تلاقی سراب و واقعیت در پارک ملی برزیل

منبع: دلتا پیام

3

1402/1/27

20:23


پارک ملی لینسویز ماراینسیز، عجیب ترین پارک ملی برزیل است که یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری دنیا محسوب می‌شود.

تلاقی سراب و واقعیت در پارک ملی برزیل

پارک ملی لینسویز ماراینسیز، عجیب ترین پارک ملی برزیل است که یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری دنیا محسوب می‌شود. با مجله گردشگری دلتا همراه شوید، تا این مکان اعجاب‌انگیز را بهتر بشناسید.

جاذبه های گردشگری برزیل

عجیب ترین پارک ملی برزیل معروف به پارک ملی لینسویز ماراینسیز

زنجیره‌های پیچ در پیچ شنی در میان استخرهایی از آب نقره‌گون در هم پیچیده و ترکیب بی‌نظیری از شاهکار طبیعت را، پیش روی آدمی می‌گذارد! این حجم از زیبایی بی‌بدیل نفس را در ســینه حبس می‌کند و دست از سر ذهن بازیگوش گردشگران بر نمی‌دارد.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز به اعتقاد برخی عجیب ترین پارک ملی برزیل و حتی دنیا شناخته می‌شود. وقتی به این پارک ملی اعجاب‌انگیز می‌نگرید، ۱۵۵۰ کیلومترمربع زمینی از شن‌های سفید و نرم می‌بینید که در فواصل منظم به دریاچه‌های آبی فیروزه‌ای و خنکی مزین شده است.

وقتی برای اولین‎‌‌بار به این صحرای سوزان می‌نگرید، تا مسافت‌های بسیاری هیچ‌گونه اثری از حیات‌وحش و پوشش گیاهی در آن نمی‌یابید. اما همه چیز به یکباره تغییر می‌کند. به ناگهان در میان تپه‌های شنی، گودال‌های آبی شفاف و زلال پدیدار می‌شوند. شاید فکر کنید چشمانتان در حال فریب دادن شماست و همه چیز تنها یک سراب است، اما هرچه که می‌بینید واقعیت دارد.

از آن جایی که لینسویز ماراینسیز درست در کناره حوزه رودخانه‌ای آمازون قرار گرفته، هنگام شروع سال، مورد هجوم باران‌های سیل‌آسا قرار می‌گیرد. آب باران در دره‌های میان تپه‌های شنی پارک جمع می‌گردد و در طی شش ماهه اول سال، تالاب‌های فصلی متعدد چهره متفاوتی در این پارک شنی به وجود می‌آورد.

بارش سالانه این منطقه نزدیک به هزار و دویست میلیمتر است. این میزان بارش بیشتر از آن است که بتوان نام بیابان را بر این منطقه گذاشت، به همین دلیل به آن پارک ملی گفته می‌شود. این در‌حالی است که بارش سالانه در بیابان‌ها کم‌تر از ۲۵.۴ میلی‌متر در سال است.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز کجاست؟

در زبان پرتغالی لینسویز ماراینسیز به معنای ملحفه‌های سفیدرنگ مارانو است. مارانو یکی از ایالت‌های برزیل در قسمت شمال شرقی این کشور است که عجیب‌ترین پارک ملی برزیل در آنجا واقع شده است. چشم‌انداز پارک به‌گونه‌ای است که انگار شن و ماسه‌های سفیدرنگ نرم پارک، بر روی بستری نیلگون و آبی‌رنگ کشیده شده‌اند.

عجیب ترین پارک ملی برزیل

پیشنهاد مطالعه: مطلب این جنگل شوم، زادگاه جادوگران است را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو