

این یک درام ماجراجویی 2018 است. این سریال شامل 2 فصل است، و آنقدر غم انگیز است که همه چیز را در ذهن شما تاریک می‌کند. داستان نمایش زندگی مرد جوانی به نام نینگ کو را دنبال می‌کند.

پس از آنکه یک فرد خانواده خود را به قتل رساند، در برابر همه مشکلات پشت پا می‌زند و فرار کرده و یک دختر بچه سانگ سنگ را به همراه خود می‌برد. آن‌ها با هم یک جهنم تیمی تشکیل می‌دهند.

آن‌ها در زمان خود ماجراهای مختلفی دارند، اما همیشه یک ابر تاریک بر رویشان خودنمایی می‌کند: نینگ کو باید انتقام افرادی را بگیرد که خانواده‌اش را کشتند و افتخار خود را پس بگیرد. یک سریال جذاب که تماشای آن در یک بازه زمانی کوتاه آسان است.

Legend of Fuyao

بهترین سریال های چینی

بهترین سریال های چینی

یک سریال فانتزی است که در سال 2018 اکران شد و یک فصل بیشتر ندارد. برای مخاطبی که زیبایی شناسی و قدرت مناظر و طراحی صحنه برایش اهمیت بسیار بالایی دارد حقیقتا این سریال یکی از بهترین سریال های چینی خواهد بود.

همانطور که گفته شد، بازیگران و طرح‌های داستانی فوق العاده هستند و باید به آن‌ها ارزش بالایی داده شود. این سریال فویائو را دنبال می‌کند، که به عنوان برده فرقه Xuanyuan از پادشاهی Taiyuan در حال خدمت است. بعد از اینکه یک حادثه ناگوار منجر به نفرین شدن زندگی‌اش می‌شود، همه چیز بدتر زندگی او را تحت شعاع قرار می‌دهد. آینده او چه خواهد بود؟

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های چینی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

پربیننده ترین درام چینی کدام است؟

سریال عشق ابدی که با نام “ده مایل شکوفه‌های هلو” نیز شناخته می‌شود، با رسیدن به پنجاه میلیارد بازدی، تا ماه اوت 2018، پربیننده‌ترین درام تلویزیونی در چین محسوب می‌شود.

درام‌های چینی بهتر هستند یا درام‌های کره‌ای؟

درام‌های کره‌ای مدرن (کی‌درام‌ها)، نسبت به درام‌های چینی بهتر هستند. اما چین نیز در زمینه ساخته درام پیشرفت کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو