سریال هری پاتر ساخته می شود | هرآنچه درباره سریال جدید هری پاتر می دانیم !

سریال هری پاتر ساخته می شود | هرآنچه درباره سریال جدید هری پاتر می دانیم !


منبع: پلازا

4

1402/1/26

23:22


سریال هری پاتر ساخته می شود | هرآنچه درباره سریال جدید هری پاتر می دانیم !

با ساخت سریال هری پاتر، دوره‌ای جدید برای دنیای جادوگری آغاز خواهد شد. با ما همراه باشید تا آخرین اخبار مربوط به این سریال جدید را بررسی کنیم.

بدون شک خبر ساخت سریال جدید هری پاتر برای طرفداران «پسری که زنده ماند» شوک بسیار بزرگی بود. اگر از آن دست پاترهدهایی باشید که با خواندن مجموعه کتاب‌های هری پاتر عاشق این دنیای پر رمز و راز شده‌اید، احتمالا وقتی اولین بار فیلم‌های این مجموعه را تماشا کردید، متوجه شدید که علیرغم منظره‌های فوق‌العاده هاگوارتز و ایفای نقش‌های بی‌نظیر، این فیلم‌ها یک ضعف بسیار بزرگ داشتند و آن هم این بود که نتوانسته بودند بسیاری از جزئيات کتاب‌ها را در خود جای بدهند. فرقی ندارد اقتباس‌های سینمایی تا چه حد موفق بوده باشند، در هر حال گنجاندن تمام آن جزئیات در یک فیلم دو ساعته، کار چندان ساده‌ای نیست. بنابراین خبر ساخت سریال‌هایی از روی این مجموعه کتاب می‌تواند به ما امید بدهد که این بار جزئیات بیشتری از دنیای جادوگری مورد علاقه‌‌مان خواهیم دید.

اگرچه از روزهای ابتدایی ماه آوریل شایعاتی در این باره شنیده می‌شد، اما سرانجام در تاریخ 12 آوریل 2023 (23 فروردین 1402) به طور رسمی اعلام شد که قرار است یک اقتباس تلویزیونی از مجموعه‌کتاب‌های هری پاتر صورت بگیرد. در این مقاله از پلازا قصد داریم به معرفی سریال هری پاتر بپردازیم و تمام اطلاعاتی که درباره این اثر در دسترس است را با هم مرور کنیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال هری پاتر

سریال جدید هری پاتر

قرار بر این است که سریال هری پاتر از شبکه جدیدی از کمپانی برادران وارنر به نام مکس (Max) منتشر شود. کیسی بلویز (Casey Bloys)، مدیرعامل و رئيس هیئت مدیره شبکه‌های HBO و MAX در این باره گفته است: «داستان این سریال بر اساس کتاب‌های اصلی خواهد بود که طرفداران سال‌ها از مطالعه آن لذت برده‌اند.» او همچنین به طرفداران دنیای جادوگری اطمینان بخشیده که محتوای سریال به کتاب‌ها وفادار خواهد بود.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بودند که یک فصل برای هر یک از کتاب‌ها ساخته خواهد شد و از آنجایی که مجموعه کتاب‌های هری پاتر شامل 7 جلد کتاب است، این سریال در فصل هفتم به پایان خواهد رسید. اما کیسی بلویز اعلام کرد که این سریال 10 سال به طول خواهد انجامید و بدین ترتیب احتمال اینکه این برای هر کتاب 1 فصل داشته باشیم، کمتر خواهد بود. از سوی دیگر خبر رسیده که در این سریال ردی از ماجراهای مربوط به کتاب‌ها و فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز نخواهیم دید.

داستان مجموعه هری پاتر درباره پسربچه‌ی یتیمی است که در شب تولد 11 سالگی‌اش متوجه می‌شود یک جادوگر است. پدر و مادر هری نیز جادوگر بودند اما وقتی که او خیلی کوچک بود از دنیا رفتند و حالا هری با خاله و شوهرخاله‌اش که انسان‌های معمولی (ماگل) هستند و از جادو می‌ترسند، زندگی می‌کند. اما قرار است از این به بعد هری زندگی متفاوتی داشته باشد؛‌ او به مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌رود و آنجا دوستان بسیار خوب و همچنین دشمنان شروری پیدا می‌کند و…

تاریخ انتشار سریال Harry Potter

بررسی سریال Harry Potter

هنوز اطلاعات زیادی درباره این سریال جدید نظیر تیزر سریال هری پاتر یا حتی تعداد قسمت های سریال Harry Potter منتشر نشده اما انتظار می‌رود که در سال 2025 یا 2026 شاهد انتشار فصل اول این مجموعه باشیم. این سریال توسط شبکه مکس منتشر خواهد شد.

هنرپیشه های سریال هری پاتر

متأسفانه هنوز بازیگران سریال harry potter مشخص نشده‌اند اما می‌دانیم که بازیگران جدیدی برای نقش‌های اصلی انتخاب خوهند شد. با این حال ما هم مثل سایر پاترهدها با دیدن برخی ستاره‌های قدیمی این مجموعه، از جمله اما واتسون (Emma Watson)، دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) و روپرت گرینت (Rupert Grint) در این سریال خوشحال خواهیم شد. اگرچه هنوز خبری درباره حضور آن‌ها وجود ندارد، اما بدون شک اگر سازندگان بخواهند از این ستارگان در سریال جدیدشان استفاده کنند، راهی جذاب برای این کار پیدا خواهند کرد.

آیا جی کی رولینگ در سریال Harry Potter حضور خواهد داشت؟

معرفی سریال هری پاتر

قرار بر این است که جی کی رولینگ یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی سریال هری پاتر باشد. از آنجایی که او نویسنده کتاب‌های اصلی بوده، طبق قرارداد قبلی، حق تصمیم‌گیری درباره اقتباس‌هایی که از روی آن‌ها صورت می‌گیرد را دارد. او درباره این سریال جدید گفته است: «تعهد شبکه مکس برای حفظ یکپارچگی کتاب‌ها برایم بسیار مهم است و مشتاق اینم که بخشی از این اقتباس جدید باشم؛ اقتباسی که جزئیات و عمقی را به تصویر خواهد کشید که تنها از یک سریال تلویزیونی برمی‌آید.»

به نظر می‌رسد علی‌رغم حواشی متعددی که این نویسنده در سال‌های اخیر در فضای مجازی داشته است، کنار زدن او از پروژه کار چندان آسانی نبوده و او همچنان در اقتباس‌های مربوط به هری پاتر نقشی خواهد داشت. این البته برای بسیاری از بینندگان خوشایند نبوده و حالا باید ببینیم چه تأثیری روی استقبال آن‌ها از سریال خواهد داشت.

کلام آخر

از زمانی که کمپانی برادران وارنر شبکه استریمینگ خود را راه انداخت، برنامه‌هایی برای بهره‌برداری از فرنچایز محبوب هری پاتر در قالب یک سریال وجود داشت. حالا پس از 22 سال از انتشار اولین فیلم هری پاتر، کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفته سریالی با این موضوع بسازد. از آنجایی که هری پاتر یکی از فرنچایزهای درآمدزای این کمپانی است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هزینه و زمان زیادی برای تولید یک اثر با کیفیت صرف شود. به گفته کیسی بلویز، قرار است آن‌ها به اندازه سریال‌های بزرگی مانند خاندان اژدها یا بازی تاج و تخت برای این مجموعه هزینه کنند و این خود نشان از ارزشمند بودن فرنچایز هری پاتر دارد.

در این مقاله از پلازا سعی کردیم به بررسی سریال Harry Potter بپردازیم و هر آنچه درباره این مجموعه می‌دانستیم را با شما به اشتراک بگذاریم. نظر شما درباره این اقتباسی تلویزیونی چیست؟ دوست دارید کدام بازیگران را در آن ببینید؟ آیا شما هم مثل ما برای تماشا و دانلود سریال هری پاتر هیجان‌زده‌اید؟ می‌توانید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر پاترهدهای پلازا در میان بگذارید. اگر دوست دارید با جدیدترین سریال‌های اکشن آشنا شوید نیز می‌توانید نگاهی به فهرست سریال‌های اکشن 2023 داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو